کد خبر : 1685974 | 07 خرداد 1399 ساعت 12:00 | 199.6K بازدید | 0 دیدگاه

گاف نیکبخت در دورهمی با خنده جمع و جور شد

مهران مدیری فوتبالیست‌ها را به صلیب نمی‌کشد!

مهران مدیری اگر اطلاعات بیشتری درباره فوتبال داشت می توانست علیرضا نیکبخت را به چالش بکشد.

مهران مدیری فوتبالیست‌ها را به صلیب نمی‌کشد!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا واحدی نیکبخت ستاره سابق تیم ملی، استقلال و پرسپولیس میهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی بود. نیکبخت که تبدیل به پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی در روزهای کرونا شده ، در این برنامه حرف هایی تقریبا گفته شده درباره دوران فوتبالش را تکرار کرد، اما به سبک سلبریتی های اینستاگرامی ناگهان برگی تازه رو کرد و روی میز گذاشت. او گفت: به دلیل ترسی که از پرواز دارد، در سال 2005 که صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی شده بود، خودش را به مصدومیت زد تا همراه ایران به سفر نرود!


این صحبت اما در حالی مطرح شد که نیکبخت در دوران فوتبالش سفرهای خارجی طولانی مدت زیادی انجام داده است. او در سال 2002 با تیمی که قهرمان بازی های آسیایی شد،در سفری طولانی به بوسان کره جنوبی رفت و در آنجا بازیهای خوبی از خود به نمایش گذاشت. او همچنین قبل از بازی های آسیایی بوسان همراه با تیم ایران در مسابقات مقدماتی 2002 به تایلند سفر کرده بود.


در چنین شرایطی می توان به این نکته رسید که شاید اگرمهران مدیری اطلاعات فوتبالی قوی تری داشت، می توانست نیکبخت را به خاطر این صحبت به چالش جدی بکشاند.


البته نیکبخت 3 یا 4 تورنمنت مهم با دلایل مجهول از دست داده است. اولین تورنمنتی که او در آن حضور پیدا نکرده، مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2004 است که او می توانست به عنوان دفاع چپ فیکس تیم ملی در آن مسابقات باشد. اما او به دلیل مصدومیت از فهرست نفرات اعزامی به چین خط خورد تا به همراه حامد کاویانپور یکی از مهم ترین چهره های خط خورده تیم ملی در آن تورنمنت باشد. نیکبخت همچنین همانطور که خود اعلام کرده رقابت های جام جهانی 2006 را با دلایل مشابه از دست داده، این در حالی است که همان زمان هم گفته می شد نیکبخت مصدوم نبوده و دلایل دیگری برای این کار داشته است که البته این دلایل نزد برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی محفوظ است و در صحبتی که امروز با او داشتیم اعلام کرد صحبت خاصی در این باره ندارد. البته خود نیکبخت هم در گفت و گوی دیروز خود با ورزش سه اعلام کرد در آن مقطع اختلافاتی با برانکو داشته و به همین دلیل با تیم ملی به جام جهانی نرفته که البته این حرف اشتباه است.

 

1499204


بعد از این تورنمنت نیکبخت در مسابقات جام ملت های آسیا 2007 می توانست در عضویت تیم ملی امیر قلعه نویی باشد اما این اتفاق رخ نداد. در حالی که نیکبخت بلافاصله بعد از این مسابقات به عنوان ستاره پرسپولیس در دومین فصل حضورش به عنوان ستاره سرخپوشان بازی های باکیفیتی به نمایش گذاشت.


پرونده نیکبخت در تیم ملی در زمان حضور علی دایی به عنوان سرمربی بسته شد و او در شبی که قرار بود تیم ملی به امارات پرواز کند با شرایطی خاص به فرودگاه آمد که از همانجابه خانه اش برگردانده شد و پرونده ملی اش برای همیشه به بایگانی رفت.


نکته مهم اما این است که مهران مدیری به عنوان مجری برنامه دورهمی اطلاع چندانی در این مورد نداشت که بخواهد نیکبخت را به چالش بکشد. البته سبک او نیز چندان به چالش کشیدن مهمان ها نیست و او در نظر دارد گفت  و گویی دوستانه با میهمان های حاضر در دورهمی داشته باشد. شاید جای این چالش ها نیز در برنامه او نیست و برای راستی آزمایی این صحبت ها احتیاج به یک برنامه تمام فوتبالی باشد. حالا اگر نیکبخت بخواهد در این زمینه روشن گری بیشتری داشته باشد، این فرصت برایش وجود دارد که در یک برنامه جدی تر حضور یابد و درباره این اشتباه بزرگ صحبت کند. چیزی که ممکن است به کمک بازیکنان جوان تری بیاید که هنوز استعداد و بازی های فوق العاده این ستاره سابق استقلال، پرسپولیس و تیم ملی را به خاطر دارند.

دیدگاه‌ها