کد خبر : 1686064 | 07 خرداد 1399 ساعت 00:09 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

شاید مسئولان کمیته مشغله داشتند که حالم را نپرسیدند

حدادی: امکانات باشد، چرا به آمریکا بروم؟

دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک گفت: مسئولان کمیته ملی المپیک حتماً مشغله کاری داشتند که در زمان بیماری کرونا با من تماسی نگرفتند تا جویای احوالم شوند.

حدادی: امکانات باشد، چرا به آمریکا بروم؟

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از میزان، احسان حدادی در مورد شرایط تمرینات خود اظهار داشت: فکر می‌کنم با اتمام بیماری کرونا فعالیت‌ها هم در کشور بدون مشکلی آغاز شده است! آمادگی‌ام در شرایط مطلوب است زیرا پیش از آغاز بیماری کرونا به صورت منظم تمریناتم را پیگیری می‌کردم، اما پس از اینکه کرونا گرفتم حدود یک ماه تمرین نداشتم و بیشتر به استراحت پرداختم تا وضعیتم بدنی‌ام بهتر شود.

 

وی افزود: البته در این مدت و پس از شکست کرونا هم از ورزش غافل نبوده‌‎ام و بیشتر به فعالیت کوهنوردی پرداختم؛ این هفته هم تصمیم دارم برای پیگیری تمرینات دو هفته‌ای همراه با ایگور مزگوف به جزیره کیش برویم تا در آنجا ادامه تمریناتم را دنبال کنم. خوشبختانه از آنجایی که سهمیه المپیک گرفته‌ام مشکلی بابت کسب سهمیه ندارم، اما چون یک ماه روی تخت بودم از لحاظ قوای جسمانی ضعیف شده‌ام. از طرف دیگر چون زمان زیادی تا المپیک داریم عجله‌ای نیست و با برنامه‌ریزی درست می‌توان به شرایط ایده‌آل بازگشت.

 

*نسل بزرگی از قهرمانان از لغو المپیک ضرر خواهند کرد

دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک در پاسخ به این سوال که طرح ملی سامانه دوومیدانی را چطور می‌بیند و آیا در این طرح شرکت می‌کند یا خیر، توضیح داد: به نظرم طرح و ایده جالبی است که سرپرست فدراسیون دوومیدانی سعی دارد ورزشکاران و قهرمانان رشته دوومیدانی را بیشتر به مردم جامعه معرفی کند. ای کاش این طرح از گذشته اجرایی می‌شد، اما مشکلی نیست و از آن استقبال می‌کنم و اولین نفری خواهم بود که در این طرح ثبت‌نام خواهم کرد. خیلی خوب است تا مردم با سرچ کردن در اینترنت ورزشکاران را بیشتر بشناسند.

حدادی در واکنش به صحبت‌های باخ مبنی بر احتمال لغو بازی‌های المپیک گفت: هنگامی که یک رویدادی آن هم به بزرگی المپیک که فستیوال تمام رویداد‌های ورزشی در دنیا به حساب می‌آید به تاریخ دیگری موکول می‌شود بدون شک باید منتظر عواقب بعدی آن باشیم. ویروس کرونا در این مدت خیلی از رویداد‌های بزرگ را در سطح جهانی و بین‌المللی به تعطیلی کشانده است؛ بعید نیست که المپیک هم لغو شود. به هر حال اگر این اتفاق رخ بدهد نسل بزرگی از قهرمانان داخلی و خارجی از این اتفاق ضرر خواهند کرد. اگر المپیگ برگزار نشود اتفاق قشنگی نخواهد بود چرا که برخی از قهرمانانی که از لحاظ سنی امکان حضور در المپیک ۲۰۲۴ را ندارند از این اتفاق متضرر خواهند شد.

 

*ورزشکاران باید فشار بیاورند تا المپیک برگزار شود

وی ادامه داد: برای برگزاری المپیک خیلی از عوامل تأثیرگذار هستند و یکی از راهکاری آن هم این است که ورزشکاران با حمایت‌های خودشان شرایط را به سمتی ببرند که المپیک برگزار شود. ورزشکاران رکن اصلی هر ورزشی هستند و از آنجایی که نماد المپیک همبستگی عنوان شده، ورزشکاران باید فشار بیاورند تا المپیک هر طور است برگزار شود.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی در مورد اینکه قرار است تنها حقوق یک سال از سوی کمیته ملی المپیک به ورزشکاران پرداخت شود، اینطور واکنش نشان داد و گفت: اتفاق قشنگی است که مسئولان مبلغی را ماهیانه برای ورزشکاران در نظر می‌گیرند، اما اگر موشکافانه بخواهیم به این موضوع بپردازیم پرداخت ماهی ۵ میلیون در این یک‌سال آن هم با شرایط اقتصادی الان که روز به روز تورم افزایش پیدا می‌کند و ماهیانه باید ۳ میلیون تومان برای خرید پروتئین پرداخت کنیم، چندان مبلغ بالایی نیست. اگر دلار اکنون ۴ هزار تومان پرداخت بود این مبلغ کافی بود، اما بهتر است برای سال دوم هم مسئولان تمهیداتی در نظر می‌گرفتند تا با پرداخت حقوق‌ها از لحاظ انگیزشی ورزشکاران در بهترین وضعیت ممکن به تمرینات بپردازند.

 

*مدیران قبلی به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب رسیدگی نکردند

رکورددار پرتاب دیسک آسیا در پاسخ به این سوال که آیا در هنگام بیماری کرونا مسئولان کمیته ملی المپیک با او تماس گرفتند یا خیر، عنوان کرد: خیلی از دوستان، رؤسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران سراسر دنیا و ... با فرستادن پیام‌هایی جداگانه به من دلگرمی دادند و انگیزه من را دو برابر کردند تا این بیماری را شکست دهم، اما با این وجود فکر می‌کنم مسئولان کمیته ملی المپیک حتماً درگیر مشغله کاری بودند که با من تماسی نگرفتند تا جویای احوالم شوند. البته وزیر ورزش لطف کرد و جویای احوالم شد و از این بابت از او کمال تشکر و قدردانی را دارم.

قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا در خصوص عملکرد مبینی در فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: خوشبختانه مبینی در گذشته از قهرمانان رشته دوومیدانی بوده و همین باعث شده تا شناخت خوبی از این رشته داشته باشد. امیدوارم در این کار خطیری که بر عهده گرفته سربلند بیرون بیاید. بهترین کار او در انتخاب یک مدیر کار بلد برای آفتاب انقلاب بود. معتقدم اگر با همین درایت عمل کنند می‌توانیم امیدوار باشیم تا بتوانیم در سالیان آینده هم درآمد خوبی از این مجموعه به دست بیاوریم. البته انتقادهایی به چمن شماره دو این مجموعه وارد است و به نظرم مدیران قبلی خیلی به آن خوب رسیدگی نکردند.

 

*آیا جای مناسبی برای تمرین کردن من وجود دارد؟

حدادی درباره انتقاداتی که به او بابت برگزاری اردوها و تمریناتش در خارج از کشور می‌شود تصریح کرد: اگر از لحاظ امکانات وضعیت مساعد باشد چه دلیلی دارد تا بخواهم برای انجام تمرینات به آمریکا بروم؟ برخی دوستان انتقاد می‌کنند چرا برخی ورزشکاران برای پیگیری تمرینات خود به اردوهای برون مرزی می‌روند، اما سؤال من این است آیا جای مناسبی برای تمرین کردن من وجود دارد؟

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن خاطر نشان کرد: به نظرم بهترین مکان برای انجام تمریناتم تهران و کیش است، اما چون زیر ساخت فراهم نیست مجبورم به خارج از کشور بروم. از لحاظ فنس، چمن و ... امکانات واقعاً ضعیف است، اما با این وجود برخی دوستان هستند که در حد توان خودشان کمک می‌کنند تا شرایط بهتر شود و برخی هم بودند که تمایل زیادی به این نداشتند تا امکانات را به روز کنند.

دیدگاه‌ها