کد خبر : 1686172 | 07 خرداد 1399 ساعت 15:37 | 10.2K بازدید | 2 دیدگاه

موضع فدراسیون باید خیلی قوی تر از این ها باشد؛

گل‌محمدی: برخی مدیران و باشگاه‌ها زرنگ بازی درمی‌آورند!

یحیی گل محمدی می گوید برخی تیم ها بدون اینکه جواب تست کرونا را بگیرند، تمریناتشان را آغاز کرده اند.

گل‌محمدی: برخی مدیران و باشگاه‌ها زرنگ بازی درمی‌آورند!

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی پس از اتمام جلسه با رسول پناه سرپرست باشگاه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: « ما تقریبا هفتگی جلسه داریم. امروز جلسه کوتاه بود و پیرامون وضعیت بازیکنان صحبت کردیم و امکاناتی که نیاز داریم نظیر زمین تمرین. این جلسات پابرجاست و کارها را هماهنگ می کنیم.» 


سرمربی پرسپولیس در مورد حمایت ویژه از پرسپولیس در این دوران و انصراف برخی تیم ها بیان کرد: « منظور شما را از حمایت ویژه نمی فهمم. بیشتر بحث مدیریت امکانات است. این بحث های بهداشتی، هزینه آنچنانی ندارد. اگر هر هفته هم در دوران کرونا تست بگیرید، ماهی 3، 4 میلیون برای هر بازیکنی می شود و همه بازیکنان و مربیان حاضرند این مبلغ از قراردادشان کم کنند، چون ما گاها می شنوم که می گویند هزینه تست زیاد است. بیشتر در حال فرار از هزینه در مابقی لیگ هستند. آنهایی که دوست دارند لیگ تعطیل شود، ایا حاضرند قرارداد بازیکنان را در ادامه لیگ بدهند؟ کرونا خیلی زود ریشه کن بشود، 6 ، 7 ماه طول می کشد. آیا حاضرند تا نیم فصل سال بعد پول بازیکنانشان را بدهند؟! مسلما این کار را نمی کنند. در هر صورت فکر می کنم بعضی مدیران و باشگاه ها می خواهند زرنگ بازی در بیاورند و متاسفانه بعضی مربیان و باشگاه ها هم در این داستان افتاده اند. فکر می کنم اولین کسانی که ضرر می کنند خودشان هستند؛ مربیان، بازیکنان و کسانی که درگیر فوتبال هستند. اگر قرار بر تعطیلی فوتبال باشد، فکر می کنم تنها شغلی می شود که در این مملکت تعطیل می شود و فکر می کنم درست نباشد. همه مشاغل باز شده؛ اداره ها. حمل و نقل عمومی. شرکت های هواپیمایی و .. در شرکت های هواپیمایی هم احتمال ابتلا زیاد است. به نظرم بهتر است سریع امکانات و مسائل بهداشتی را برای باشگاه ها آماده کنند.» 


او سپس با گلایه از فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: « من از فدراسیون پزشکی گلایه دارم. بعضی باشگاه ها بدون آماده شدن تست کرونا تمرین کرده اند و این برخلاف قوانین است. »

 

 

1485204

 


از یحیی در رابطه با مثبت شدن تست کرونای برخی بازیکنان باشگاه ها پرسیده شد و اینکه بیرانوند گفته دو روز مانده به بازی ها تیم ها می گویند کرونایی داریم تا لیگ را تعطیل کنند. سرمربی پرسپولیس به این سوال اینطور پاسخ داد:« به نظرم موضع فدراسیون فوتبال باید خیلی موضع قوی باشد و کسی به خودش اجازه ندهد که خللی در شروع تمرینات و مسابقات ایجاد کند. فدراسیون باید قوی تر از این ها ظاهر شود و روی تصمیماتی که می گیرد، بایستد. بعضی تیم ها وقتی این شرایط را برای خراب کردن ماهیت لیگ می بینند، دانسته یا نادانسته به فوتبال ضربه می زنند. هر مرکز بهداشتی، استاندارد دارد. شرایط بهداشتی در ایران اینقدر بالا هست که کیت های غیراستاندارد در مراکز بهداشتی باشد. در هر کیتی درصد خطا هم وجود دارد. در مجموع فکر می کنم وزارت بهداشت مرجع نهایی تصمیم گیری در این رابطه است.» 

 

از گل محمدی پرسیده شد که آیا فکر نمی کند برخی باشگاه ها به خاطر جلوگیری از چهارمین قهرمانی پرسپولیس این کارها را می کنند و از سازمان لیگ تضمین می خواهند. او به این مسائل اینگونه واکنش نشان داد: « کسی هست که تضمین بدهد که یک ماه دیگر کرونا می رود؟ کسی می تواند تضمین بدهد که بازیکنی یا مربی کرونا نمی گیرد. بهترین راه رعایت مسائل بهداشتی است. اگر رعایت شود، بیماری به حداقل می رسد. در هر شغلی که آزاد شده، ابتلا و ریسک بالا است. ممکن است در فوتبال هم این اتفاق رخ دهد. ولی نمی توانیم فوتبال را تعطیل کنیم برای اینکه می ترسیم کسی کرونا بگیرد. در این شرایط باید با این شرایط کنار بیاییم. خیلی از کشورها هم لیگشان را شروع کرده اند و تاریخ مسابقاتشان را اعلام کرده اند؛ اکثر کشورها به این نتیجه رسیده اند که باید لیگشان را ادامه بدهند.» 


از گل محمدی در مورد تست های بازیکنان نیروی زمینی  برای بازی دوستانه با پرسپولیس پرسیدند که او بیان کرد:« بله انجام شده و در این زمینه بین پزشکان باشگاه تعامل وجود دارد.» 


سوال پایانی در رابطه با هواداران و تیم هایی بودند که پرسپولیس را از حالا قهرمان می دانند. او در این زمینه تاکید کرد:« نه کار زیاد داریم و هنوز چیزی مشخص نیست. 9 فینال در پیش داریم که با تیم های رده پایین جدول است که خطر سقوط دارند. کار ساده ای نداریم ولی باید سخت تمرین کنیم تا قهرمان شویم.»

دیدگاه‌ها