کد خبر : 1686449 | 08 خرداد 1399 ساعت 22:00 | 50.2K بازدید | 0 دیدگاه

امیدهای آبی پوش جان می‌گیرند

مهمترین تصمیم مدیرعامل استقلال در سکوت

باشگاه استقلال تصمیم گرفته است تیم امید خود را در بازی های فصل آینده لیگ برتر امیدهای کشور شرکت دهد.

مهمترین تصمیم مدیرعامل استقلال در سکوت

به گزارش "ورزش سه"، این یک اتفاق خوب است. بی تعارف سال های سال است که تیم های تهرانی برای کاهش هزینه تیم های امید خود را در بازی های کشوری شرکت نمی دهند و این موجب شده سطح کیفی لیگ برتر امیدهای کشور کاهش پیدا کند. بدون شک حضور امیدهای استقلال – پرسپولیس – پیکان – سایپا و در لیگ برتر امیدهای کشور می تواند سطح کیفی بازی ها را بالا ببرد.

 

از همه مهمتر این حضور منجر به استعدادیابی باشگاه ها و پرورش بازیکنان خواهد شد که دستاورد این برنامه ها برای باشگاه ها ارزشمند خواهد بود. جز چند باشگاه شاخص در ایران از جمله سپاهان – فولاد و ... بقیه باشگاه ها سال های سال است که بازیکن سازی را فراموش کرده اند و این یک اتفاق تلخ است، وقتی متوجه شوید برخی تیم های پایه اجاره داده می شوند و پدران پولدار برخی از بازیکنان هزینه ها را تامین می کنند و گویی استعداد یابی و پرورش آنها تنها با تشکیل تیم ملی نوجوانان و جوانان وظیفه ی فدراسیون فوتبال است! در فوتبال حرفه ای اصلا اینطور نیست. در کشورهای توسعه یافته بهترین آکادمی ها برای باشگاه هاست و فدراسیون فوتبال برای تشکیل تیم ملی نوجوانان و جوانان از بین بهترین های باشگاه ها تنها انتخاب می کند.

 

بیشتر ستاه های سال های اخیر فوتبال از تیم های ملی نوجوانان و جوانان کشف شده اند. بازیکنانی که گاها به سبب حضور در این دو تیم عضو باشگاه می شوند. نمونه اش آریا برزگر بعد از حضور در تیم ملی جوانان و بازی درخشان برای این تیم در مقدماتی جام ملت ها به تیم پرسپولیس پیوست که این روند غلط در کشف استعداد و بازیکن سازی است.

 

1499516

 

محمد حسین کنعانی زادگان – مدافع پرسپولیس چند شب پیش در یک برنامه ی تلویزیونی به حضور در تیم ملی جوانان اشاره کرد. در سال 2012. در سالی که او در کنار خود بازیکنان شاخص دیگری را هم می دید. یوسف وکیا – احمد عبدالله زاده – علیرضا جهانبخش – سردار آزمون – محمد حسین مرادمند – علی علیپور – احسان پهلوان و ... که مسئولیت فنی این تیم بر عهده اکبر محمدی بود. رییس فعلی کمیته جوانان. سوال مهم اینجاست؛ اگر بحث حضور تیم ملی نوجوانان و جوانان توسط فدراسیون فوتبال نبود آیا باشگاه ها نباید چنین تیم هایی را تشکیل دهند؟ بدون شک اگر حضور آکادمی دست کم در باشگاه های لیگ برتری و لیگ یکی الزام شود و هر یک از این باشگاه ها یک تیم ملی نوجوانان و جوانان تشکیل دهند صاحب بازیکنانی چون محمد حسین کنعانی زادگان خواهند شد. بازیکنانی که هم می توانند نیازهای باشگاه را تامین کنند و هم فوتبال ملی را و از همه مهمتر منبع درآمدزایی برای باشگاه های خود باشند. در حال حاضر باشگاه های لیگ برتری هر فصل چندین میلیارد تومان بابت رضایتنامه بازیکنان بزرگ پراخت می کنند در حالی که اگر این پول به آکادمی فوتبال اختصاص یابد باشگاه ها ستاره ساز خواهند شد.

 

راه اندازی آکادمی فوتبال دست کم در باشگاه های لیگ برتری و دسته اولی و راه اندازی لیگ برتر امیدها و جوانان کشور با حضور تیم های لیگ برتری و دسته اولی نیاز امروز فوتبال است و بی شک مادامی که از سوی فدراسیون فوتبال الزامی نشود فوتبال پایه جان نمی گیرد و همانند گذشته تنها فدراسیون فوتبال مسئول استعداد یابی و پرورش آنها می شود؛ در حالی که این از توان فدراسیون فوتبال خارج است. البته همانند تیم 2012 همواره در سال های اخیر فدراسیون فوتبال ستاره های زیادی را به باشگاه ها معرفی کرده است.

 

1499515

دیدگاه‌ها