کد خبر : 1686456 | 08 خرداد 1399 ساعت 23:21 | 52.8K بازدید | 2 دیدگاه

اولین جام سید وقتی رقبایش دبستانی بودند

رحمتی علیه پایان و عنوان بندی و خداحافظی (عکس)

قهرمان چهاردهمین دوره مسابقات جام حذفی فوتبال ایران، تیم فجر سپاسی شیراز بود؛ با یک پدیده در درون دروازه که این روزها به یکی از اسطوره های فوتبال ایران و باشگاه استقلال تبدیل شده است.

رحمتی علیه پایان و عنوان بندی و خداحافظی (عکس)

به گزارش "ورزش سه" یکی از 5 چهره پرافتخار فوتبال ایران، بدون شک سنگربان این روزهای شهر خودرو است که توانسته 7 بار در لیگ برتر و جام حذفی طعم شیرین قهرمانی را بچشد و 4 نایب قهرمانی را هم در لیگ و حذفی در صندوقچه افتخارات‌اش داشته باشد؛ اما شاید کم‌تر کسی به خاطر بیاورد که شروع این قهرمانی‌ها و رسیدن به چنین افتخاراتی و شهرتی که امروز رحمتی مفتخر به آن است، از کجا آغاز شد.

 

او در تهران در تمامی رده های سنی پاس تهران توپ زد و سعی کرد نبوغ و استعدادش را برای همگان روشن سازد تا این‌که فجری‌ها و غلامحسین پیروانی، نمایش او را دیدند و رحمتی به سمت شیراز و حراست از قفس توری فجر سپاسی بار سفر بست؛ یکی از 7 افتخار قهرمانی مهدی رحمتی در طول 20 سالی که وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شده، در همین سفرش به شیراز و بازی زیرنظر غلامحسین پیروانی رخ داد.

 

1499532

 

او هنوز شمع 20 سالگی تولدش را فوت نکرده بود که توانست در لباس فجر سپاسی شیراز و در نتیجه یک دوئل رفت و برگشت جذاب برابر ذوب آهن اصفهان، 24 تیر ماه 1380 نخستین جام قهرمانی دوران فوتبالی‌اش را در جام حذفی تجربه کند؛ از آن قهرمانی تا امروز نزدیک به 19 سال می‌گذرد و سید مهدی رحمتی با سفر به اصفهان، تهران، کرمان، دوباره اصفهان، دوباره تهران و حالا هم مشهد طعم شیرین 6 قهرمانی دیگر را هم بچشد و از آن مهم‌تر آمادگی فنی خود را هم حفظ کند.

 

در یک قیاس جالب و خواندنی باید گفت وقتی مهدی رحمتی توانست نخستین جام قهرمانی‌اش را بیاورد، رقبای امروز او در قفس توری استقلال، پرسپولیس و سپاهان هنوز در دبستان بودند؛ حسین حسینی و علیرضا بیرانوند کلاس چهارم دبستان بودند و پیام نیازمند هم تازه کلاس اولی بوده است! قیاس جالبی که نه از باب تخریب، بلکه نشان از توانایی و زندگی سالم و حرفه‌ای مهدی رحمتی دارد که پس از 20 سال بازی در لیگ برتر و جام آزادگان، توانسته آمادگی فنی خود را همچنان به عنوان یکی از برترین گلرهای لیگ نشان دهد.

 

1499530

 

مهدی رحمتی این روزها در 38 سالگی سنگربان نخست شهر خودرو است و توانست با درخشش خود، اتفاق تاریخی نخستین صعود نماینده‌ای از شرق کشور به لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند و با آمادگی های خود، این روزها که تازه تمرینات تیم های لیگ برتری آغاز شده است، نفر اول در اردوگاه عنابی پوشان مشهدی است و گویا فعلا خیالی برای خداحافظی از مستطیل سبز ندارد.

 

سبحان جهان پناه

 

1499531

 

1499533

دیدگاه‌ها