کد خبر : 1686516 | 09 خرداد 1399 ساعت 12:29 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

فرصتی برای تغییر کلاس درجه دوها

لیگهای اروپا در تب و تاب بازگشت

درحالیکه فوتبال در کشورهای اروپایی به تدریج از سر گرفته می‌شود، برخی لیگهای کوچکتر مسابقات خود را با خلاقیتهای خاصی دنبال خواهند کرد.

لیگهای اروپا در تب و تاب بازگشت

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه بعد از نزدیک به دو ماه وقفه، فوتبال در کشورهای مختلف اروپایی به تدریج و محتاطانه از سر گرفته می‌شود، برخی لیگهای کوچکتر این قاره برای شروع مسابقات فوتبال خلاقیت‌های جالبی در نظر گرفته‌اند. از سوی دیگر یک تیم اروپایی با تبعات جدی‌ای به دلیل نقض قوانین کرونا روبرو است.

 

پرتغال، دانمارک، لهستان، صربستان، اتریش، کرواسی و اوکراین از جمله کشورهایی هستند که بار دیگر شاهد برگزاری مسابقات فوتبال خواهند بود اما با این تفاوت که دیگر از حضور تماشاچی در استادیومها خبری نیست.

 

1499624

 

این کشورها به جمع مجارستان، جمهوری چک، استونی و جزایر فارو می‌پیوندند که فوتبال در آنها آغاز شده است. آلمان تنها لیگ از پنج لیگ بزرگ اروپایی است که مسابقاتش را از سر گرفته است.

 

1499610

 

لیگهای اروپایی که اطلاعات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند از تهمیدات مشابهی استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به گرفتن تستهای منظم از بازیکنان، محدودیت 300نفره برای کسانی که می‌توانند در زمین و اطراف آن حضور داشته باشند و ممنوعیت دست دادن پیش از بازی، ممنوعیت استفاده از عروسکهای علائم تیمها و گرفتن عکس دسته‌جمعی تیمی اشاره کرد.

 

* با اینحال لیگها برای حل معضل عدم حضور تماشاچی در استادیومها راه‌حل‌های مختلفی ارائه داده‌اند که در میان آنها دانمارک از همه خلاق‌تر بوده. سوپرلیگ دانمارک قرار است از پنجشنبه برگزار شود و در مسابقات این لیگ از خلاقیتی به اسم سکوهای مجازی استفاده می‌شود. صفحه نمایش‌هایی بزرگ در کنار زمین که تصویر ویدیویی زنده هواداران را در استادیوم پخش می‌کند.

 

1499634

 

* پرتغال که مسابقات لیگش از 3 ژوئن آغاز می‌شود برای پخش تلویزیونی بیشترین تعداد بازیها قصد دارد هر هفته از مسابقات را در یک بازه زمانی 4 تا 6 روزه برگزار کند که بین هر هفته و هفته بعدی یک روز استراحت به تیمها داده می‌شود. برخی از تیمها نمی‌توانند در استادیوم خانگی‌شان بازی کنند چرا که فدراسیون فوتبال و دولت تشخیص داده‌اند استادیوم آنها قادر به رعایت پروتکل بهداشتی نیست.

 

1499641

 

اما در اتریش، صدرنشین لیگ، لینتس روز پنج شنبه با جریمه‌ای سنگین مواجه شد و شش امتیاز از این تیم کسر شد چرا که فدراسیون فوتبال اعلام کرده این تیم پیش از موعد مقرر و بدون اجازه تمرینهای گروهی خود را از سر گرفته. به این ترتیب لینتس که پیش از این با اختلاف سه امتیاز صدرنشین شد حالا صدرنشینی خود را از دست داده و سالزبورگ بار دیگر شانس زیادی برای جشن گرفتن هفتمین قهرمانی پیاپی خود در این لیگ دارد.

 

 لیگ لهستان که 11 هفته از آن باقی مانده از امروز آغاز می‌شود. صدرنشین لیگ، لژیا ورشو روز شنبه به مصاف لخ پوزنان می‌رود.

 

1499642

 

سوپرلیگ صربستان هم دیگر لیگی است که از امروز از سر گرفته خواهد شد.

 

لیگ برتر اوکراین هم از روز شنبه با برگزاری سه بازی آغاز می‌شود. صدرنشین لیگ، شاختار دونتسک امروز به مصاف تیم سوم جدول دیناکو کیف خواهد رفت.

 

1499643

 

لیگ دسته‌یک کرواسی هم از تاریخ 5 ژوئن آغاز خواهد شد.

 

1499645

 

 

دیدگاه‌ها