کد خبر : 1686548 | 09 خرداد 1399 ساعت 16:18 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

مثبت شدن تست ها یک حسن است؛

خلیلیان: دنبال مچ‌گیری نیستیم ولی نظارت لازم است

مهرزاد خلیلیان می گوید در برخی باشگا ها تست های PCR به صورت کاذب مثبت اعلام شده است.

خلیلیان: دنبال مچ‌گیری نیستیم ولی نظارت لازم است

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که حواشی زیادی پیرامون ادامه یا تعطیلی لیگ برتر وجود دارد، مهرزاد خیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزش و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا توضیحاتی در این مورد ارائه داده که در ادامه می خوانید.

 

او در مورد آمارهای تیم های لیگ برتری و اینکه مورد اعتماد هست یا خیر بیان کرد: اول اینکه از باشگاه ها و سازمان لیگ تشکر می کنم که تلاش زیادی کرده اند. وزارت بهداشت شرایط جدیدی برای شروع مسابقات در نظر گرفته که خودش چالش برانگیز بود. دادن مجوز تمرینات تصمیم سختی بود.

 

خلیلیان ادامه داد: سازمان لیگ باید خودش تصمیم بگیرد و ما به آنها کمک می کنیم. با این حال در نحوه اجرا اشکالاتی وجود دارد و طبیعی است. باید فرصت بدهیم به باشگاه ها و سازمان لیگ. کرونا یک بار برای ما رخ داده است. این آزمایش ها باید مقابل ناظران انجام شود. می گویند آزمایشات مشکوک است ولی چنین چیزی اصلا وجود ندارد.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این مورد بیان کرد: فعلا بحث تمرینات است و اصلا نباید بازی های تدارکاتی برگزار شود. برخی شهرها شرایط مناسبی برای گرفتن آزمایش ندارند مثل بوشهر.


او با اشاره به اولویت ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: اولویت ما آزمایش PCR است. ما مجددا جلسه برگزار کردیم و دنبال ساده تر کردن پروتکل هستیم. خدایی ناکرده نباید فوتبال علیه فوتبال شویم. هم باید سلامت رعایت شود و هم برنامه های فوتبال. لذا همه با افسران و ناظران هماهنگ شوند تا شرایط مناسب پیش برود. خیلی از ناظران روسای دانشگاه های علوم پزشکی هستند و آماده همکاری با باشگاه ها را دارند.


خلیلیان در پاسخ به این سوال که آیا افسران نظارت از طرف ستاد ملی مبارزه هستند، تاکید کرد: بله از طرف ما هستند.


صحبت های پایانی در رابطه با جلسه خلیلیان با سهیل مهدی بود که او در این مورد اینطور توضیح داد: جلسه خیلی خوبی بود. خودم رفتم. دکتر علی نژاد بر این موضوع تاکید داشتند. من تشکر می کنم از تمام پزشکان باشگاه ها که نظارت ویژه ای داشتند. افسران ناظر ما هم بازوهای باشگاه ها هستند  و کسی به دنبال مچ گیری نیست ولی باید این نظارت عالیه انجام شود.


او تاکید کرد: در همه جای دنیا ممکن است تست ها مثبت شود. این تازه یک حسن است و فرد به قرنطینه می رود. عمدتا ورزشکاران عارضه ای نداشته اند. فقط PCR  آنها مثبت بوده که گاهی به شکل واقعی مثبت بوده و گاهی به شکل کاذب.

دیدگاه‌ها