کد خبر : 1686640 | 10 خرداد 1399 ساعت 10:49 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایگور به ایران نمی آید؛ داورزنی قول مساعد داد

فردا، آخرین مهلت برای پرداخت طلب کولاکوویچ

مهلت پرداخت طلب ایگور کولاکوویچ فردا به پایان می رسد و هنوز بدهی 65 هزار دلاری ایران به این مربی پرداخت نشده است.

فردا، آخرین مهلت برای پرداخت طلب کولاکوویچ

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ بعد از اینکه تیم ملی والیبال ایران را راهی المپیک توکیو کرد، به خاطر تعویق یک ساله این رقابت ها با توافقی دوطرفه از ایران جدا شد.


با اینکه این مربی مونته نگرویی تا شهریورماه با ایران قرارداد داشت، اما هم به خاطر شیوع کرونا و هم به دلیل آزاد شدن خودش جهت سرمربیگری در یک تیم جدید راضی به فسخ قرارداد بدون پرداخت ضرر و زیان از سوی ایران شد. با این حال در پایان فروردین ماه که کولاکوویچ با ایران فسخ قرارداد کرد، او 65 هزار یورو از فدراسیون طلبکار شد.


کولاکوویچ که به صورت ماهیانه از فدراسیون ایران 15 هزار یورو دریافت می کرد، از اول دی سال 98 تا فروردین سال 99 حقوق خود را دریافت نکرده بود که این 4 ماه حقوق او معادل 60 هزار یورو محسوب می شود. 5 هزار یورو نیز کولاکوویچ بابت صعود به المپیک توکیو باید دریافت کند که در مجموع طلب او 65 هزار یورو است.


فدراسیون ایران در روز فسخ قرارداد متعهد شد تا پایان ماه می(11 خردادماه) طلب کولاکوویچ را پرداخت می کند، اما در شرایطی که فقط یک روز تا پایان این مهلت باقی مانده هنوز پولی به دست کولاکوویچ نرسیده است. مسئولان فدراسیون که قبلا دستمزد کولاکوویچ را به صورت نقدی به او تحویل می دادند تا این مربی این پول را داخل چمدان تا کشورش حمل کند، حالا به خاطر تحریم ها در انتقال بانکی به مشکل خورده اند.


داورزنی می گوید پول آماده است، اما گویا فدراسیون در راه انتقال بانکی با معضلاتی مواجه شده است. رییس فدراسیون والیبال در این باره توضیح داد و گفت: «از نظر من بحث بدهی به کولاکوویچ تمام شده. ما پایان فروردین ماه قراردادمان را فسخ کردیم و به او قول دادیم تا پایان ماه می تسویه حساب را انجام دهیم. الان هم پول آماده است و ظرف فردا یا پس فردا این مبلغ را یا به حسابش واریز می کنیم و یا نقدا به نماینده اش تحویل می دهیم.»


کولاکوویچ این بار دیگر راضی نشده بود که به ایران بیاید و پولش را به صورت نقدی دریافت کند. در واقع این یک ریسک برای این مربی محسوب می شود و به همین دلیل برخی نگران بودند که پرونده این مربی خارجی در والیبال هم مثل مربیان خارجی فوتبال به فدراسیون جهانی بکشد.


رییس فدراسیون والیبال در این رابطه اطمینان می دهد که دردسری بابت بدهی به کولاکوویچ برای ایران به وجود نمی آید. داورزنی افزود: «به هیچ وجه مساله کولاکوویچ مثل مربیان فوتبال نخواهد شد و ما این مساله را به صورت توافقی حل کرده ایم. دغدغه و نگرانی از این بابت وجود ندارد.»


باید دید فدراسیون والیبال چه زمانی می تواند طلب 65 هزار یورویی کولاکوویچ را به دست او برساند تا کار به فدراسیون جهانی و شکایت کشیده نشود.

 

دیدگاه‌ها