کد خبر : 1686723 | 10 خرداد 1399 ساعت 16:10 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

دنیس برگکمپ:

آرسنال به خاطر آزمون و خطاهای ونگر افت کرد

اسطوره باشگاه آرسنال در مورد دلایل افت آرسنال از سال 2006 و دور ماندن این تیم از عنوان قهرمانی انگلیس صحبت کرد.

آرسنال به خاطر آزمون و خطاهای ونگر افت کرد

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال سال 2004 توانست بدون شکست عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را کسب کند و لقب دست نیافتنی ها را به خود اختصاص دهد. توپچی ها دو سال بعد تا فینال لیگ قهرمانان نیز صعود کردند ولی با شکست 2-1 از بارسا، دست شان از جام کوتاه ماند.

یکی از ارکان موفقیت های آرسنال، دنیس برگکمپ بود که بین سال های 1995 تا 2006 برای توپچی ها به میدان رفت و در این باشگاه تبدیل به یک اسطوره شد.

 

 

1499902

 

 

برگکمپ پس از بازی برای آژاکس و اینتر بود که به آرسنال پیوست و پس از یازده سال بازی برای این تیم به خوبی می تواند از دلایل شروع افت آرسنال پس از سال 2006 صحبت کند.

او به دیلی میل گفت:« آرسن ونگر از سال 2006 شروع به آزمون و خطا و اتخاذ تاکتیک های جدید گرفت. آرسنال از یک تیم هجومی با مهاجمان متعدد تبدیل به تیمی شد که روی میانه زمین متمرکز می شد و اغلب یک مهاجم در خط حمله، تک و تنها بود. بازی تیم بر پایه هافبک ها استوار بود و افت تیم از همان زمان شروع شد. زمانی که ما قهرمان بی شکست لیگ شدیم، تیمی متحد و یکپارچه داشتیم. تیمی که نه تعداد بازیکنان جوانش زیاد بود و نه ستاره های مسن زیادی در تیم می دیدیم. ما تیمی هجومی در اختیار داشتیم که در دفاع نیز عالی کار می کرد.»

 

 

1499901

 

 

پس از کناره گیری آرسن ونگر در تابستان 2018 و  دو سال ناکامی با اونای امری، میکل آرتتا از اواسط فصل جاری هدایت آرسنال را برعهده گرفته است.

برگکمپ در مورد دورنمای آرسنال با آرتتا گفت:« از همان اولین بازی تیم تحت هدایت آرتتا که برابر چلسی بود، فهمیدم که او تیم را متحول خواهد کرد. 4 نفر از جلو شروع به پرس بازیکنان حریف کرده بودند که من را به یاد میلان آریگو ساکی انداخت. در آن تیم ستاره هایی چون فان باستن، گولیت و رایکارد نفس مدافعان حریف را با پرس شدیدشان می گرفتند. ارتباط بین بازیکنان آن میلان استثنایی بود.

البته باید به آرتتا زمان داد. او به کار بیشتر و شاید به بازیکنانی متفاوت برای ارائه تاکتیک های مدنظرش نیاز دارد. به آرامی او آرسنال را به تیمی مالک توپ بدل خواهد کرد.»

 

 

1494758

 

دیدگاه‌ها