کد خبر : 1686726 | 10 خرداد 1399 ساعت 16:15 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

زمان رسیدگی به پرونده ویلموتس مشخص نیست

علوی : موارد بین فیفا و فدراسیون محفوظ است

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحات جدیدی را درباره پرونده ویلموتس ارائه کرد.

علوی : موارد بین فیفا و فدراسیون محفوظ است

به گزارش "ورزش سه"، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اساسنامه فدراسیون گفت: بحثی در ارتباط با تاریخ زمان بندی مطرح شده که اگر تا این تاریخ انجام نشود، اتفاقاتی می‌افتد که این را تکذیب می‌کنیم یا در ارتباط با تعداد ایرادهای اساسنامه که ما این عدد (80) را هم رد می‌کنیم. در مصاحبه ها بارها گفته شده که این رفت و برگشت وجود داشته و ما جمعه منتظر این نامه بودیم و بلافاصله آن را به کمیته تدوین مقررات ارسال شد و بر اساس آن نظرات مورد بررسی قرار گرفت و دوباره این رفت و برگشت قرار خواهد گرفت.

 

او در پاسخ به این سوال که چرا از حقوق دان های خارج فوتبال کمک گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: بحثی که در مجمع هست این است که در بحث به مجمع ارسال شود و نظرات پرسیده شود. به هر حال فدراسیون فوتبال یک متولی مباحث اساسنامه دارد که کمیته تدوین مقررات نام دارد که این منبعی از افراد باتجربه از جمله آقای براتی است. ضمن این که خود باشگاه ها هم حتما مشاور حقوقی دارد و نظر آن مدیر را در پیشنهاد به فدراسیون بررسی کرد.ما انشالله با این همگرایی روند را طی می‌کنیم و موارد بعدی را حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

علوی درباره پرونده ویلموتس هم توضیح داد: فضایی که در ارتباط با آقای ویلموتس بود در رابطه با ادعای ایشان با پاسخ فدراسیون همراه شد. این بحث بحث حقوقی است و روندی دارد که هر کلمه رصد می‌شود. آخرین آپدیت این است که فدراسیون لایحه خود را بر اساس نقطه نظرات وکلا ارسال کرده و در حال بررسی است و ما هم زمانی را نمی‌دانیم که کی رسیدگی می‌شود.

 

وی درباره شایعات پیرامون پست سرمربیگری تیم ملی هم گفت: نکته جالب این است که ما وقتی در حال نهایی کردن سرمربی تیم ملی بودیم اسم آقای دی بیاسی مطرح شد ما تکذیب کردیم اما ایشان گفت در حال مذاکره هستیم. ولی دیدیم که آقای اسکوچیچ سرمربی شدند و دیدیم که این دروغ بود. مارکت فوتبال ایران بازار ارزشمندی است و در همین 10 سال اخیر ببینید چه مربیانی به فوتبال ایران آمدند، طبعا علاقه مندی به همکاری وجود دارد و شاید از خارج از کشور علاقه دارند به ایران بیایند.

 

امیرمهدی علوی درباره بدهی به شستا هم اظهار داشت: من دیدم مدیر روابط عمومی شستا در این زمینه اطلاع رسانی داشتند اما بر اساس فرصت زمانی که موجود است، فدراسیون متعهد است و در مذاکراتی که صورت گرفت، تصمیم بر این شد باتوجه به طلب ایران از فیفا، این پول به جای آن بیاید که به کرونا خورد و الان مذاکرات بین ایران و فیفا ادامه دارد. بحث ادامه فوتبال بدون حمایت دولت قابل تصور نیست و باید از وزارت ورزش و تمام دولت ها تشکر کرد.

 

روابط عمومی فدراسیون درباره ایرادها به اساسنامه هم توضیح داد: نمی‌توانیم بگوییم چه مواردی است، این بین فدراسیون و فیفا محفوظ است. این رفت و برگشت ادامه دارد. یک نظری شما می‌دهید، یک نظر کمیته تعیین مقررات، چارچوب، فیفا، قانون داخلی و... باید در آن دیده شود و این زمان می‌برد. من می بینم جلسات زیادی آقای براتی یا دبیرکل برگزار می‌کنند. نهایی که شد من جزئیات را هم اعلام خواهم کرد.

 

علوی درباره زمان نهایی کردن اساسنامه هم گفت: در بحث ارسال اساسنامه سه روز زودتر ارسال شد و این به آن معنی است که فدراسیون به دنبال این است که با تمام ظرفیت ها از برنامه ای که می‌خواهد بهره وری کند.

 

او موضع فدراسیون درباره انصراف تیم ها را نیز اینطور تشریح کرد: اتفاقی که درباره ویروس منحوس کرونا افتاد، روند خاصی را درباره تمام لیگ ها و مسابقات وجود آورد. پروتکل هایی که مدنظر مجموعه فوتبال بود را خیلی از باشگاه ها رعایت می‌کنند. جمع بندی این موضوع که چه شرایطی بخواهد به وجود بیاید تاکید بر حفظ سلامت ورزشکار و همچنین حفظ برنامه ریزی و زمان شروع مسابقات است و سازمان لیگ حتما به دنبال این است که روند بر اساس زمان تمرینات و مسابقات اعلام شود.

 

وی در پایان درباره احتمال انتشار قرارداد ویلموتس اظهار داشت: اتفاقی که افتاد شاهد بودیم قرارداد یکی از مربیان منتشر شد، دیدیم چه اتفاقی افتاد (استراماچونی). اما به طور کلی مسئله ای که درباره قراردادهای بین المللی وجود دارد، بر محرمانه بودن است. حالا شما راهکار بدهید که فدراسیون در قبال قرارداد بین المللی چه باید کند؟ یک مربی یا اخراج می‌شود یا استعفا می‌دهد، اگر اخراج شود می‌گوید تمام قرارداد را به عنوان غرامت باید بدهید این بهتر است یا این که قراردادی باشد با فی زمانی و آن تایم اعمال شود؟

 

علوی درباره پرونده کی روش هم گفت: فنی یک بحث است و حقوقی هم یک بحث. درباره تیم ملی چه آقای ایویچ می‌شود بررسی کرد که چه تیمی با چه فضایی موفق شد و چه تیمی با چه فضایی موفق نشد. دو حضور در جام جهانی حتما عطف است اما بحث حقوقی نکته دارد.

دیدگاه‌ها