کد خبر : 1686757 | 10 خرداد 1399 ساعت 19:12 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

کلید خانه کشتی قم دست من بود

نجاتی: قرارداد ما نصف آزادکاران هم نیست

فرنگی کار برنزی ایران در مسابقات جهانی 2019 گفت: المپیک که عقب افتاد خیلی ها از اوزان بالاتر و پایین تر تصمیم گرفتند به 60 کیلوگرم بیایند.

نجاتی: قرارداد ما نصف آزادکاران هم نیست

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا نجاتی که در سال 2019 پدیده کشتی ایران لقب گرفت و توانست یکی از مدال های برنز تیم محمد بنا را در نورسلطان کسب کند،‌ امروز مهمان برنامه دایره طلایی بود. این جوان فرنگی کار درباره پیگیری تمریناتش در ایام تعطیلی اردوی تیم ملی گفت: از همان روزی که اردو تعطیل شد، از خانه کشتی به خانه رفتم و تمریناتم را در خانه و همچنین پارک ادامه دادم. باید از رئیس هیئت استان قم هم تشکر کنم که کلید خانه کشتی شهدای نیروگاه را به من دادند تا آنجا تمرینم را همراه با یک حریف تمرینی، دنبال کنم. به این شکل توانستم آمادگی ام را حفظ کنم که بتوانم در لیگ شرکت کنم.


وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر پیشنهادی برای حضور در لیگ برتر داشته؟ عنوان کرد: نه، هیچ پیشنهادی نبوده اما یک سوالی همیشه برای ما وجود دارد و آن اینکه چرا رقم قراردادها در رشته های آزاد و فرنگی اینقدر فرق دارد. قرارداد ما نصف قرارداد آزادکاران هم نیست و این سوال همه فرنگی کاران است که جوابش را نمی دانیم.


وی که نخستین بار سال گذشته دوبنده تیم ملی را برای رقابتهای جهانی قزاقستان بر تن کرد، درباره حضور نوبرانه اش در ترکیب تیم جهانی گفت: محمد بنا قبل از اینکه به جهانی اعزام شویم، من را به تورنمنت تورلیخانوف فرستاد که آنجا مدال طلا گرفتم و با عملکردم نظرش را جلب کردم. بعد از آن بود که بنا بیشتر از قبل به من روحیه داد و در نهایت هم توانستم فیکس تیم ملی شوم.


کشتی گیر قمی تیم ملی فرنگی در ادامه در مورد مدالی که در مسابقات جهانی نورسلطان گرفت، افزود: سال قبل از جهانی نورسلطان، در مسابقات جهانی 2018 جوانان کشتی گرفتم. در کشتی قبل فینال به همین حریف هندی خوردم و ضربه فنی شدم. به خاطر همین مدال برنز جوانان جهان را گرفتم. این مدال انگیزه ام را بیشتر کرد که تمریناتم را به خوبی دنبال کنم و توانستم با کمک مربیان، نتیجه زحماتم را در قزاقستان بگیرم. بعد از اینهمه عذاب و سختی، کسب مدال و سهمیه المپیک حس خیلی خوبی داشت.


دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در مورد اینکه آیا بعد از کسب مدال جهانی، مسئولان استانی به وعده های شان عمل کرده اند؟ تاکید کرد: آنها دوبرابر قول هایی که داده بودند، به من پاداش دادند. مدیرکل ورزش استان قم، رئیس و دبیر هئیت کشتی استان به من خیلی رسیدگی کردند. آنها بعد از گرفتن سهمیه، به لحاظ معنوی هم از من حمایت زیادی داشتند.


وی درباره حریفانش در وزن 60 کیلوگرم، ادامه داد: المپیک که عقب افتاد خیلی ها از اوزان بالاتر و پایین تر تصمیم گرفتند به 60 کیلوگرم بیایند، همه حریفانم را می شناسم.


نجاتی در مورد اینکه چطور می تواند با وجود تعطیلی مسابقات، تجربه اش را برای المپیک افزایش دهد، گفت: ما که تمریناتمان را دنبال می کنیم. شرایط برای همه یکسان است، حتی برای حریفان خارجی. با کادرفنی و مربیان مان صحبت می کنیم، آنها به ما برنامه می دهند. فعلا که نمی توانیم مسابقه بدهیم و باید منتظر بمانیم که آخرش چه می شود.

دیدگاه‌ها