کد خبر : 1686797 | 10 خرداد 1399 ساعت 21:14 | 14.1K بازدید | 4 دیدگاه

شاید یک بازیکن بعد از تست کرونا بگیرد؛

گرشاسبی: پایان فصل را با تعیین قهرمان اعلام کنید

مدیرعامل باشگاه پیکان شرایط برگزاری بازی‌ها را فراهم نمی‌بینید و معتقد است لیگ برتر باید با تعیین تیم قهرمان به پایان برسد.

گرشاسبی: پایان فصل را با تعیین قهرمان اعلام کنید

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با «رادیو ایران» در خصوص اعتراض خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نسبت به برگزاری دیدار تدارکاتی پیکان و خوشه طلایی ساوه اظهار کرد: در دستورالعمل اولیه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش عنوان نشده بود که انجام بازی تدارکاتی ممنوع است؛ فقط گفته بودند که شروع تمرینات آزاد است؛ دیدار با خوشه طلایی هم یک بازی تمرینی بود و به صورت رسمی انجام نشد.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ما همین است که موضوعات را خیلی شفاف نمی‌گویند. مشخص نیست که چه کسی این دستورالعمل‌ها را صادر می‌کند و ما باید تکلیف خود را بدانیم.

 

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: در دستورالمعل‌ها شفاف نیست که تکلیف باشگاه‌ها در مبارزه با کرونا به چه شکلی خواهد بود، یعنی این هزینه‌ها و استانداردهای لازم را چه کسی مدیریت می‌کند؟

گرشاسبی عنوان کرد: وقتی با یک محلی قرارداد امضاء می‌کنیم و تست می‌گیریم، با نوع آزمایشی که یک باشگاه دیگر می‌گیرد، متفاوت است. تست‌گیری در همه‌ی تیم‌ها استاندارد نیست و در تست‌گیری باشگاه‌ها، هیچکسی نظارت ندارد.

 

او اضافه کرد: وقتی ما از بازیکنان تست می‌گیریم، آنها به سمت خانه‌های خود می‌روند و ممکن است به غیر از ماشین شخصی، عده‌ای از آنها از اتوبوس و مترو استفاده کنند. در تیم‌های ما بازیکنان رده سنی جوانان و زیر ۲۳ سال داریم که هنوز به حدی نرسیده‌اند که وسیله نقلیه شخصی تهیه کنند و ممکن است در مسیر بازگشت به خانه، به ویروس آلوده شوند.

مدیرعامل باشگاه پیکان عنوان کرد: در جامعه ما مباحث فرهنگ، هنر و ورزش در یک سطح است که هنوز به آن شکل اجازه فعالیت ندارند. مثلا سینماها، استخرها و سالن‌های ورزشی به صورت رسمی مجوزی دریافت نکرده‌اند و با این مسائل مواجه هستند.

 

گرشاسبی با بیان اینکه انجام پروتکل‌های بهداشتی در صورت مدیریت بحران قابل اجرا است، ابراز کرد: بحرانی به نام کرونا حادث شده و مدیران مربوطه باید به صورت عملیاتی به میدان بیایند و این بحران را کنترل کنند. مدیران باید به کمک باشگاه‌ها بیایند. باید از یک بخشی دستورالعمل‌ها صادر شود و کمک کنند تا بتوانیم استانداردهای لازم را انجام دهیم.

او ادامه داد: همه‌ی فعالیت‌های ورزشی برای سلامتی، نشاط و شادابی جامعه است؛ پس باید همه دست به دست هم دهیم تا از نظر فکری، مالی، معنوی و ... تا مبارزه درستی با کرونا داشته باشیم.

 

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: بسیاری از شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند و با مشکل پرواز مواجه هستند. باید پایان فصل ۹۹-۹۸ لیگ برتر با مشخص کردن تیم قهرمان و چهار نماینده آسیایی اعلام می‌شد تا زمان و فرصتی به وجود بیاید که باشگاه‌ها به صورت درست، بحث ضدعفونی را انجام دهند و کلاس‌های مختلفی بگذارند تا آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

 

گرشاسبی یادآور شد: اگر بازی‌ها برگزار شود، باید برای هر نفر ۲ صندلی هواپیما گرفته شود و اتاق هتل‌ها، یک تخته باشد. این‌ها مسائلی است که عملیاتی نخواهد بود و در میانه راه، گیر می‌کنیم.

او درباره نامه‌ی چهار باشگاه لیگ برتری مبنی بر انصراف از لیگ برتر در صورت برگزاری مسابقات و اینکه از او درخواستی برای امضای این نامه داشته‌اند یا خیر، عنوان کرد: کسی از ما امضاء نخواسته است ولی نباید یک طرفه به قاضی برویم. باید بگوییم انصراف را با این شرایط که تیم قهرمان و نمایندگان آسیایی معرفی شود، تیمی سقوط نکند، فصل آینده ۱۸ تیمی شود و در سال بعد ۴ تیم به لیگ یک سقوط کنند، می‌خواهیم.

دیدگاه‌ها