کد خبر : 1686900 | 11 خرداد 1399 ساعت 12:46 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

همه ورزشکارانی که کرونا گرفتند و تمام نشدند!

چیزی که اخیرا مطرح شده این است که اگر یک بازیکن دچار بیماری کووید-19شود دیگر تا آخر عمر قادر به ادامه فوتبال نیست.

همه ورزشکارانی که کرونا گرفتند و تمام نشدند!

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ، بازیکن می‌گوید فوتبال شغلش است و اگر نتواند فوتبال بازی کند، قادر به انجام کار دیگری نیست اما حاضر نمی‌شود به‌خاطر همین چیزی که شغل اوست به ادامه لیگ تن بدهد. چیزی که می‌گویند از نظر فنی هنوز ثابت نشده، این است که آیا یک ورزشکار بعد از کرونا دیگر نمی‌تواند حرفه‌ای ورزش کند؟ خصوصا اینکه بسیاری از تست‌های مثبت بین بازیکنان ایرانی خطای کیت‌های ساخت چین است و در تست‌های دوم یا سوم ممکن است منفی از آب دربیاید. پائولو مالدینی که به همراه پسرش -بازیکن فعلی میلان- به این بیماری دچار شده و مدتی در بیمارستان تحت مداوا بوده‌اند، یک هفته پس از بهبودی گفت وقتی می‌خواسته ورزش کند احساس کرده که دیگر مثل قبل نمی‌تواند نفس خود را تنظیم کند. این احساس مال یک هفته پس از بهبودی او بود. هیچ پزشکی هنوز تأیید نکرده که مبتلایان به کرونا دیگر قادر به ادامه ورزش حرفه‌ای نیستند.


 وقتی ویروس به ریه می‌زند و بخشی از آن را از کار می‌اندازد، مدت بیشتری برای بهبودی زمان می‌برد. همین الان تعداد زیادی بازیکن هستند که سابقه ابتلا به این بیماری را دارند اما به تمرینات تیم‌های خود اضافه شده‌اند و بدون مشکل دارند تمرین می‌کنند.


 در باشگاه یوونتوس 121بازیکن و عضو باشگاه در رده‌های مختلف دچار کووید-19شدند. نخستین بازیکنی که در ایتالیا ویروس جدید کرونا گرفت دنیله روگانی از همین تیم بود که بعدا بازیکنانی مثل ماتوئیدی و دیبالا هم بیمار شدند و سپس بهبود یافتند. درباره دیبالا گفته می‌شد که 3 بار مبتلا شده است. غیر از اینها بازیکنان دیگری هم بودند؛ مثل یمو هوبرس (هانوفر)، جیمز هورن (هانوفر)، لوکا کیلیان (پادربون) و یکی از بازیکنان فرانکفورت، مانولو گابیادینی (سامپدوریا)، میکل آرتتا (سرمربی آرسنال)، برندن راجرز (لسترسیتی)، هادسون اودوی (چلسی)، عمر کالی (سامپدوریا)، آلبین اکدال (سامپدوریا)، آنتونینو لا گومینا (سامپدوریا)، مورتن تورسبی (سامپدوریا)، فابیو د پائولی (سامپدوریا)، بارتوش برژینسکی (سامپدوریا)، خرمن پتسلا (فیورنتینا)، پاتریک کوترونه (فیورنتینا)، دوسان ولاهوویچ (فیورنتینا)، اسکوئیل گارای (والنسیا)، الیکوام مانگالا (والنسیا)، خوسه لوییس گایا (والنسیا) و ۳۵ درصد باشگاه والنسیا، ژوناتاس (الچه)، الیوت بنت (بلکبرن) و 2 بازیکن فولام که نام‌شان فاش نشده (در لیگ دسته پایین‌تر انگلیس 1030تست کرونا گرفته شد که تنها 3 مورد مثبت بود).


بسکتبال: رودی گوبرت و داناوان میشل (یوتا جاز)، تری تامکینز (رئال مادرید)، کریستین وود (دیترویت پیستونز)، کریس کیلزمایر (سرمربی کلیولند استیت)، کوین دورانت (بروکلین نتز) و 3 نفر دیگر از این تیم، مارکوس اسمارت (بوستون سلتیکس)، 2 بازیکن لس‌آنجلس لیکرز، آلفونسو ریس (رئیس انجمن بسکتبال اسپانیا)، یک عضو از تیم دنور ناگتز، 3 نفر از اعضای تیم فیلادلفیا.

 

1500062


دوچرخه‌سواری: فرناندو گاویریا (تیم ملی امارات)، دیمیتری استراخف (گازپروم-روس‌ولو)، ماکسیمیلیانو ریچزه (تیم ملی امارات).


هندبال: مدز لارسن و خدئون گواردیولا (راین-نکار-لاون)


اتومبیلرانی: عضو تیم مک لارن


کمیته المپیک: آلبرتو موناکو (عضو کمیته بین‌المللی المپیک)، کازا تاشیما (نایب‌رئیس کمیته ژاپن)


والیبال: اروین انگابت (قهرمان اروپا با تیم فرانسه در سال۲۰۱۵ و بازیکن کنونی زنیت کازان)


فوتبال آمریکایی: سین پیتون (سرمربی نیو اورلینز سینتز)


سلبریتی‌ها: تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون، اولگا کوریلنکو، ادریس البا، پینک، آندره‌آ بوچلی، بوریس جانسون، پرنس چارلز و...

دیدگاه‌ها