کد خبر : 1686910 | 11 خرداد 1399 ساعت 13:20 | 12.9K بازدید | 0 دیدگاه

رادو - بیرانوند؛ رکوردی که شکسته نشد! (عکس)

بوژیدار رادوشوویچ و علیرضا بیرانوند فرصت این را داشتند که باسابقه ترین زوج دروازه بانی پرسپولیس در لیگ برتر شوند اما این اتفاق با انتقال بیرانوند به آنتورپ رخ نداد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند قرارداد با آنتورپ بلژیک را امضا کرده و فصل 2020-2021 را در این تیم بلژیکی سپری خواهد کرد. با انتقال او به ژوپیر لیگ، زوج چهار ساله خط دروازه پرسپولیس هم از بین خواهد رفت و رادوشوویچ احتمالا با حضور دروازه بانی جدید در تمرینات کار را به پیش خواهد برد و رقابتی جدید را آغاز خواهد کرد.

 

در ابتدای کمتر کسی تصور می‌کرد که رادوشوویچ 4 سال به عنوان دروازه بان ذخیره روی نیمکت پرسپولیس بنشیند و از طرفی حاشیه ایجاد نکند و از طرف دیگر گلر مطمئنی در زمان نیاز باشد. اما این اتفاق رخ داد و او به باسابقه ترین خارجی تاریخ پرسپولیس تبدیل شد ولی در آستانه ثبت رکوردی دیگر، انتقال بیرانوند کار را به هم ریخت.

 

در تاریخ لیگ برتری سرخپوشان پایتخت، فرشید کریمی و محمد محمدی با پنج سال حضور در کنار یکدیگر، رکورددار هستند. البته در دوره ای که این دو دروازه بان پرسپولیس بودند، گلرهای مطرح دیگری نظیر ساشا ایلیچ، داوود فنایی، مهدی واعظی و... هم به پرسپولیس آمدند اما این دو پنج سال در کنار هم بازی کردند تا این که محمدی از پرسپولیس جدا شد و چند سال بعد هم سر از تیم رقیب یعنی استقلال درآورد.

 

1500070

 

زوج بیرانوند و بوژیدار البته شباهت هایی هم به زوج احمدرضا عابدزاده و نیما نکیسا یا داوود فنایی هم دارد. عابدزاده در نیمه دوم دهه 70 گلر شماره یک پرسپولیس بود و عملکردفنی، محبوبیت و کاریزمای او باعث می‌شد تا حتی حضور گلرهای بزرگ دیگر نظیر نکیسا و فنایی هم شرایط را برایش تغییر ندهد؛ اتفاقی که حالا برای بیرانوند هم رخ داده است.

 

در نهایت باید دید بعد از جدایی بیرانوند چه اتفاقی برای پرسپولیس رخ می‌دهد و آیا سرخ ها می‌توانند عملکرد مطلوب  سال اخیر را تکرار کنند یا نه؟ در این مدت این دو گلر با نمایش های خوب خود، آرامش را به دروازه پرسپولیس آوردند؛ اتفاقی که در سال های گذشته به هیچ عنوان رخ نداده بود و قرمزها مشکلات زیادی را در خط دروازه تجربه کرده بودند.

دیدگاه‌ها