کد خبر : 1686923 | 11 خرداد 1399 ساعت 14:18 | 57.8K بازدید | 1 دیدگاه

وداعی که میداوودی می‌توانست جاودانه‌اش کند؛

منصوریان زیر دوخم آقا کریم برای خداحافظی! (عکس)

باقری اگرچه نتوانست مانند تمام دوران حضورش در زمین، در آخرین مسابقه اش گلزنی کند ولی یک پاس عمقی زیبا به عنوان آخرین تصویر از او به عنوان یکی از بهترین های تاریخ ایران به یادگار مانده است.

منصوریان زیر دوخم آقا کریم برای خداحافظی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز پنجشنبه 15 مهر 1389 ، از ساعت 20:30 و در حضور پانزده هزار تماشاگر در ورزشگاه بن زاید ابوظبی، یکی از مهمترین دیدارهای دوستانه تیم ملی ایران در برابر تیم ملی برزیل آغاز شد.


 در این مسابقه که با قضاوت بحث برانگیز علی فرید، داور اماراتی همراه بود و گل دقیقه ابتدایی محمد غلامی پذیرفته نشد، تیم ملی ایران با مربیگری افشین قطبی و با ترکیب سید مهدی رحمتی، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، محمد نصرتی، خسرو حیدری، مسعود شجاعی (74 کریم باقری)، جواد نکونام، پژمان نوری(میلاد میداودی)، آندرانیک تیموریان، میلاد زنیدپور (ایمان مبعلی) و محمد غلامی (کریم انصاریفرد) به مصاف حریف رفت.

 


 تیم برزیل نیز با این ترکیب برابر ایران به میدان آمد: ویکتور، دنی آلوس، تیاگو سیلوا (رویو-78)، آندره سانتوس، لوکاس (دیوید لوییز-81)، رامیرس (ساندرو-67)، کارلوس ادواردو (جیولیانو-64)، فیلیپه کوتینیو (الیاس-46)، روبینیو (نیلمار-68)، آندره، آلکساندر پاتو. کوتینیو در این زمان برای اینترمیلان به میدان می رفت و هنوز کسی نمی دانست که چه آینده درخشانی پیش روی او در دنیای فوتبال قرار دارد.

 

 

 

 

 

 


تیم ایران برابر برزیل بازی خوبی به نمایش گذاشت و در دقیقه 4 مسابقه دروازه برزیل را باز کرد. گلی که روی پرتاب بلند اوت احسان حاج صفی با چرخش دیدنی محمد غلامی ثبت شد ولی معلوم نشد که داور اماراتی مسابقه چرا رای به مردود شدن این گل داد تا در ادامه شاگردان افشین قطبی که برای حضور در رقابت های جام ملت های آسیا 2011 آماده می شدند، با یک ضربه زیبای کاشته از دنی آلوز در دقیقه 14، گل پاتو در دقیقه 69 و در نهایت بغل پای نیلمار از محوطه شش قدم در دقیقه 91 با سه گل بازی را واگذار کنند؛ در دیداری که مهدی رحمتی درخشش قابل توجهی داشت و به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی ایران انتخاب شد و جایزه اش را به مردی داد که در ادامه به او می پردازیم.

 

 

 

 


اتفاق ویژه این دیدار جدا از بازی مهمی که ملی پوشان ایرانی پس از سال ها مقابل یکی از قدرت های فوتبال دنیا برگزار کردند، خداحافظی کریم باقری از فوتبال ملی بود؛ کریم باقری ستاره سال های گذشته تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه 74 این دیدار و در میان تشویق شدید حدود 10 هزار تماشاگر ایرانی وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را برای آخرین بار بر بازو بست.

 


 باقری در طول دقایقی که در زمین حضور داشت بارها مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. او در این مسابقه در بخش هجومی زمین به میدان رفت و اگرچه فرصتی برای گلزنی پیدا نکرد، ولی یک پاس عمقی دیدنی از او در آخرین دیداری که با لباس سفید تیم ملی به میدان رفت، به یادگار ماند و میداوودی را با گلر  برزیلی ها در موقعیت تک به تک قرار داد؛ پاسی که نشان دهنده کیفیت بالای این بازیکن تکرارناشدنی در تاریخ فوتبال ایران است که شوت هایش سهمگینش از خاطره ها پاک نخواهد شد و چه حیف که این پاس زیبا توسط میداوودی به گل ننشست تا این روز خاص، ویژه تر هم بشود.

 


کریم باقری در پایان این دیدار برخلاف خیلی از ستاره های که هم نسل او بودند، خداحافظی باشکوهی بر روی دوش همبازیانش داشت. او در پایان این دیدار به سمت تماشاگران رفت تا از آنها به خاطر تشویق های‌شان تشکر کند. و در همین حین بود که بازیکنان تیم ملی با اصرار منصوریان او را روی دوش گرفتند و دور زمین چرخاندند؛ این تصویر که توسط امیرحسین خیرخواه ثبت شده، نشان می دهد چطور منصوریان برای به دوش کشیدن باقری پیشقدم شده و اینطور زیر دوخم او را گرفته و سپس بازیکنان دیگر به نوبت کاپیتان تیم ملی را روی دوش خود قرار دادند و دور افتخار زدند.

 

 

 

 


شماره 6 به یادمانی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر پرافتخارترین تیم فوتبال جهان وداعی به یادماندنی با فوتبال ملی داشت. اسطوره فوتبال ایران، لقبی برازنده برای مردی است که می توانست حداقل 100 بازی ملی داشته باشد اما در کارنامه او تنها 87 بازی ملی به چشم می خورد.


کریم باقری که حالا پس از پشت سر گذاشتن چند سال درخشان در پرسپولیس به عنوان کمک برانکو ایوانکوویچ، کالدرون و سپس یحیی گل محمدی، بار دیگر به تیم ملی فراخوانده شده، در آن زمان رابطه بسیار خوبی با افشین قطبی داشت و به همین دلیل بخشی از کادر فنی تیم ملی شد و با عنوان سرپرست به جام ملت های 2011 آسیا رفت ولی شاید حواشی زیاد آن تیم و کم تجربگی کریم باقری در سمت جدیدی که قبول کرده بود، اجازه نداد تا او روزهای خوبی را در نقش جدیدش در تیم ملی تجربه کند.

 

 


این چند سال اما تجربه خوبی برای شماره 6 سابق تیم ملی فراهم کرده و او می تواند نقش مهمی در بازی هایش پیش روی تیم ملی برعهده داشته باشد؛ جایی که آموخته های او در کنار برانکو می تواند به کمک او و سرمربی تیم ملی بیاید تا فوتبال ملی ایران گردنه سختی را که به دلیل کسب نتایج ضعیف با ویلموتس پیش روی خود می بیند، با سلامت پشت سر بگذارد.

 

 

دیدگاه‌ها