کد خبر : 1686973 | 11 خرداد 1399 ساعت 17:35 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

شاید جواب تست PCR هم اشتباه باشد!

جواب تست کرونا لیگ برتری‌ها بررسی می‌شود

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد کارگروهی به بررسی جواب تست‌های بازیکنان لیگ برتری می‌پردازند.

جواب تست کرونا لیگ برتری‌ها بررسی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر مباحث زیادی پیرامون آن وجود داشته و باشگاه‌هایی مثل گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان به آن معترض بوده‌اند، انجام آزمایشِ تمام تیم‌ها در یک مرکز آزمایشگاهی معتبر است تا تست‌های کرونا از اعضای تیم‌ها به صورت دقیق مشخص شود.

 

رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به ابهاماتی که در مورد بازیکنان مبتلا به کرونا در لیگ برتر وجود دارد، به ایرنا گفت: تیم‌ها موظف هستند جواب آزمایش‌های خود را به سازمان لیگ بفرستند. فدراسیون پزشکی ورزشی هم از سازمان لیگ درخواست کرد که یک نسخه از جواب آزمایش‌ها را برای بررسی در اختیار داشته باشد.

 

او درباره راستی آزمایی این آزمایش‌ها عنوان کرد: در همین راستا مقرر شد یک کمیته علمی تشکیل شود که جواب آزمایش‌ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد تا حرف و حدیثی در آن به وجود نیاید. ما هم توصیه‌های لازم را همراه هر جواب آزمایش به سازمان لیگ باز می‌گردانیم.

 

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی پیرامون اینکه آزمایش برخی بازیکنان در دور اول منفی بوده، اما خود بازیکن اعلام کرده که کرونا دارد، ابراز کرد: آزمایش مورد قبول که همه چیز را نشان می‌دهد، PCR است. در زمینه‌ی کرونا برخی تست‌های دیگر هم وجود دارد که ممکن است با استناد به آن، بازیکنان بگویند که کرونا داشته‌اند که آن مورد قبول نیست.

 

سعیدی یادآور شد: مشکل دیگری هم که درسرتاسر دنیا وجود دارد، احتمال خطا در آزمایش PCR  است. یعنی ممکن است جواب آزمایش یک بازیکن منفی باشد، اما خود بازیکن مبتلا باشد. به همین خاطر فیفا دستورالعملی در این مورد تدوین کرده که تیم‌ها در فاصله ۷۲ ساعت باید ۲ بار آزمایش PCR  بدهند تا درصد خطا پایین بیاید.

 

او اضافه کرد: ما آن آزمایش‌هایی را مثبت تلقی می‌کنیم که کارگروه علمی فدراسیون پزشکی ورزشی آن را بررسی کرده باشد.

 

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اعلام برخی نام‌ها که به کرونا مبتلا شدند، عنوان کرد: در لیگ برتر چند مورد مثبت داشتیم، اما من نمی‌توانم به تعداد دقیق و نام‌ها را اعلام کنم. ما جواب‌ها را به سازمان لیگ ارسال می‌کنیم و آنها در صورت صلاحدید نام تیم و بازیکن را اعلام خواهند کرد.

دیدگاه‌ها