کد خبر : 1687042 | 11 خرداد 1399 ساعت 22:46 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

علی‌نژاد: فقط یک رای می‌دهیم؛

وزارت ورزش، فوتبال را دولتی می‌داند؟

معاون وزیر ورزش و جوانان ایرادی به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد نکرد و آن را به نظر فیفا مرتبط دانست.

وزارت ورزش، فوتبال را دولتی می‌داند؟

به گزارش "ورزش سه"، مهدی علی‌نژاد درباره اینکه به آیا اساسنامه فدراسیون فوتبال توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: اساسا اصلاح اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال ارتباطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد چراکه فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است و با فیفا که یک مرجع بالادستی آن محسوب می‌شود، ارتباط دارد.

 

او ادامه داد: رفت و آمدهای این اساسنامه و دیدگاه‌های فیفا با فدراسیون فوتبال و همچنین تبادل نظرهایی که صورت می‌گیرند، یک امر طبیعی است و اگر هم اختلاف نظرهایی بین فدراسیون و فیفا باشد، به نظرم فدراسیون فوتبال می‌تواند این مسائل را حل کند.

 

معاون وزیر ورزش درباره در جریان قرار داشتن یا نداشتن وزارتخانه از اصلاح اساسنامه گفت: قاعدتا اینطور نبوده است. هیأت رئیسه‌ی فدراسیون فوتبال در این مقطع و قبل از آن، با نظر کمیته‌ی تدوین و مقررات این کار را انجام دادند. اساسنامه ارسال شده، پاسخ‌ها گرفته می‌شود و جمع‌بندی آن به مجمع فدراسیون فوتبال می‌آید.

 

علی‌نژاد اضافه کرد: اساسنامه‌ای که در مجمع به تصویب برسد، اعلام خواهد شد. ما هم عضو مجمع هستیم و قطعا در آنجا به ما گفته می‌شود که اساسنامه به چه شکلی خواهد بود و دیدگاه‌های خودمان را در مجمع می‌گوییم.

 

او تاکید کرد: اعتقادمان بر این است که در ورزش ایران و به ویژه فوتبال، مجموعه‌ی دولت و حاکمیت نقش پُررنگی دارند بخاطر اینکه کمک های فراوانی می‌کنند. زیرساخت های ما دولتی است و اگر قرار است این کمک‌ها تداوم داشته باشد، حضور یک نماینده از وزارت ورزش، می‌تواند به این مسئله کمک می‌کند. به ویژه اینکه در مجمعی که ۸۰-۷۰ نفر عضو دارد، حضور یک نفر از وزارت ورزش نمی‌تواند در مجمع و رای‌ای که داده می‌شود، تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها