کد خبر : 1687062 | 12 خرداد 1399 ساعت 09:33 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

رضایی: لغو بازیهای پارالمپیک آسیب زیادی به ورزشکاران می زند

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان از شروع تمرینات دوومیدانی کاران در شهرستانها طی ۶ جلسه در طول هفته به مدت ۲ ساعت خبر داد.

رضایی: لغو بازیهای پارالمپیک آسیب زیادی به ورزشکاران می زند

به گزارش "ورزش سه"، بهمن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان شروع تمرینات دوومیدانی کاران معلول اظهار کرد: پس از صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری تمرینات در رشته‌های انفرادی، اکثر دوومیدانی کاران معلول بویژه در پرتاب‌ها و دوها تمرینات خود را در شهرستانها با انجام ۳ جلسه تمرین و ۳ جلسه کار بدنسازی در هفته طی ۲ ساعت آغاز کردند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

 

وی درباره شروع تمرینات دوومیدانی کاران پارالمپیکی گفت: طبق هماهنگی که با کمیته ملی پارالمپیک داشتیم قرار است تمرینات دوومیدانی کاران پارالمپیکی از مهرماه آغاز شود. البته آنهایی که شانس کسب مدال طلا دارند اردوهای آنها در اولویت نخست قرار خواهد داشت.

 

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان همچنین از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اواخر شهریور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب خبر داد و افزود: اگر شرایط کشور از نظر این بیماری به حالت عادی برگشت براساس تصمیمات گرفته شده قرار بر این است بعد از این که دوومیدانی کاران ۳ ماه تمرینات حرفه ای خود را آغاز کردند و از نظر رکوردی به حد نصاب لازم رسیدند، مسابقات قهرمانی کشور در تمام ماده‌های دوومیدانی را برگزار  و پس از شناسایی نفرات برتر اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم.

 

وی اضافه کرد: چون اردوها به مدت ۳ ماه تعطیل بود و ملی‌پوشان برای حفظ آمادگی بدنی تمریناتشان را در منزل پیگیری می‌کردند ما شروع تمرینات را به منزله آغاز فصل برای دوومیدانی کاران در نظر می‌گیریم و تلاش بر این است که بعد از گذشت ۳ ماه از شروع تمرینات ورزشکاران، رکورد آنها را در مسابقات قهرمانی کشور مورد ارزیابی قرار دهیم تا نفرات برتر را به تیم ملی دعوت کنیم.

 

رضایی در پایان پیرامون این پرسش که با توجه به وضعیت بیماری کرونا در دنیا چقدر احتمال لغو بازیهای پارالمپیک وجود دارد، خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که به دلیل تشدید این بیماری بازیها لغو شود. البته با لغو این بازیها ورزشکاران زیادی متضرر می‌شوند زیرا به خاطر تغییر نسل، بسیاری از کسانی که امکان حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را دارند، فرصت شرکت در پارالمپیک بعدی را از دست خواهند داد.

 

دیدگاه‌ها