کد خبر : 1687076 | 12 خرداد 1399 ساعت 10:28 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

اکران در پایتخت با لهجه خالص مازنی

ارتش سری محمود فکری در قلعه کارگران (تصاویر)

حتی حضور روی پله دهم جدول هم نمی‌تواند گارانتی لازم برای بقای تیمی را بدهد که اکنون جمع وسیعی از سرخابی‌های سابق را در اختیار دارد.

ارتش سری محمود فکری در قلعه کارگران (تصاویر)

به گزارش "ورزش سه"، محمود فکری که اواسط فصل جانشین رضا مهاجری شده، امیدوار است در صورت شروع دوباره لیگ بتواند با دستیابی به امتیازات لازم تیمش را به طور کامل از خطر سقوط نجات دهد. نساجی فصل گذشته با دستیابی به 36 امتیاز موفق به بقا در لیگ برتر شد و آنها اما در فصل جاری با 23 امتیاز فاصله نگران کننده‌ای با قعرنشین جدول دارند که مستلزم رسیدن به امتیازات زیادی در ادامه فصل است.

 

سرمربی مازنی نساجی اما بعد از پشت سر گذاشتن حواشی مربوط به اظهارنظرش درباره ادامه لیگ که با فشار و هجمه سختی در فضای مجازی علیه او همراه بود، اکنون با کادرفنی کاملا استقلالی‌اش امیدوارتر از همیشه است. جدیت بالای او در تمرین و نظارت روی تک تک شرایط این مساله را نشان می‌دهد که او نمی‌خواهد مهر تلخ سقوط احتمالی نساجی مازندران را روی پیشانی خود ببیند.

 

اینجا همه چیز آبی است


کادرفنی محمود فکری شاید آبی‌تر از استقلال هم باشد. حضور نفراتی چون صمد مرفاوی، سیروس دین محمدی و حنیف عمران زاده در کنار محمود فکری با توجه به سابقه هر کدام از این نفرات در استقلال نشان دهنده این است که اینجا واقعا آبی‌ترین نیمکت لیگ است. شروع تمرین با کری حنیف عمران زاده با دیگر نفرات آغاز می‌شود. مدافع سابق آبی‌ها که در دوران فوتبالی اتفاقات ریز و درشتی را پشت سر گذاشته و اکنون زیر نظر فکری و مرفاوی به دنبال است تا بتواند در مربیگری هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. سیروس دین‌محمدی هم نشان می‌دهد در کری مقابل شاگردان جوانش کم نمی‌آورد، همانجا که با یکی از بازیکنان جوان تیم وارد رقابت می‌شود و در ضربه به توپ خیلی زود کل او را می‌خواباند و مجبورش می‌کند تا بعنوان جریمه شنا برود. مرفاوی اما شاید مغز متفکر این جمع و مرد مورداعتماد فکری محسوب شود. او به شدت پروتکل بهداشتی در دوران کرونا را رعایت می‌کند و شناختن چهره‌اش پشت ماسک و دستکش سخت نیست. مردی که بعد از سال‌ها سرمربیگری اینبار به عنوان مربی به لیگ برتر برگشته تا گروه مخوف نیمکت نساجی با حضور مدافع و هافبک‌های سابق نیاز به گل نهایی او برای موفقیت داشته باشد.

 

نگرانی بابت قرعه باقی مانده بازی‌ها

 

بازیکنان نساجی اما در صحبت‌های قبل از شروع تمرین در روز آفتابی و گرم در زمین کارگران، بیشتر نگران قرعه باقیمانده تا پایان فصل به نظر می‌رسند. جدال با مدعیان بالانشین و رقابت نزدیکی که با دیگر تیم‌ها دارند شاید یک استرس بزرگ برای آنها محسوب شود که مسلما با شروع لیگ از سوی کادرفنی زیر نظر گرفته خواهد شد.

 

آنها باید با تراکتور، فولاد، نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، استقلال، سپاهان، ذوب آهن، شهرخودرو و در نهایت گل گهر رقابت کنند. شاید سخت‌ترین قرعه برای تیمی که برای فرار از سقوط خواهد جنگید. با شرایط کنونی شاید غیرقابل پیش بینی نباشد که جدال هفته پایانی آنها برابر گل گهر در سیرجان به عنوان بازی مرگ و زندگی تلقی شود.

 

1500265

 

لعنت به کرونا؛ شماره 12 تیم ناپدید شد

 

موضوع بعدی برای نگرانی بزرگ آنها بدون تماشاگر شدن بازی‌هاست. آنها سه میزبانی خود برابر فولاد، نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن را که می‌توانست شرایط را برای دستیابی به امتیاز در صورت حضور هواداران، بیشتر فراهم کند، از دست داده‌اند. چیزی که در صحبت تک تک آنها قابل مشاهده است. شماره 12 نساجی به عنوان جدی‌ترین حامی این تیم اکنون ناپدید شده و باید دید آنها که بزرگترین دلخوشی‌شان هواداران هستند، با این اوضاع چطور از این مسیر سخت عبور خواهند کرد.

 

ایرلاین آقای مالک سوژه تمرین

 

اسپانسر اصلی نساجی در فصل جاری هواپیمایی وارش است. چیزی که امیدواری بازیکنان این تیم را برای پشت سر گذاشتن مشکلات مالی را افزایش می‌دهد. با این حال شیوع کرونا و شرایط سختی که برای پرواز‌ها شکل گرفته، اکنون نگرانی بعدی بازیکنان این تیم است که شاید برای دریافت مطالبات خود به مشکل بربخورند. نزدیکی زمین محل تمرین نساجی به فرودگاه و برخواستن هر هواپیمایی موجی از خوشحالی را در بین آنها شکل می‌داد: "این پرواز وارش بود؟ انشاالله پرواز داشته باشند تا بتواند طلب ما را بدهند!" با این حال اینکه از آن فاصله و در آسمان بتوانی نوع ایرلاین را تشخیص بدهی شاید یک شوخی بود تا آنها با انگیزه بتوانند تمرینات در آن هوای گرم را پشت سر بگذارند.

 

1500261

 

شما لیگ یکی نیستید

 

با شروع تمرینات و در حالیکه چند بازیکن این تیم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی دیگر بازیکنان نیستند، چهره دیگری از محمود فکری نشان می‌دهد. فریادهای او بر سر بازیکنان و درخواست برای جدیت بیشتر و توجه به دستورات تاکتیکی‌اش، از عزم او برای بقای امیدواری بزرگ یک شهر خبر می‌دهد. "شما لیگ یکی نیستید، این را از سرتان بیرون کنید و لوس بازی نداریم و با قدرت تمرین کنید" این جملات بارها و با فریاد همراه با خشم محمود فکری خطاب به شاگردانش گفته می‌شود. فکری که چندین فصل در لیگ یک مربیگری کرده به هر شکلی است خواهان بقای تیمش است. پس در تیم او شوخی و کم کاری در حین تمرین ممنوع است.

 

جمع سرخابی‌ها جمع است

 

در کنار چهار عضو کادرفنی که جمعی از استقلالی‌های سابق هستند، در بین بازیکنان هم نفرات زیادی هستند که سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارند. حسین ماهینی، علیرضا حقیقی، مهرداد کفشگری، محمد عباس زاده و سعید کریمی 5 بازیکنی هستند که در پرسپولیس روزگاری داشته‌اند و اکنون هر کدام با رویایی به دنبال موفقیت با پیراهن این تیم هستند. در این جمع اما حساب محمد عباسزاده از همه جداست. بازیکن مازنی و کاپیتان شماره یک محبوب نساجی قائمشهر هرچند با توجه به مصدومیت نتوانست در کنار دیگر بازیکنان تمرین کند اما حواسش به همه آنها بود و بعد از هر حرکت موفق ‌هم‌تیمی‌هایش سکوت کارگران را با فریاد بلند و تشویقش می‌شکست. کل کل او با مهرداد کفشگری و یادآوری روزهای حضور در پرسپولیس هم در نوع خودش جالب و البته همراه با حسرت بزرگی که از این فرصت سود نبرده‌اند بود.

 

1500260

 

استقلالی‌های نساجی هم روح الله باقری و محمد مهدی نظری هستند که موردتوجه کادرفنی هستند. باقری نشان می‌دهد که از آمادگی مناسبی برخوردار است و حقیقی و نیما میرزازاد به عنوان گلرهای تمرینی، کار سختی برای تقابل با او دارند. حقیقی با انرژی بالای خود و احساس مسوولیتی که برای موفقیت این تیم دارد، زیر بار تمرینات سفت و سخت هاروت کم نمی‌آورد و تلاش دارد بهترین عملکرد را طی 9 دیدار باقیمانده از خود به جا بگذارد. پاره شدن کش تمرینی در زمان انجام یکی از آیتم‌های شوخی و خنده در بین گلرها را به اوج خود رساند. حقیقی که با شماره 88 در نساجی حاضر شده، طی دیدارهایی که پشت سر گذاشته توانسته عملکرد مثبتی به جا بگذارد و اکنون 9 فینال بزرگ پیش رو خواهد داشت تا جایی تاریخی در قلب هواداران نساجی از آن خود کند و باید دید از پس این مسوولیت برخواهد آمد یا خیر.


پایان بخش تمرین با شوخی و هندوانه!

 

تمرین در شرایطی به پایان می‌رسد که محمود فکری حسابی رس شاگردانش را کشیده و همه آنها در کنار بطری‌های آبی که برای رعایت فاصله اجتماعی دور از یکدیگر قرار داده‌ شده‌اند ولو می‌شوند. سرمربی آبی‌ها اما با فریاد دوباره‌اش آنها را به خودشان می‌آورد که بار دیگر فاصله اجتماعی را رعایت کنند. بساط الکل و ضدعفونی بعد از تمرین هم داغ است و بازیکنان بعد از ویتامین گیری و با پذیرایی هندوانه و در نهایت حوضچه آب یخ به این تمرینات پرفشار 100 دقیقه‌ای پایان می‌دهند. ارتش سری محمود فکری و رفقا امیدوار است در فاصله کوتاه باقی مانده تا شروع مسابقات با بالاترین آمادگی وارد مسابقات شوند و حسرت بزرگی برای هواداران خود باقی نگذارند.

 

1500263

 

1500264

 

دیدگاه‌ها