کد خبر : 1687079 | 12 خرداد 1399 ساعت 10:37 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

وظیفه سخت یحیی برای مثلث دفاعی پرسپولیس (گزارش)

سرخپوشان پایتخت باید امیدوار باشند که با دریافت کمتر از سه گل تا پایان فصل، عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کنند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در فصل جاری خط دفاعی مستحکمی داشته و موفق شده بهترین آمار را در بین تیم های لیگ برتری ثبت کند. در 21 بازی تنها 10 بار دروازه سرخپوشان باز شد که یک بار بوژیدار رادوشوویچ در درون دروازه حضور داشت و در باقی دفعات، علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم بود. سپاهان، استقلال، شهرخودرو هر کدام دو بار به این تیم گل زدند و تراکتور، نفت مسجدسلیمان، گل گهر سیرجان و پیکان تهران نیز یک بار دروازه سرخ ها را باز کردند.

 

نکته جالب درباره آمار گل خورده پرسپولیس این است که سرخپوشان پایتخت 80 درصد گل ها را در ورزشگاه آزادی دریافت کرده‌ و تنها دو بار در خارج از خانه گل خورده‌اند؛ فرشاد فرجی در ورزشگاه امام رضا و احسان حاج صفی در استادیوم یادگار امام. که هر دو بار هم با شکست شاگردان گابریل کالدرون همراه بود.

 

پرسپولیس در بازی های ابتدایی فصل عملکرد نامطلوبی در خط دفاعی داشت و جزو بدترین تیم ها از نظر دفاع به شمار می‌رفت اما هرچه که گذشت سرمربی آرژانتینی بهتر و بهتر تیمش را سامان داد و در ادامه نیز یحیی گل محمدی شرایط را حفظ کرد، هرچند که شاگردان او در بازی دربی دو گل خوردند. در این فصل پرسپولیس در دو بازی دو گل دریافت کرد که در مقابل استقلال موفق شد هر دو گل را پاسخ داده و از شکست فرار کند.

 

10 گلی که پرسپولیس در این فصل دریافت کرده، در 8 مسابقه بوده و باعث رقم خوردن 4 شکست شده است. آخرین بار تیم نفت مسجدسلیمان بود که موفق شد با یک ضربه سر دروازه علیرضا بیرانوند را فرو بریزد و شکستی تلخ را در کارنامه قرمزها ثبت کند. این بازی در آبان 98 برگزار شد و در واقع پرسپولیس 7 ماه است که هیچ باختی را از تیم های داخلی متحمل نشده است. البته نباید فراموش کرد که از اسفند ماه هیچ مسابقه ای هم به انجام نرسیده.

 

در فصل جاری سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و محمدحسین کنعانی‌زادگان چهار مدافع میانی مورد استفاده توسط کادرفنی پرسپولیس بوده‌اند. شجاع 19 بازی از 26 مسابقه را فیکس بود، کنعانی زادگان 17 بازی و سیدجلال حسینی هم 13 بازی. محمد انصاری 18 بازی در ترکیب اصلی به میدان رفت اما تنها 3 بار مدافع میانی بود. حالا باید دید در 9 بازی باقی مانده لیگ برتر که ممکن است با دو دیدار جام حذفی و 4-6 بازی آسیایی هم همراه شود، یحیی کدام زوج را در ترکیب قرار خواهد داد.

 

هر زوج دفاعی که برای پرسپولیس بازی کند و هر گلری که وظیفه سنگربانی را داشته باشد، کار سختی پیش رو خواهد داشت چرا که وظیفه ای مهم از سوی کادرفنی به آن ها محول شده است. پرسپولیس فصل گذشته با یک گل خورده بیشتر قافیه برای کسب عنوان بهترین خط دفاعی را به استقلال واگذار کرد و رقیب آبی پوش موفق شد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر (13) شود. حالا پرسپولیس که تاکنون 10 گل خورده، اگر بتواند برابر حریفان خود عملکرد خوبی داشته باشد، فرصت این را دارد که رکورد آبی ها را از آن خود کند.

 

1500271

 

دیدگاه‌ها