کد خبر : 1687095 | 12 خرداد 1399 ساعت 12:22 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

راه لژیونرهای هندبال از فدراسیون می گذرد

فدراسیون هندبال به دنبال راهکاری برای در اختیار داشتن ملی پوشان خود در زمان برگزاری مسابقات و اردوهاست.

راه لژیونرهای هندبال از فدراسیون می گذرد

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر افزایش تعداد لژیونرهای هندبال دردسرهایی را برای فدراسیون و تیم ملی به همراه داشته است. حتی در چند مقطع بازیکنانی که به لیگ های اروپایی کوچ کردند، نتوانستند برای همراهی تیم ملی در مسابقات مهم همچون انتخابی المپیک اجازه خروج از اردوی تیم باشگاهی خود را دریافت کنند.


غیبت بازیکنان کلیدی هم در سال های اخیر به تیم ملی ضربه زده و فدراسیون را به این فکر انداخته تا آیین نامه تدوین کند که از این پس لژیونرها را در چارچوب خاصی قرار دهد.


به نظر می رسد در این آیین نامه که به زودی از سوی فدراسیون به ملی پوشان ابلاغ می شود، تعیین خواهد شد که بازیکنان قبل از عقد قرارداد با تیم های خارجی باید مساله مربوط به حضور در اردوهای تیم ملی را با باشگاه خود طی کنند و حتی آن را در قراردادشان بیاورند.


حمیدرضا عزتی، دبیر فدراسیون هندبال در این باره به تسنیم گفت: بازیکنان باید قبل از حضور در تیم‌های خارجی مجوز لازم و ITC را از فدراسیون بگیرند. تا آن زمان مصوبات ما نهایی می‌شود. اینها در راستای توسعه هندبال خواهد بود. ما که نمی‌خواهیم در منافع بازیکنان خللی ایجاد شود چرا که معتقدیم حضور آنها در لیگ‌های معتبر خارجی در جایگاه آنها و اعتبار هندبال ما نقش دارد.

دیدگاه‌ها