کد خبر : 1687137 | 12 خرداد 1399 ساعت 15:33 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

تقابل ما یک جنگ بزرگ است

عمران‌زاده – بنگر؛ کی مربی‌تره؟ (گزارش)

دو مدافع سابق استقلال و پرسپولیس روزگار جدیدی را استارت زده‌اند و در سودای مربیگری قرار دارند.

به گزارش "ورزش سه"، محسن بنگر و حنیف عمران زاده با پایان دوره بازیگری خیلی زود لباس مربیگری بر تن کرده‌اند و البته شانس هم با آنها یار بوده که توانسته‌اند در همین ابتدای کار، شانس تجربه در لیگ برتر روی نیمکت را به خود اختصاص دهند.

 

دو مدافع شمالی سابق استقلال و پرسپولیس که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم‌های خود را نیز دارند، با کلی حاشیه و جنجال در دوران بازی، اکنون مسیر تازه‌ای را جستجو می‌کنند و با توجه به همشهری بودن، کل کل ریزی هم با یکدیگر برای دستیابی به موفقیت بیشتر دارند. سرنوشت اکنون یکی از آنها را راهی نساجی قائمشهر کرده و دیگری هم در پارس جنوبی به دنبال تجربه اندوزی است.

 

عمران زاده درباره دوره جدیدی که در زندگی ورزشی‌اش آغاز کرده اینطور توضیح می‌دهد: مربیگری کاملا با فوتبال فرق دارد. در مربیگری شرایط فرق می کند و واقعا استرس دارد. استرس الان ما به عنوان متوجه ساق 24 نفر است. در زمان بازی کردن فوتبال دغدغه تنها این را داشتی که فردا بازی میکنی و چه عملکردی داشته باشی اما الان باید نگران همه چیز باشی. اینکه تمرین چطور است. کسی اشتباه نکند و نتیجه چه می‌شود و هزار چیز دیگر. آن موقع خودت بودی و خودت.

 

1500336

 

مدافع سابق پرسپولیس نیز نظری مشابه این موضوع دارد: مربیگری یک دنیای متفاوت است. وقتی آن وسط بودیم تصور دیگری داشتیم. دروغ چرا شیطنت هم داشتیم و شاید سعی می‌کردیم از زیر بار تمرین در برویم. اما الان که مربی شده‌ام حواسم به همه چیز است. خودم هم آن وسط می‌روم در جمع بازیکنان که هم تمرین کرده باشم و هم حواسم بیشتر باشد. اما واقعا نگرانی بابت نتیجه و اینکه الان مسوولیت کلی تیم روی دوش کادرفنی است خیلی شرایط را سخت می‌کند. من البته ابتدای راه هستم و کار زیاد داریم. 

 

1500340

 

محسن بنگر درباره تلاش خود برای بالا بردن سواد فنی‌اش می‌گوید: من الان بیشتر زمانم را صرف دیدن بازی‌های آموزشی و کتاب‌ها و هر چیزی که مربوط به فوتبال باشد می‌کنم. فوتبال واقعا یک علم است و الان به عنوان یک مربی احساس می‌کنم خیلی بیشتر از 90 دقیقه دویدن بازیکنان و ضربه زدن آنها و مسائلی اینچنینی است. هر لحظه وقتی دقیق‌تر و علمی‌تر به فوتبال نگاه می‌کنی متوجه این موضوع می‌شوم که این یک دنیای متفاوت است و عجیب نیست که شبیه ساعت همه قطعات باید کنار هم یک ساختار موفق را برای نتیجه گیری شکل دهند. مسلما شانس، آمادگی و کیفیت بازیکنان در کنار بازیخوانی هم بخش مهم دیگر آن خواهد بود اما برای تک تک لحظات باید در تمرین به دنبال آماده سازی بود. خوشبختانه اکنون در کنار هومن افاضلی حاضر هستم. یک استاد خوب که وقت می‌گذارد و افتخار شاگردی ایشان را دارم و امیدوارم بتوانم در کنارش شرایط خوبی را تجربه کنم.

 

1500341

 

حنیف مدعی است که این روزها کنار تجربه‌اندوزی در کنار نفراتی همچون محمود فکری، صمد مرفاوی و دیگر اعضای کادرفنی، بیشتر با کتاب و فیلم دیدن کار را دنبال می‌کند: در تیم ما دکتر فاضلی حضور دارد که معمولا از نظر در اختیار گذاشتن فیلم‌های آموزشی و ... حرف ندارد. از نظر تجربه و علم هم در کنار حاج محمود (فکری) و دیگر دوستان کار را به بهترین شکل دنبال می‌کنم. 

 

1500337

 

بنگر و عمران زاده از نظر سبک مربیگری نیز دو سبک متفاوت را دنبال می‌کنند. عمران زاده خود را عاشق مورینیو و البته کی‌روش می‌داند: من سبک مورینیو را دوست دارم. او خیلی باهوش است. البته کی‌روش هم بدم نمی‌آید. چرا باید بد باشد. بهرحال او هم پولش را گرفت و رفت. چه کسی این وسط ناراضی است؟ کی روش پول گرفت و البته فوتبال ایران هم سودش را برد و کسی ناراضی نیست.

 

1500338

 

بنگر هم گوآردیولا را می‌پسندد: من عاشق بازی روی زمین هستم. گوآردیولا یک مربی کامل به نظرم در این زمینه است. کارش را دنبال می‌کنم و البته ما کجا و او کجا. فقط برایم جالب است و فوتبال مالکانه را می‌پسندم.

 

1500342

 

دو بازیکن پرحاشیه پرسپولیس و استقلال در زمان بازی الان در دوره مربیگری با بازیکنان چه می‌کنند؟ عمران زاده اینطور می‌گوید: من که همه راه‌ها را رفته‌ام و به قول معروف دیگری بازیکنی نمی‌تواند برایم لایی بکشد! حواسم به همه چیز هست و همه چیز را هم می‌دانم. اما این را هم بگویم که با بازیکنان بیشتر رفیق هستم. یعنی تا قبل از سوت برای تمرین رفیق هستیم و در تمرین همه چیز سر جای خودش و جدی هستیم. 
بنگر هم می‌گوید: الان که سن مان بالا رفته و آن مسائل برای گذشته بوده و دیگر جنب و جوش گذشته را نداریم. اما بازیکنان ایرانی شرایط خاص خودشان را دارند. مشکلات زیاد است و باید در کنار شرایط فنی و حرفه‌ای که از آنها انتظار داریم کار را به شکلی پیش ببریم که آنها نیز با کمترین مشکل برای بازی آماده شوند.

 

1500343

 

عمران زاده درباره تقابل احتمالی در آینده به عنوان سرمربی برابر محسن بنگر می‌گوید: "اگر روبروی هم قرار بگیریم جنگ می‌شود. اما محسن بزرگتر از من است. داداشی ومشتی است. الان هم دوست دارم فعلا کنار حاج محمود باشم و تجربه کسب کنم. دوست دارم پله‌های بالاتر را با فاصله و طی کردن سردی و گرمی مربیگری دنبال کنم و به قول معروف الان دوست دارم کنز بچینیم". بنگر هم می‌گوید: حنیف بچه محل من است و خوشحالم که الان در نساجی حضور دارد. فعلا که برای سرمربیگری زود است و باید کلی تجربه کسب کنیم و کلاس برویم. حالا بعدا به حنیف هم می‌رسیم و ببینیم این جنگ را چه کسی خواهد برد.

 

1500339

دیدگاه‌ها