کد خبر : 1687209 | 12 خرداد 1399 ساعت 20:46 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره های معترض بوندسلیگا محروم می شوند؟

ممکن است حمایت از جرج فلوید برای بازیکنان بوندسلیگایی تبعات سنگینی به همراه داشته باشد.

ستاره های معترض بوندسلیگا محروم می شوند؟

به گزارش "ورزش سه"، مرگ دلخراش جرج فلوید به دست افسر آمریکایی در روزهای اخیر در این کشور و سایر نقاط جهان جنجال های فراوانی را به همراه داشته است و اهالی ورزش نیز به این واقعه ناگوار عکس العمل نشان داده اند. دیروز چند بازیکن در بوندسلیگا بعد از گلزنی خواهان اجرای عدالت در مورد جرج فلوید شدند.

 

1500213

 

ابتدا مارکوس تورام، مهاجم تیم گلادباخ بود که ژست مرسوم روزهای اخیر جهان در اعتراض به این واقعه را بعد از گلزنی به اجرا درآورد و دیشب نیز جیدون سانچو و اشرف حکیمی، دو ستاره جوان دورتموند به مرگ جرج فلوید نشان دادند و لباسی با عبارت "عدات برای جرج فلوید" را در مقابل دوربین ها به نمایش گذاشتند.

 

اما کمیته انضباطی فوتبال آلمان امروز رسما اعلام کرد در مورد رفتار این بازیکن تحقیق کرده و احتمالا حکمی در این خصوص صادر خواهد کرد. نشریه بیلد خبر از احتمال جریمه نقدی و یا حتی محرومیت برای این سه بازیکن در روزهای آتی داد. قوانین فیفا به شدت مخالف ابراز هر گونه پیام سیاسی در ورزش است و فلسفه این قوانین نیز عدم ورود سیاسیت به ورزش بوده است. در صورت احراز نیت سیاسی این سه بازیکن، احتمالا شاهد محرومیت آنها خواهیم بود. این در حالیست که در 24 ساعت اخیر بسیاری از ورزشکاران مشهور آمریکا نیز به مرگ جرج فلوید واکنش نشان داده اند.

دیدگاه‌ها