کد خبر : 1687266 | 13 خرداد 1399 ساعت 10:34 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد همیلتون از بی تفاوتی مدیران فرمول یک

لوئیز همیلتون قهرمان فصل گذشته رقابت‌های فرمول یک از مدیران این مسابقات به خاطر نادیده گرفتن اتفاق جنجالی که اخیراً در آمریکا رخ داده است انتقاد کرد.

انتقاد همیلتون از بی تفاوتی مدیران فرمول یک 

به گزارش ورزش سه ، راننده انگلیسی تیم مرسدس که فصل گذشته ششمین قهرمانی‌اش را کسب کرد، با انتشار یک پست در فضای مجازی از بی‌تفاوتی مدیران مسابقات فرمول یک در قبال کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست ایالت مینه‌سوتا به دست پلیس آمریکا ایراد گرفت. همیلتون در یک استوری در اینستاگرام خطاب به مسئولان فرمول یک نوشت: «من شما را که در سکوت به سر می‌برید، می‌بینم. بعضی از شما از بزرگترین ستاره‌ها هستید اما در اوج بی‌عدالتی سکوت کرده‌اید. من از آنهایی که در رشته ما فعالیت دارند هیچ واکنشی ندیده‌ام، البته خب ما در ورزشی فعالیت داریم که تحت سلطه سفیدپوست‌هاست و من یکی از معدود رنگین‌پوست‌های این رشته هستم. من اینجا تنها هستم. فکر می‌کردم که شما بعد از دیدن اتفاقاتی که رخ داده، چیزی درباره‌اش خواهید گفت اما انگار شما نمی‌توانید در کنار ما باشید. ولی بدانید که من فقط می‌دانم شما چه کسانی هستید و می‌بینم‌تان.» 


همیلتون تنها راننده سیاه‌پوست فرمول یک است و در گذشته هم در خصوص اینکه نیاز است در این رشته تنوع نژادی بیشتری وجود داشته باشد، صحبت کرده بود. او سال 2018 گفت: «در فرمول یک به ندرت تنوع (نژادی) می‌بینید. با این حال در 11 سالی که من اینجا بوده‌ام چیزی عوض نشده است.» مدافع عنوان قهرمانی فرمول یک نظرش درباره تظاهرات و اعتراضات به اتفاق اخیر در آمریکا را هم اینگونه بیان کرد: «من از اقدام آن کسانی که غارت می‌کنند و ساختمان‌ها را به آتش می‌کشند حمایت نمی‌کنم اما حامی آنهایی هستم که در کمال مسالمت‌آمیز اعتراض‌شان را نشان می‌دهند. اما تا زمانی که افراد به اصطلاح رهبران ما تغییر نکنند چیزی عوض نمی‌شود. این موضوع هم فقط در آمریکا نیست، بلکه در بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا و همه جای دنیا هست. رفتارهایی که با اقلیت‌ها می‌شود باید تغییر کند و همینطور شیوه‌ای که در کشورهایتان این مفاهیم را آموزش می‌دهید. ما نژادپرست و با نفرت ذاتی متولد نمی‌شویم بلکه الگوهای‌مان این چیزها را به ما یاد می‌دهند.»

دیدگاه‌ها