کد خبر : 1687333 | 13 خرداد 1399 ساعت 15:57 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل مایک و ایواندر در هاله ای از ابهام

تایسون-هالیفیلد؛ تمام خطرات یک مبارزه تاریخی

مایک تایسون و ایواندر هالیفیلد ممکن است به زودی به روی رینگ برگردند و با یکدیگر مبارزه کنند اما این اتفاق بزرگ شدنی است؟

تایسون-هالیفیلد؛ تمام خطرات یک مبارزه تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، مایک تایسون 53 ساله مدتی است تمرینات خود را از سر گرفته و رسما اعلام کرده حاضر است یک بار دیگر دستکش به دست کرده و برای کمک به سازمانهای خیریه در مسابقات نمایشی شرکت کند. رقیب بزرگ او، ایواندر هالیفیلد هم که چهار سال از تایسون مسن‌تر است، اعلام کرده او هم تمایل دارد برای کمک به جوانان آسیب‌دیده از بحران کرونا در مبارزه‌های نمایشی شرکت کند.

شایعات مربوط به احتمال نبرد سوم این دو زمانی قوت گرفت که هالی‌فیلد اعلام کرد هنوز هیچ توافقی بین دو طرف انجام نشده ولی به نظر می‌رسد احتمال چنین برنامه‌ای وجود دارد.

 

 

 

1497210

 

 

در تازه‌ترین اتفاق، چند هفته پیش پوستری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که تصویر تایسون و هالی‌فیلد را در کنار هم نشان می‌داد. گویا این دو قرار است در یازدهم ژوئیه در عربستان سعودی به مصاف هم بروند اما آیا برگزاری این دوئل شدنی است؟

تایسون سال 2005 بود و پس از شکست برابر مک براید بود که اعلام بازنشستگی کرد. او جوان ترین قهرمان سنگین وزن دنیاست که در 20 سالگی به این مهم نایل شد. هالیفیلد اما تا سال 2011 یعنی 49 سالگی بدون مشکل به بوکس ادامه داد تا اینکه بازنشسته شد.

 

قطعا بسیاری مشتاق جدال محدد تایسون و هالیفیلد هستند. مبارزه این دو در سال 1997 و در لاس واگاس فرموش نشدنی است. زمانی که مایک تایسون اقدام به گاز گرفتن و کندن بخشی از گوش هالیفیلد کرد. این می تواند سومین مبارزه بین دو بوکسور باشد اما کارشناسان بوکس و نیز پزشکان عقیده ای دیگر دارند و چندان موافق رقم خوردن این مبارزه نیستند.

 

 

1500541

 

 

خاویر کاستیه خو قهرمان اسپانیایی سابق بوکس دنیا در رده میان وزن که در 41 سالگی از دنیای بوکس خداحافظی کرد، در مورد دوئل تایسون و هالیفیلد می گوید:« بوکس تنها ورزشی است که وقتی بازنشسته می شوید، دیگر نباید به صورت حرفه ای به آن برگردید. مبارزه تایسون و هالیفیلد اگر نمایشی باشد مشکلی نخواهد داشت ولی اگر هدف برگزاری یک مبارزه جدی باشد، خیر.

هر دو مدت هاست بازنشسته شده اند. در بوکس، سن و سال اهمیت بالایی دارد حتی اگر زمانی ستاره بزرگی بوده اید و اکنون هم روند تمرینات را خوب و مستمر ادامه داده باشید. بوکس ورزشی مثل تنیس یا فوتبال نیست. اینجا ضربات سنگین و دفاع های نفسگیر را داریم. در بوکس حتی با کمترین تنش هم ممکن است اثرات مخربی روی دو مبارز را شاهد باشیم. هنگام مبارزه، یک لحظه خشمگین می شوید و ممکن است کار به درگیری شدید بکشد.  برای خودم این قضیه بارها اتفاق افتاده است.»

 

 

1500542

 

 

دکتر آلخاندرو مخوتو عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی بوکس نیز مخالف مبارزه تایسون و هالیفیلد است.

او در این رابطه می گوید:« آیا مارادونا می تواند در یک مسابقه نمایشی شرکت کند؟ بله می تواند اما او نمی تواند الان به دنیای فوتبال حرفه ای برگردد. سوای همه مشکلات، او باید برای رسیدن به فرم بدنی خوب، فشار زیادی متحمل شود و در سن او غیرممکن است.

در مورد احتمال مبارزه تایسون و هالیفیلد، یک مثال می زنم. اخیرا خولیو سزار چاوز 57 ساله با تراویسو آرسه 40 ساله در یک مسابقه نمایشی شرکت کردند. با کلاه و تمام موارد ایمنی و دستکش های سایز 16 و نه 8 و 10 بوکس حرفه ای و انگار در حال یک بازی تمرینی بودند. مشکلی هم ایجاد نشد. نمی توان مانع مبارزه بازنشسته های حتی بالای 50 سال شد ولی ترسم از این است که مبارزه نمایشی تایسون و هالیفیلد به خاطر سابقه این دو به خشونت کشیده شود. خیلی ها در دنیا مخالف برگزاری این بازی به شکل جدی و حرفه ای هستند.

پابلو ناواسکوئس را در اسپانیا داشتیم که قصد داشت به رینگ حرفه ای برگردد ولی به خاطر او آئین نامه تغییر پیدا کرد. یک مبارز بالای 35 سال و بالای دو سال عدم فعالیت در بوکس نمی تواند مجوز لازم برای بازگشت را دریافت کند. برای این مهم باید تست های بسیار دقیقی گرفته شود. همچنین بعید می دانم کمیسیون ورزشی ایالات متحده مبارزه تایسون و هالیفیلد را به رسمیت بشناسد و به آن مجوز بدهد.»

 

 

 

 

دیدگاه‌ها