کد خبر : 1687357 | 13 خرداد 1399 ساعت 17:34 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز لیگ سوریه در میان تخلفات بهداشتی و ایمنی

جشن پیروزی هواداران الاتحاد روی پشت بام

لیگ فوتبال سوریه بعد از یک دوره وقفه در ورزش سراسر جهان به دلیل پاندمی کرونا باردیگر آغاز شد اما این بار بدون حضور تماشاگران و با رعایت مسایل بهداشتی برگزار شد.

به گزارش"ورزش سه" رقابت های فوتبال باشگاهی در کشور سوریه پشت درهای بسته و تحت تدابیر بهداشتی آغاز شد و این موضوع باعث شد تا هواداران شهرحلب برای تماشای بازی تیم الاتحاد این شهر برابر الشرطه نتوانند وارد ورزشگاه شوند. 


با این وجود آنچه اتفاق افتاد این بود که هواداران برای تماشای این مسابقه روی پشت بام های اطراف ورزشگاه بودند. روزنامه مکزیکی telediario در این رابطه نوشت:" آغاز مجدد رقابت های سوریه بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه بود اما این برای هواداران سوری مشکلی ایجاد نکرد، شاید برای کشوری که سال ها است با مشکلات اجتماعی و اقتصادی حاصل از جنگ شدیدی روبرو است می توان تماشای یک مسابقه فوتبال از پشت بام را نادیده گرفت. رقابت های باشگاهی سوریه توانست بار دیگر بدون حضور تماشاگران آغاز شود وضعیتی که البته نتوانست مانع حدود 100 هواداری شود که برای دیدن بازی تیم های الاتحاد حلب و الشرطه دمشق به پشت بام ها رفته بودند مزاحمت ایجاد کند."

 

 

ا1500560

 


علیرغم محدودیت هایی که برای حفظ فاصله اجتماعی در سراسر دنیا به وجود آمده بیش از صدنفر از هواداران در کنار هم روی پشت بام ها جمع شده و با گل های تیم مورد علاقه شان جشن گرفتند. آن ها فقط 15 دقیقه بعد از مسابقه ای که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود الاتحاد به پایان رسید ، محمدآل احمد بازیکنی که گل اول الاتحاد را به ثمر رساند تشویق کردند موضوعی که احتمالا واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال سوریه را به همراه خواهد داشت چرا که این اتفاق عملا پروتکل های بهداشتی مدنظر فیفا را زیر سوال می برد.


اتحادیه فوتبال سوریه دستورات سختگیرانه ای را برای ادامه مسابقات درنظر گرفته و صادر کرده  بود اما با آغاز لیگ به خصوص در لیگ دسته دوم این کشور موارد تخلف زیادی رخ داد که در آن ها اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا زیرپا گذاشته شد.


در لیگ سوریه صحنه هایی از تماس بازیکنان با هم در زمان جشن و شادی به وجود آمد و همچنین تماشاگران با حضور در پشت بام ساختمان های مجاور ورزشگاه تیم های مورد علاقه خود را تشویق کردند.

دیدگاه‌ها