کد خبر : 1687405 | 13 خرداد 1399 ساعت 22:00 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال برگزار شد

اعلام شرایط برای انتخاب سرمربی ایرانی

نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال، عصر امروز برگزار شد و موضوع انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال، عمده مباحث این نشست سه ساعته بود.

اعلام شرایط برای انتخاب سرمربی ایرانی 

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نخستین نشست رسمی هیات رئیسه فدراسیون والیبال از ساعت 16 عصر امروز (سه‌شنبه) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی و با حضور اعضای هیات رئیسه و کارشناسان دعوت شده، برگزار شد.

 

اعضای شرکت کننده در نشست هیات رئیسه، دیدگاه‌های خود درباره مسائل کلان والیبال، از جمله انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال بزرگسالان را مطرح کردند که مهم‌ترین محورهای آن، به قرار زیر است:

 

تیم ایران سهمیه المپیک را دارد و برای هر سرمربی، حضور با تیم ایران در المپیک افتخار است. اما المپیک جای آزمون و خطا نیست، زیرا بهترین‌ها در آنجا با یکدیگر رقابت می‌کنند.


اگر قرار باشد برای تیم ملی از مربیان ایرانی استفاده کنیم، باید همدلی و وفاق مضاعف در تیم ملی والیبال ایران ایجاد شود تا شاهد حضور شایسته ایران در این رقابت‌ها باشیم.


فرصت زیادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی داریم و باید با دقت و مشورت بیش‌تری در این خصوص تصمیم‌گیری شود. در این زمینه از بازیکنان شاخص تیم ملی نیز نظرخواهی شود.


نباید فراموش کنیم که ورزشکاران، انگیزه مضاعفی برای بازی در المپیک دارند و شاید بتوان با مربی ایرانی نیز به نتایج مورد نظر دست یابیم.


با توجه به این که لیگ برتر از شهریورماه شروع می‌شود، انتخاب سرمربی زودتر انجام گیرد تا اگر مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شد، مسابقات لیگ تحت تاثیر انتخاب این مربی قرار نگیرد.


برای انتخاب سرمربی تیم ملی، صرفا به المپیک نگاه نکنیم و برای چهار سال آینده برنامه ریزی کنیم.


در نشست‌های مشورتی و هم‌اندیشی، تقریبا شاخصه‌های سرمربی تیم ملی تعیین شده است و باید بر اساس آن‌ها برای انتخاب سرمربی جدید، اقدام شود.


بازیکنان با سابقه تیم ملی، قطعا بعد از المپیک توکیو خداحافظی می‌کنند و بازیکنان جوان که در تیم ملی خواهند ماند، محصول مربیان ایرانی در تیم‌های ملی رده سنی هستند، بنابراین مربی ایرانی گزینه مناسب برای هدایت تیم ملی در المپیک است.


اگر برنامه جامع برای چهار سال آینده تیم ملی والیبال تدوین شده است، از مربی ایرانی استفاده شود، ولی به شرطی که مربی ایرانی در لیگ تیم نداشته باشد.

 

والیبال در ایران جایگاه خاصی بین مردم دارد و انتظار و توقع عملکرد خوب از تیم ملی بزرگسالان این رشته ورزشی بسیار بالاست. بنابراین برای انتخاب سرمربی تیم ملی، باید به انتظارات مردم نیز توجه شود.


والیبال ایران در صورتی که عملکرد مناسبی از نظر مردم در المپیک نداشته باشد، دچار زیان زیادی در همه زمینه‌ها از جمله حامیان مالی، انگیزه روحی و روانی بازیکنان و توجه باشگاه‌ها به این رشته خواهد داشت.
 

رئیس فدراسیون والیبال، در جمع‌بندی پایانی موضوع انتخاب سرمربی جدید تیم ملی در نشست هیات رئیسه، گفت: تصمیم‌گیری برای فدراسیون سخت شده است زیرا مردم انتظار موفقیت از این تیم در همه میادین پیش رو دارند و به نوعی دچار پارادوکس شدیم.

 

داورزنی با تاکید بر این که تفاوت زیادی بین تحلیل کارشناسان و انتظارات مردم از تیم ملی والیبال ایران و سرمربی جدید وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری بر روی مربیان ایرانی، نقطه مشترک همه کارشناسان است، اما نتیجه‌گیری تیم ملی نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا باید توقعات مردم را پاسخگو باشیم.

 

وی تصریح کرد: تیم ملی والیبال ایران، در زمره تیم‌های سطح اول جهان است و بازیکنان باید به نیمکت خود اطمینان داشته باشند.

 

در پایان این نشست، هیات رئیسه فدراسیون والیبال تصمیم گرفت که به مدیریت فدراسیون فرصت بیش‌تری برای جمع بندی نظرات مختلف در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بدهد تا با بررسی همه جوانب، در این مورد اقدام شود.

دیدگاه‌ها