کد خبر : 1687450 | 14 خرداد 1399 ساعت 02:06 | 18.7K بازدید | 1 دیدگاه

حمایت اینفانتینو از حرکت اعتراضی بازیکنان بوندس‌لیگا

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، بازیکنان بوندس لیگا که با جورج فلوید، مرد آمریکایی که به تازگی قربانی خشونت پلیس شد، اعلام همبستگی کردند، را شایسته تقدیر دانست.

حمایت اینفانتینو از حرکت اعتراضی بازیکنان بوندس‌لیگا

به گزارش "ورزش سه"، مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوست آمریکایی، که توسط پلیس این کشور کشته شد، موجی از خشونت در ایالات متحده به همراه داشت و در دنیای فوتبال هم افراد زیادی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

از جمله در دیدارهای این هفته بوندس لیگا، بازیکنانی مانند جیدون سانچو و اشرف حکیمی از بروسیا دورتموند، وستون مک کنی از شالکه و مارکوس تورام از بروسیا مونشن گلادباخ، بعد از گلزنی به جورج فلوید ادای احترام کردند.

 

1500243

 

در این بین، سانچو به دلیل نشان دادن نوشته روی پیراهنش، "عدالت برای جورج فلوید"، از داور اخطار گرفت و فدراسیون فوتبال آلمان در مورد بقیه بازیکنان هم اعلام کرد تحقیقات لازم را انجام خواهد داد تا در صورت نیاز، برای آنها نیز جریمه هایی در نظر گرفته شود. اما اکنون رئیس فیفا اعلام کرد که این بازیکنان نه تنها مستحق جریمه نیستند، بلکه باید از آنها تقدیر شود.

اینفانتینو گفت:" برای اجتناب از تردید، بازیکنانی که در دیدارهای اخیر بوندس لیگا، اعتراض شان را نشان دادند، شایسته تشویق هستند، نه تنبیه. همه ما باید به نژادپرستی و به هر شکلی از تبعیض نه بگوییم؛ به هر شکلی از خشونت."

دیدگاه‌ها