کد خبر : 1687547 | 14 خرداد 1399 ساعت 15:57 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون فضا را برای سرمربی داخلی مهیا می کند

اعتماد به مربی ایرانی در والیبال بعد از یک دهه

به نظر می رسد بعد از یک دهه حضور مربیان خارجی روی نیمکت تیم مای والیبال، بار دیگر نوبت به ایرانی ها رسیده است.

اعتماد به مربی ایرانی در والیبال بعد از یک دهه

به گزارش "ورزش سه"، قطع همکاری با ایگور کولاکووچ، حمایت کارشناسان از مربی ایرانی و کدهایی که از زبان مسئولان فدراسیون والیبال می شنویم، همه ما را به انتخاب یک سرمربی داخلی برای تیم ملی والیبال در سال المپیک می رساند. 


روز گذشته جلسه هیات رییسه فدراسیون والیبال برگزار شد و به نظر می رسد جمع بندی این جلسه نیز روی انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی بوده.


وحید مرادی، مشاور عالی فدراسیون که این روزها یکی از افراد تاثیرگذار فدراسیون والیبال به شمار می رود، بعد از این جلسه گفته: «المپیک پیش رو، یک فرصت مناسب برای حضور مربیان ایرانی در المپیک است اما باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهیم که اگر تیم ایران با مربی ایرانی به نتیجه مورد نظر دست نیافت، آیا رسانه‌ها و افکار عمومی، فدراسیون را برای این تصمیم همراهی خواهند کرد؟ اگر بتوانیم در این حوزه، مدیریت و تعادل ایجاد کنیم، استفاده از مربی ایرانی بهترین گزینه است.»


با این اوصاف اینطور پیداست که فدراسیون والیبال که در دوره قبلی ریاست داورزنی تصمیم به انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی گرفت و باعث روی کار آمدن مربیانی همچون ولاسکو، کواچ، لوزانو و کولاکوویچ شد، این بار به دنبال بازگرداندن مربیان ایرانی به نیمکت تیم ملی است.


اگرچه در سال های اخیر هم مربیان خارجی از مربیان ایرانی به عنوان دستیار در تیم ملی استفاده می کردند، اما آخرین بار تیم ملی ایران در سال 2010 با هدایت مرحوم حسین معدنی یک سرمربی ایرانی داشت و حالا بعد از یک دهه دوباره فدراسیون به فکر اعتماد به مربیان داخلی است.

دیدگاه‌ها