کد خبر : 1687574 | 14 خرداد 1399 ساعت 21:01 | 36.4K بازدید | 0 دیدگاه

خاطره بازی با گل سه امتیازی گوچی؛

انفجار چشم ابرو مشکی ایران در دوحه!

این چهار فریم به یادماندنی از تیمی است که با حداقل آرزو اما با اراده‌ای محکم پای به سخت ترین ۲۷۰ دقیقه ای عمر فوتبال ملی ایران گذاشت.

انفجار چشم ابرو مشکی ایران در دوحه!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم ملی ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش بعد از فعل و انفعالات و اتفاقاتی که منجر به حذف سیدمهدی رحمتی از جمع ملی‌پوشان شده بود، پس از شکست ازبکستان امید اندکی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ داشت، با سه پیروزی متوالی که دو تای آن در دیدارهای سخت مقابل قطر و کره جنوبی رقم خورد، بلیت برزیل را برای خود رزرو کرد.

 

در این بین نقش یک بازیکن ویژه و برتر از دیگران است. رضا قوچان نژاد بازیکن ایرانی یک تیم لیگ برتری بلژیک (استاندارد لیژ) که قبل‌تر افشین قطبی تلاش کرده بود او را به جمع ملی پوشان بیاورد اما در این مسیر موفق نشده بود. با این حال کارلوس کی‌روش تمام توان خود را برای جلب رضایت او به کار گرفت تا وی به همراه اشکان دژاگه دو ستاره تابناک تیم ملی در دوره اول حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی باشند؛ این تصاویر لحظه ای را نشان می‌دهد که رضا قوچان‌نژاد در حالی که در موقعیت اتفاقی صاحب توپ شده بود، با یک ضربه تمام کننده دروازه بان قطر را مغلوب کرد و سپس سمت دوربین های کناری ورزشگاه جاسم بن حمد قطر آمد و با بوسه ای به عدسی، امضای خود را پای این لحظه تاریخی انداخت.

 

جالب این که وقتی صحنه این گل را تماشا می‌کنیم، متوجه سرنوشتی که برای این تیم ملی مقدر شده بود، می‌شویم. زمانی که مجتبی جباری توپ را در سمت راست زمین ایران تصاحب می‌کند و در حالی که قصد نفوذ و اورلپ کردن به گوشه زمین را دارد، برخورد توپ با مدافع چپ قطر توپ را جلوی پای قوچان نژاد می‌اندازد و او مثل یک شکارچی حرفه ای دروازه بان قطر را مغلوب میکند. این گلی تعیین کننده در دیدار نفس گیر ایران مقابل قطر است که ممکن بود نتیجه دیگری برای ملی پوشان ایرانی داشته باشد اما تغییرات تیم ملی و استحکام خط دفاعی و البته فرصت طلبی چهره جدید خط حمله تیم ملی، همه چیز را به سود کی‌روش تغییر داد تا او حادثه ای استثنایی را در فوتبال ایران رقم بزند و با کسب ۹ امتیاز از سه بازی باقی مانده، کاری که افشین قطبی در مرحله مقدماتی جام جهانی پیشین انجام نداده بود را به سرانجام برساند.

 

رضا گوچی که حالا از روزهای محبوبیت یکه و خارق العاده اش در فوتبال ایران فاصله گرفته ایم، نقش اول و مرد بزرگ این صعود است و البته کارش با درخشش در این مسابقه آغاز می‌شود. زمانی که ایرانی ها با چهره جذاب و شرقی یک گلزن تازه آشنا شده اند. بازیکنی که فوتبالش را در هلند آغاز کرده و ادامه داده بود و درست در وقتی که باید، حاضر شد پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند. برای این لحظه زیبا از گوچی متشکریم.

 

1500774

 

1500775

 

1500776

 

1500773

دیدگاه‌ها