کد خبر : 1687706 | 15 خرداد 1399 ساعت 16:15 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

تعیین برنامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای المپیک

فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام کرد برنامه کسب سهمیه المپیک این رشته به تایید کمیته بین‌المللی المپیک رسیده است.

تعیین برنامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای المپیک

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از فارس، فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) سیستم اصلاح شده کسب سهمیه را برای بازیهای المپیک توکیو از جمله تمدید دوره مقدماتی تا 29 ژوئن (8 تیر1400) سال آینده منتشر کرده است.


سیستم اصلاح شده برای رویدادهای ژیمناستیک هنری، ریتمیک و ترامپولین اعمال می‌شود. فدراسیون جهانی گفت نسخه جدید توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) به تصویب رسیده و برخی از معیارها با توجه به آخرین رقابت‌های مقدماتی که قرار بود بین مارس و می سال جاری برگزار شود، تعدیل شده است.



فدراسیون جهانی می‌گوید این تمدید، امکان برگزاری مسابقات جام جهانی و مسابقات قهرمانی قاره‌ای را که در نیمه اول سال 2020 به دلیل شیوع ویروس انجام نشد، فراهم می‌کند.



همچنین اصلاحاتی انجام شده است تا ژیمناست‌های متولد سال 2005 بتوانند در مسابقات انتخابی واجد شرایط باشند. طبق قوانین فدراسیون جهانی، ژیمناست‌ها باید حداقل 16 سال سن داشته باشند یا 16 سال را در طول سال تقویم رقابت‌ها بدست آورند تا در مسابقات مهم از جمله المپیک شرکت کنند.



فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام کرد اکثریت زیادی از 324 سهمیه المپیک ژیمناستیک در سال 2019 اختصاص یافته و فقط تعداد محدودی از سهمیه ها در دسترس است که می توان مستقیم از طریق سری مسابقات جام جهانی یا مسابقات قاره ای کسب کرد.



فدراسیون جهانی ژیمناستیک همکاری لازم را با اتحادیه های قاره ای و کشورهای میزبان برای برگزاری مسابقات جام جهانی دارد.

 

ژیمناستیک اروپا دو تاریخ برای مسابقات کسب سهمیه المپیک اعلام کرد. مسابقات ژیمناستیک هنری به میزبانی باکو روزهای 9 تا 13 دسامبر (19 تا 23 آذر) در باکو برگزار می شود. مسابقات ریتمیک روزهای 26 تا 29 نوامبر (6 تا 9 آذر) در اوکراین پیگیری خواهد شد.

دیدگاه‌ها