کد خبر : 1687766 | 15 خرداد 1399 ساعت 23:20 | 16.4K بازدید | 1 دیدگاه

واکاوی یک خبر 

هیچ کشوری از لیگ قهرمانان حذف نمی‌شود

خبرنگار عربستانی توئیت کرده هر کشوری لیگش را تعطیل کند تیم هایش حق حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت.

هیچ کشوری از لیگ قهرمانان حذف نمی‌شود 

به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی – رییس کمیته مسابقات در این باره صحبت کرده و گفته در مذاکرات صورت گرفته و هم چنین جلسات آنلاینی که برگزار شده در اینباره صحبتی نشده است و این خبر بر مبنای واقعیت نیست. پیش از این غلامرضا بهروان – مشاور سازمان لیگ به خبرنگار ما گفته بود ما در صورت عدم برگزاری لیگ باید نمایندگان خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم. در غیر اینصورت کنفدراسیون فوتبال آسیا یک فصل صبر نمی کند که ما نماینده های خود را به آنها معرفی کنیم. 

 

غلامرضا بهروان هم چنین به این نکته در مصاحبه هایش اشاره کرده بود توصیه فیفا برگزاری بازی های لیگ با کمک دولت بوده اما هیچ کشوری را مجبور نکرد به طور حتم لیگ را ادامه دهد. کما اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی لیگ برتر تعطیل شد. اما نقطه اشتراک همه کشورهایی که لیگ خود را تعطیل کردند تعیین چهره تیم قهرمان بوده و جدول لیگ هیچ کشوری پاک نشده است. و این به خاطر معرفی باشگاه های برتر برای حضور در بازی های بین المللی است. به واقع اگر در آسیا و مشخصا در ایران لیگ برتر در این برهه از زمان تعطیل شود سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سوخت نخواهد شد. تنها فدراسیون فوتبال ملزم است سهمیه 2+2 فوتبال ایران در سال 2020 را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند. 

 

برگزاری لیگ یا اعلام تعطیلی آن از وظایف فدراسیون فوتبال است و فیفا و هم چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ کشوری را در شرایط شیوع کرونا برای برگزاری بازی های باقی مانده لیگ تحت فشار قرار نداده اند و طبیعتا ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. مشاور سازمان لیگ پیش تر در پاسخ به این سوال که اگر لیگ برتر همین جا تمام شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ به خبرنگار ما گفت: « ما باید تلاش کنیم که بازی ها را در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و اگر موفق به انجام این کار نشویم باید چهار نماینده به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا معرفی نماییم.»

 

 او هم چنین در خصوص ساز و کار تعیین این تیم ها هم گفته بود که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید در این باره نشست برگزار کنند و با گرفتن نقطه نظرات باشگاه ها به جمع بندی نهایی برای انتخاب چهار تیم برتر برسند که یکی از راه ها استناد به جدول فعلی بازی ها است. 

 

با استناد به صحبت های سهیل مهدی و هم چنین غلامرضا بهروان باید گفت اساسا خبر حذف تیم های کشورهایی که لیگ خود را تعطیل می کنند از لیگ قهرمانان آسیا به دور از واقعیت است.

دیدگاه‌ها