کد خبر : 1687780 | 16 خرداد 1399 ساعت 09:25 | 50.8K بازدید | 2 دیدگاه

یک فوتبالیست هم به رکورد باوردنکردنی کسب درآمد رسید

رونالدو؛ اولین فوتبالیست 1 میلیارد دلاری تاریخ

به گزارش فوربس، کریستیانو رونالدو به اولین فوتبالیستی تبدیل شد که در دوران ورزشی خود موفق به کسب 1 میلیارد دلار درآمد شده است.

رونالدو؛ اولین فوتبالیست 1 میلیارد دلاری تاریخ

به گزارش "ورزش سه"،  نشریه فوربس با انتشار فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در یک سال گذشته مشخص کرد که کریستیانو رونالدو با احتساب درآمد امسالش موفق شده مجموع درآمدهای خود در دوران ورزشی‌اش را به یک میلیارد دلار برساند. به این ترتیب او اولین فوتبالیستی است که در تاریخ این رشته ورزشی موفق شده درآمدی یک میلیارد دلاری داشته باشد.

 

1501005

 

رونالدو از ابتدای سال مالی اول ژوئن 2019 تا اول ژوئن 2020 درآمدی معادل 105 میلیون دلار داشته. او در فهرست فوربس بعد از راجر فدرر اسطوره دنیای تنیس دومین ورزشکار پردرآمد سال دنیا شده. اما رونالدو در فهرست پردرآمدترین فوتبالیست‌های تاریخ رتبه اول را به خود اختصاص داده. با مجموع درآمد 1 میلیارد دلار.

 

رونالدو در میان سایر ورزشکاران دیگر رشته‌ها هم سومین ورزشکاری است که به حدنصاب درآمد یک میلیارد دلاری می‌رسد. پیش از او تنها دو ورزشکار دیگر ، تایگر وودز ستاره گلف و فلوید می‌ودر بوکسور توانسته‌اند در زندگی ورزشی‌شان یک میلیارد دلار درآمد بدست بیاورند.

 

بر اساس گزارش فوربس، از درآمد 1 میلیاردی رونالدو، 650 میلیون دلار ناشی از دستمزدهای دریافتی او از باشگاه‌هایش بوده. باقی درآمد او از بیرون از زمین فوتبال بدست آمده است.

 

1501007

 

به عنوان مثال رونالدو تنها در یک سال گذشته از قراردادهای تبلیغاتی‌اش درآمدی 45 میلیون دلاری داشته. یکی از پرسودترین فعالیت‌های غیرورزشی او در دوران فوتبالی‌اش قرارداد با کمپانی نایک بوده. بر اساس گزارش فوربس، تنها کسانی که قرارداد همکاری‌شان با نایک به اندازه رونالدو پرسود بوده، مایکل جردن و لبرون جیمز دو اسطوره دنیای بسکتبال بوده‌اند.

 

رونالدو در عین حال، در اینستاگرام پردنبال‌کننده‌ترین فرد دنیا است و در این شبکه اجتماعی از سوی 222 میلیون نفر دنبال می‌شود.

 

ابرستاره پرتغالی که در حال حاضر پیراهن باشگاه ایتالیایی یوونتوس را به تن دارد در رده ملی هم موفق بوده و در سال 2016 با درخشش خود موفق شده تیم ملی کشورش پرتغال را به قهرمانی اروپا برساند. رونالدو در سطح انفرادی هم بسیار موفق بوده و پنج بار فاتح توپ طلا شده. در رده باشگاهی هم رونالدو تا کنون شش بار در لیگهای ملی و پنج بار در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شده است.

 

 

دیدگاه‌ها