کد خبر : 1687840 | 16 خرداد 1399 ساعت 14:13 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

بحث تعلیق منتفی است، یکی دو ساعت دیگر اساسنامه ارسال می شود؛ 

نبی: با انعطاف وزارت ورزش نام وزیر از مجمع حذف شد

مهدی محمد نبی می گوید بحث تعلیق فدراسیون فوتبال ایران با اصلاحیه ای که طی چند روز کار پرفشار تهیه شده، منتفی خواهد بود.

نبی: با انعطاف وزارت ورزش نام وزیر  از مجمع حذف شد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش و مردم درخصوص آخرین وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال روی خط آمد و توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می خوانید.


او در پاسخ به این سوال که روزهای شلوغی را پشت سرگذاشته اند، بیان کرد: به تاریخچه زیاد ورود نمی‌کنم، اما از شهریور سال گذشته گروهی که روی اساسنامه کار می‌کردند، روی چند مورد آن نظر داشتند. در مورد اساسنامه ای که سال 90 تنظیم شده بود. با توجه به اینکه از 10 فروردین مسئولیت گرفتم، در کمتر از دو ماه با گروه تدوین مقررات توانستیم با نظر اعضای مجمع، پیشنهادات را وارد کردیم و نظرات هیئت رئیسه را نیز گرفتیم و برای فیفا ارسال شد.


او ادامه داد: این مواردی که در شهریور سال پیش مطرح شد، یک بخش به ساختار فدراسیون بود، بخش دیگر به ارکان حسابرسی و انتخاباتی بود و بخش دیگر به اعضای مجمع اختصاص داشت. اصلاحیه‌ای که برای فیفا ارسال کرده بودیم، این موارد لحاظ شده بود. با توجه به نامه اخیر فیفا، اصلاحیه انجام خواهد شد و تا یکی دو ساعت دیگر ارسال می‌شود.


نبی در رابطه با ایرادهای وارده به پیش  نویس اساسنامه اضافه کرد: مواردی که در شهریور ماه گذشته گفته بودند، یک بخش مربوط به ساختار حقوقی فدراسیون بود که باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور انجام می شد. یک بخش مربوط به ارکان مستقل نظیر ارکان قضایی، حسابرسی و ارکان انتخاباتی بود که باید می آوردیم و آوردیم. یک بخش هم مربوط به اعضای مجمع بود. این اصلاحات در اساسنامه ای که فرستادیم جمعا دیده شده است. نقطه نظرات آنها البته اعلام شده و پس از جمع بندی حرف هایی که در جلسات زده شده است، ظرف یکی دو ساعت دیگر اصلاحات مدنظر فیفا انجام می شود و اساسنامه به فیفا ارسال خواهد شد.


سوال بعدی در مورد موافقت در پیش نویس اساسنامه با حذف وزیر ورزش از اعضای مجمع بود که او نبی اینطور پاسخ داد: ما موارد ذکر شده فیفا را رعایت کردیم و در این بخش مشکلی نخواهیم داشت. در ماهیت اساسنامه نیز طبق چارچوب قوانین کشورمان عمل کردیم. در این بخش،  مقر فیفا در سوئیس بوده و طبق قوانین آنجا به تصویب رسیده است. مقر کنفدراسیون آسیا نیز در مالزی است. بنابراین، در بخش ماهیت، طبق قوانین کشور عمل کردیم. در بخش ساختار حقوقی فدراسیون آوردیم. موارد دیگر نیز قطعا حل و فصل خواهد شد. این کار اصلاح اساسنامه سنگین، پرفشار و حاشیه‌های زیادی داشته و کرونا نیز بوده است. رسانه‌ها نیز الی ماشاالله مطالب متنوعی را منتشر کرده‌اند. در شهریور ماه سال گذشته نیز، تهدیدهایی صورت گرفته بود.


نبی در پاسخ به این سؤال که در اصلاحیه فیفا اعلام شده که کمیته انضباطی و اخلاق باید در مجمع رای‌گیری شود و همچنین سابقه 10 سال مدیریتی برای انتخاب شوندگان نیز برداشته شده است، گفت: بله، نفرات این دو کمیته با رأی‌گیری انتخاب می‌شوند، حتی کمیته حسابرسی. نفرات انتخاب شده برای رأی دادن نیز چنین شرایطی دارند. ما در بخش اساسنامه و کسانی که می‌خواهند کاندید شوند، انعطاف به خرج دادیم. ما طبق قانون رفتار کردیم و در تاریخ فدراسیون فوتبال این اتفاق بی‌سابقه یا کم سابقه بوده است.


وی تصریح کرد: اعضای مجمع، پیشنهادات خود را فرستادند که بیشتر نظرات از خود اعضا بود. فیفا نظر مشورتی می‌دهد و اساسنامه را مصوب نمی‌کنند. بعد از اینکه نظرات فیفا ارسال شد، آن را به مجمع آوردیم تا نقطه نظرات‌شان را بدانیم. کار بسیار خوبی صورت گرفت تا این کار ختم به خیر شود. از کسانی که در هیئت‌ها، باشگاه‌ها و مجموعه‌ها مسئولیت دارند و دلسوز هستند، می‌خواهم که از این مسیر عبور کنیم و به آنچه که شایسته فدراسیون است، برسیم.  نمی‌خواهیم بگوییم این کار ما بود، بلکه برای همه است.


دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا بحث تعلیق فدراسیون منتفی است، گفت: بله، منتفی است و باید حاشیه‌ها را دور کنیم.


نبی در واکنش به اینکه همه کارها دقیقه نود انجام می‌شود، گفت: بله، دقیقا!

دیدگاه‌ها