کد خبر : 1687895 | 16 خرداد 1399 ساعت 19:11 | 36.2K بازدید | 1 دیدگاه

امید، خنده و اعتماد به نفس پشت دیوارهای آبی

گزارش: با لباس مبدل؛ جاسوسی از استقلال !

تمرینات استقلال زیر نظر سرمربی جوان و این تیم در حال برگزاری است و این در شرایطی است هنوز برنامه دقیقی برای شروع مسابقات لیگ برتر اعلام نشده است.

گزارش: با لباس مبدل؛ جاسوسی از استقلال !

 

به گزارش "ورزش سه"، غرب تهران، زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب این روزها میزبان پسران آبی پایتخت است. پسرانی که از ابتدای این فصل تابه‌حال اتفاقات زیاد و بعضا عجیبی را پشت سر گذاشته‌اند که شاید هرکدام از این اتفاقات برای از هم پاشیدن یک تیم کافی بود اما آنچه در این هفته از فضای این تیم مشاهده کردیم با تصوراتمان تفاوت زیادی داشت.


این گزارش حاصل مشاهدات ما از تمرین تیمی است که بازیکنانش تشته شروع لیگ و آتش زدن زمینهای فوتبالند.


انگیزه‌های مختلف برای رسیدن به یک هدف مشترک
در برداشت اول می‌توانی دل‌تنگی تک‌تک بازیکنان را از حضور در تمرینات و در کنار هم فوتبال بازی کردن را کاملاً حس کنی. صدای خنده‌هایشان را که می‌شنوی می‌توانی حدس بزنی که کرونا هرچه قدر هم که بی‌رحم بود اما شاید باعث شد این بچه‌ها قدر یکدیگر و البته فوتبال را بیشتر از قبل بدانند. هرکدام از بازیکنان با توجه به سن و سال و میزان جاه‌طلبی‌شان باانگیزه‌های متفاوت پا به زمین تمرین می‌گذارند تا باهم یک هدف را نشانه روند ، همان چیزی که مدیرعامل این تیم حداقل در ظاهر حاضر نیست یک‌قدم از رسیدن به آن کوتاه بیاید، اما چه کسی است نداند که تحقق این امر در این فصل به یک معجزه فوتبالی بیشتر شباهت دارد.

 

1500633

 


روزهای خوب در گرو، تلفیق جوانان و باتجربه‌ها
عظیم گوک، سیناخادم پور، شاهین طاهرخانی، عرفان روحانی، عرفان خلیلی، رضا آذری، زکریا مرادی، حسین پورحمیدی محمد بلبلی و.. نسلی هستند که در اثر توجه و سرمایه‌گذاری می‌توانند استقلال را در سال‌های آینده در خطوط مختلف بیمه کنند. این عده معمولاً پایشان به زمین تمرین زودتر بازمی شود و نسبت به سایرین ساکت‌ترند و کار خودشان را میکنند.
 تلفیق این جوانان با بازیکنانی مثل سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، وریا غفوری، میلیچ، مسعود ریگی، سیاوش یزدانی، فرشید باقری، علی کریمی، میلاد زکی‌پور، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند و ارسلان مطهری، شیخ دیاباته، مهدی قائدی و.. قادراست تحت هدایت فرهاد مجیدی روزهای خوبی را برای هوادارانشان رقم بزنند به شرطی که بازهم در انتهای فصل شاهد لیست طویل خروجی‌ها و ورودی‌ها نباشیم. فراموش نکنیم این تیم با همین بازیکنان و هدایت سینیور استراماچونی یک‌بار ثابت کرده است که فارغ ازهر نتیجه می‌تواند فوتبال چشم‌نوازی را به نمایش بگذارند و درعین‌حال برسند به رتبه‌ای که 4 سال است که آن را به رقیب دیرینه اشان واگذار کرده‌اند، امری که برای هیچ‌کدام از آن‌ها و جامعه هواداری استقلال قابل‌هضم نیست.

 


وریا کاپیتانی که جاافتاده است
تمرینات را که زیر نظر بگیری متوجه می‌شوی که وریا کم‌کم خودش را به‌عنوان یک کاپیتان درتیم جا انداخته است. به‌نوعی می‌شود در مورد وریا گفت که سوت پایان تمرین تازه آغاز کار اوست. اول با زدن چند ضربه ایستگاهی بی‌نقص که نشان از تبحر او در این زمینه را دارد و سپس گوش دادن به صحبت‌های بازیکنان جوان، به محل گفتگوهای طولانی با پیشکسوتانی که خودشان را به محل تمرین استقلال می‌رسانند و در پایان حل مشکل کسانی که از راه‌های دور برای بیان ابراز مشکلاتشان ساعت‌ها در بیرون از زمین منتظر او می‌مانند. الحق که کاپیتانی چه‌کار سختی است.

 


رفتن مجیدی و آغاز کری و  شوخی‌
به‌هرحال در هر تیمی بازیکنانی وجود دارد که به نسبت سایر بازیکنان شروشور بیشتری دارند. در تمرینات مهدی قائدی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی پور، ارسلان مطهری، عارف غلامی، روزبه چشمی، و حتی وریا غفوری اگر فرصت داشته باشند از هیچ کاری برای اذیت کردن بازیکنان کم نمی‌گذرند و این را هم باید اضافه کرد که شدت این شوخی‌ها به‌محض خروج مجیدی به‌یک‌باره افزایش می‌یابد و بعضا کار به‌جای باریک می‌کشد. سرمربی استقلال  زودتر از هر بازیکنی پا به زمین می‌گذارد تا برنامه تمرینات را با کمک‌هایش چک کند و اتفاقاً زودتر ازهرکسی تمرینات را ترک می‌کند تا بازیکنان پس از پایان تمرین هرچقدر می‌خواهند باهم شوخی کنند و سربه‌سر هم بگذارند. فرهاد به‌خوبی می‌داند که بازیکنانش این روزها بیشتر از هر زمان تشنه بازی کردن هستند، به نظر می‌رسد به همین خاطر پایان هر تمرین به یک فوتبال درون تیمی اختصاص پیدا می‌کند و خودش در کنار زمین سوت به دست می‌ایستد و بازی بازیکنانش را زیر نظر می‌گیرد و هرچند دقیقه نکاتی را با لحنی دوستانه به آن‌ها گوشزد می‌کند.

 

1499679

 


تیمی که مصدوم ندارد

حالا دیگر به لطف کرونا، تیم در حال حاضر مصدومی ندارد و خیال فرهاد هم پس از بازگشت میلیچ و مخصوصاً گلزن آفریقایی‌اش تا حد زیادی راحت شده است. فقط مانده داریوش شجاعیان که روزهای آخر تمرینات اختصاصی را با جدیت هرچه بیشتر در حال گذراندن است و هیچ‌چیز برای یک مربی مهم‌تر از سلامتی کامل بازیکنانش نیست. اما پیش‌بینی می‌شود با شروع بازی‌ها و با توجه به فشردگی برنامه مسابقات بدون شک تعدادی از بازیکنان دچار مصدومیت شوند.

 


زوجی که روز تولد فرهاد به عقد هم درآمدند
صدای فرهاد بالاتر از هر صدایی در تمرین به گوش می‌رسد، صدایی که هنوز تا مرز پختگی فاصله زیادی دارد اما انقدر محبوب و مدیون این تیم است که از هیچ تلاشی برای اثبات خودش و موفقیت تیم محبوبش کم نگذارد. شاید جالب باشد که بدانید که یک زوج جوان با رساندن خودشان به زمین تمرین همراه با یک رز آبی ضمن تبریک تولد مجیدی به او گفتند که روز تولدش (13 خرداد) را به‌عنوان روز عقدشان برگزیدند والان یک‌راست از سفره عقد به دیدار او می‌آیند.

 


کار سخت فرهاد در جایگاه استادانش
 مجیدی ممکن است که به‌اندازه استراماچونی تجربه و درایت کافی برای هدایت تیم استقلال را نداشته باشد اما بهتر از هرکسی فضای حاکم در درون باشگاه را می‌شناسد و قدر این جایگاه را به‌خوبی می‌داند. هفت مقدس آبی‌ها حالا پا جای کسانی گذاشته است که در راه رسیدن به این مقام بیشتر از هرکسی به او کمک کرده‌اند و او می‌خواهد جواب تمام آن حمایت‌ها را با ساختن یک تیم به معنای واقعی کلمه نشان دهد.اینکه او در این راه موفق شود به عوامل مختلفی ارتباط دارد که گذر زمان به ما نشان که آیا او در نهایت میتواند طلسم ناکامی های این چند سال را بشکند؟

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها