کد خبر : 1687953 | 17 خرداد 1399 ساعت 09:09 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

دیداری که چالش فوتبال ایران و فیفا را حل کرد(عکس)

فدراسیون فوتبال ایران نه امروز که نزدیک به چهل سال است چالش هایی با فدراسیون جهانی فوتبال( فیفا) دارد.

به گزارش" ورزش سه" اینروزها بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال و موانعی که برسر راه تایید آن توسط فیفا وجود دارد و حتی زمزمه هایی از تعلیق مجدد فوتبال ایران هم به گوش می رسد ، اما این اولین چالش میان فدراسیون ایران و فیفا در سال های گذشته نیست.


علاوه بر سال 1385 که فدراسیون فوتبال ایران تعلیق شد در ابتدای دهه شصت روابط فدراسیون فوتبال ایران و فیفا به خاطر برخی کنش هایی که حاصل از فضای آن دوران فوتبال ایران بود دچار مشکلاتی شد. در سال 1364 که نصرالله سجادی به ریاست فدراسیون فوتبال رسید با انتخاب مهدی خبیری به عنوان دبیر فدراسیون دریکی از اولین اقدامات به دنبال حل و فصل مسائل با فیفا برآمد و این دو یک سفر مهم به مقر فیفا داشته و با ژائو هاوه لانژ رئیس و سپ بلاتر دبیرکل فیفا در آن دوران جلسه ای را برگزار کردند.


مهدی خبیری درباره این ملاقات می گوید:"  در ملاقات آقای سجادی و من  با هاوه لانژ و بلاتر، رئیس و دبیر فیفا در سال ١٣٦٤ در مقر فیفا در سوئیس، نامه غیر دوستانه آن ها، ارسالی به فدراسیون فوتبال ایران، را نشانشان دادیم که بلافاصله نامه ارسالی فدراسیون فوتبالمان را که پر بود از حملات غیر دوستانه و حتی محکوم کردن آن ها به فشارهای بیگانگان، علی الخصوص، صهیونیست های متجاوز، نشانمان دادند."


البته که سجادی و خبیری به عنوان مدیران جوان و با دانشی بودند  که ورزش را می شناختند و خبیری که خودش بازیکن سطح اول فوتبال ایران بود توانستند علاوه بر حل چالش های موجود روابط فوتبال ایران و فدراسیون جهانی را تا سال ها به شرایط نرمال نزدیک کنند. این پل ارتباطی هرچند که بعدها براثر اشتباهات در سطح کلان مدیریت ورزش و رفتارهای سیاسی ویران شد و هنوز فدراسیون نتوانسته است آن را به شرایط عادی بازگرداند. در حال حاضر نیز دوباره رابطه فوتبال ایران و فیفا دچار چالشی بزرگ شده است.


به نظر می رسد فوتبال ایران باردیگر به مدیرانی نیاز دارد که توانایی ، اعتبار و دانش لازم را برای برقراری صحیح و قوی ارتباط با بالاترین مراجع فوتبال را دارد.
عکسی که می بینید دیدار نصرالله سجادی و مهدی خبیری با هاوه لانژ و سپ بلاتر رئیس و دبیرکل فیفا در سال 1364 است.

 

 

دیدگاه‌ها