کد خبر : 1688015 | 17 خرداد 1399 ساعت 13:36 | 98.3K بازدید | 1 دیدگاه

فراخوان تحصیلی برای 6 عضو باشگاه صدتایی های ایران

ستاره هایی که باید دانشگاه بروند تا رییس شوند!

با اصلاح اساسنامه فوتبال از این پس بازیکنانی که بیش از 100 بازی ملی داشته باشند، می توانند وارد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شوند؛ اگرچه باید حداقل مدرک کارشناسی هم داشته باشند.

ستاره هایی که باید دانشگاه بروند تا رییس شوند!

به گزارش "ورزش سه"، پیش از این هر کسی می خواست وارد انتخابات شود باید 10 سال سابقه مدیریتی می داشت و این قانون بدین معنی بود که فوتبالیست ها حق حضور در انتخابات را ندارند! به این خاطر که فوتبالیست همیشه درگیر بازی و مربیگری است و هیچ گاه حاضر نمی شود برای اینکه اجازه حضور در انتخابات را پیدا کند بازی و مربیگری را رها و به مدیریت در فوتبال بپردازد. این قانون نمونه خارجی هم نداشت به طوریکه در دیگر کشورها هم فوتبالیست ها اجازه حضور درانتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را پیدا می کنند. نمونه اش کاسیاس در اسپانیا. 

 

علی دایی – علی کریمی – مهدی مهدوی کیاجواد نکونامآندرانیک تیموریان – سید جلال حسینی - و احسان حاج صفی 7 بازیکنی هستند که بیش از 100 بازی ملی دارند و بر اساس اساسنامه جدید می توانند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنند؛ اگرچه حضور آن ها یک شرط دیگر هم دارد. اینکه در فدراسیون فوتبال هم مثل سایر فدراسیون ها، هر کاندیدا برای ثبت نام در انتخابات باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد. به نظر می رسد به جز یکی، 2 نفر از این بازیکنان، سایرین مدرک کارشناسی را از هیچ دانشگاهی دریافت نکردند. یکی از آن هایی که قطعا با در دست داشتن مدرکی بالاتر از لیسانس می تواند در انتخابات شرکت کند، علی دایی است که مدرک دکترای خود را از دانشگاه علوم و تحقیقات دریافت کرده است. سایر این بازیکنان هم به نظر می رسد اگر سودای ریاست فدراسیون را در سر دارند، باید زودتر برای گرفتن حداقل مدرک لیسانس اقدام کنند.


1-علی دایی 
علی دایی بارها و بارها گفته علاقه ای به مدیریت در فوتبال ندارد و فضای کار در مربیگری فوتبال را دوست دارد. به دفعات به او پیشنهاد شده است برای مدیریت در فدراسیون فوتبال ایران یا حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد شود. هر چند بر اساس قانونی قبلی امکان نامزدی وی در ریاست فدراسیون فوتبال وجود نداشت اما همان طور که خودش گفته تمایلی به مدیریت در فوتبال ندارد و این عدم علامندی شامل حال الان که قانون تغییر کرده هم می شود. علی دایی در فصلی که گذشت بیرون از گود نشست اما به طور حتم در فصل آتی برای بازگشت به فوتبال و نشستن روی نیمکت یک تیم تهرانی برنامه ریزی خواهد کرد. 

 

1495143

 

2-مهدی مهدوی کیا 
اگر چه مهدی مهدوی کیا همانند علی دایی در مورد علاقه یا عدم علاقه خود به مدیریت در فوتبال حرفی نزده اما بعید است مهدی مدیریت در فوتبال را دوست داشته باشد. چندی پیش و در زمان مربیگری علی دوستی در تیم ملی نوجوانان مدیریت این تیم به مهدی پیشنهاد شده بود اما مهدوی کیا گفته بود دوست دارد با لباس ورزشی در کنار زمین حاضر شود نه لباس رسمی. مهدی کلاس A یوفا را سپری کرده و آکادمی کیا را راه انداخته و از سویی مربی تیم های پایه باشگاه هامبورگ نیز شده است. همه این ها نشان می دهد مسیر مهدوی کیا به سوی مربیگری در فوتبال پایه است. کشف استعداد ها و پرورش آنها. این بهانه راه اندازی آکادمی کیا بوده است. 

 

1478694

 

3-جواد نکونام 
جواد نکونام مربیگری تیم ملی را در آینده ای نزدیک نشانه گرفته است اما به خوبی می داند برای رسیدن به این هدف مهم باید گام به گام جلو بیاید. البته که جواد تا به این جای کار نشان داده مربی رویاپردازی نیست و منطقی رفتار می کند. او در مصاحبه با یکی از روزنامه های اسپانیا از آرزوی خود برای نشستن روی نیمکت اوساسونا خبر داده است و همه این ها نشان می دهد جواد برای صندلی ریاست فدراسیون فوتبال نقشه ای نکشیده است. مربی که در فولاد همانند دوران حضور در نساجی خوب کار کرد و این فصل شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد. او با یکی دو پیشنهاد خوب هم مواجه شده است. 

 

 

4-احسان حاج صفی 
احسان حتی اگر در پس زمینه ذهنش علاقه به نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال داشته باشد دست کم در این برهه از زمان این کار را انجام نخواهد داد به این دلیل که بازیکن تراکتور است و هنوز می تواند به رویا پردازی های خود ادامه دهد به خصوص که در اردوی تیم ملی هم حضور دارد و می تواند در ماه های آتی صعود به جام جهانی را تجربه کند. به نظر می رسد مدیریت در خلق و خوی احسان وجود دارد چرا که در تیم هایی که حضور داشته بارها و بارها بازوبند را بر بازو بسته است. احسان شاید در آینده وارد این عرصه شود. چه بسا هم فضای کار در مربیگری این قدر برای او جالب باشد که هیج گاه به سمت و سوی مدیریت در فوتبال کشیده نشود.

 

 

5-سید جلال حسینی 
سید جلال حسینی در تلاش برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی به همراه تیم پرسپولیس است. بازیکنی که این موقعیت را در تیم های دیگر هم تجربه کرده است و همیشه در اوج بوده و اگر به زودی تصمیم به خداحافظی از فوتبال بگیرد به طور حتم در اوج خداحافظی کرده است. سید جلال اگر چه در جام جهانی 2018 همراه تیم ملی نبود اما این قدر خاطرات خوب برای خود و اهالی فوتبال ساخته است که کمبودی را در فوتبال احساس نمی کند و هیچ موفقیتی برای او حسرت نشده است. به طور حتم سید جلال در روزهایی که به چهارمین قهرمانی متوالی می اندیشد برنامه ای برای حضور در ریاست فدراسیون فوتبال ندارد. باید به این نکته مهم هم توجه داشت که تنها نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال شرط نیست. ستاره ها اگر بعد از حضور در انتخابات رای نیاورند غمگین خواهند شد. به همین خاطر زمانی وارد گود می شوند که به خوبی بدانند با اقبال مواجه خواهند شد. 

 

 

6-علی کریمی 
علی کریمی بعد از حضور در عرصه مربیگری اذعان کرد که خود را در این عرصه آزمایش خواهد کرد و اگر به این نتیجه برسد کارایی لازم را در این عرصه ندارد کناره گیری خواهد کرد. او که خیلی آسان از مربیگری تیم ملی کنار کشید و به دعوت باشگاه پرسپولیس برای حضور در کادر فنی این تیم نه گفت در ماه های اخیر و شاید سال های اخیر نقدهای زیادی به فدراسیون فوتبال داشته و هیچ بعید نیست در شرایطی که مربیگری را رها کرده وارد رقابت انتخاباتی شود. اگر چه به خوبی می داند در فوتبالی که دولتی اداره می شود کار کردن خیلی سخت است و شاید همان نقدهایی که او می کند روبروی خود ببیند. آنچه که مسلم است او غیر قابل پیش بینی است اما فعلا برنامه ای برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ندارد. حضور او درانتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فقط یک احتمال است.

 


7-آندرانیک تیموریان 
آندرانیک تیموریان که سال های سال در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کرد به یکباره از خاطره ها رفت و این طور می توان گفت در یکی دو سال آخر بازیگری اش کم فروغ بود. شاید این به خاطر خط خوردن از اردوی تیم ملی توسط کارلوس کی روش بود. آندو بعد از پایان دوران بازیگری برای حضور در کلاس های مربیگری برنامه ریزی کرد و این نشان می دهد به دنبال ورود به دنیای مربیگری است و شاید اکنون منتظر یک فرصت خوب برای ورودبه این عرصه است. از آنجایی که آندو سال های سال بازیکن کارلوس کی روش بوده حتما همانند جواد حرف های زیادی برای گفتن در مربیگری خواهد داشت. در آینده ای نزدیک به طور حتم منتظر حضور آندو روی نیمکت تیم های باشگاهی خواهیم بود.

 

1297548

دیدگاه‌ها