کد خبر : 1688053 | 17 خرداد 1399 ساعت 15:37 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

عده ای می‌خواهند دولت و فدراسیون را مقابل هم قرار بدهند؛

بهاروند: حذف وزیر قطعا مشکل AFC و FIFA را حل می‌کند

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال با پیروی کامل از قوانین داخلی و تبعیت از الزامات بین المللی و نظر خواهی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال نسبت به اصلاح پیش نویس اساسنامه اقدام کرد.

بهاروند: حذف وزیر قطعا مشکل AFC و FIFA را حل می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال درباره روند مربوط به اصلاح اساسنامه فدراسیون عنوان کرد: به دنبال برگزاری دومین جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در سال جاری در مورخ 18 فروردین 99،بلافاصله اقدامات لازم برای انجام امور مربوطه به اصلاح اساسنامه فدراسیون در کمیته تدوین مقررات آغاز شد. نشست های متعددی در این باره برگزار شد و در ادامه مکاتبات و مذاکرات با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بر محور اصلاحات مدنظر به انجام رسید. دبیرکل محترم فدراسیون نشست های متعددی با کمیته تدوین مقررات داشتند و در ادامه هیات رییسه فدراسیون هم جلسات متعددی را برگزار کردند. ضمن اینکه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال هم همچون همیشه نقش خود را ایفا کردند که صمیمانه از همه تلاش های انجام شده در این دوره زمانی نهایت سپاس را دارم. علاوه بر این،پیشکسوتان عزیز فوتبال هم دیدگاههای خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به فدراسیون منتقل کردند که جای سپاس از زحمات آنها دارد.


وی ادامه داد: نکته مهمی که در این باره قابل ذکر است روندی است که برخی پیش گرفته اند تا به فدراسیون فوتبال و در واقع کلیت فوتبال کشور حمله کنند. در همین کمتر از سه ماهی که از سال 99 می گذرد، برخی با کلید واژه هایی قصد داشته اند فضای فوتبال را ملتهب کنند.


بهاروند که با سایت فدراسیون صحبت کرده، افزود: در بحث اساسنامه در تعامل و ارتباط صمیمی و دوستانه با دکتر سلطانی فر، وزیر محترم ورزش و جوانان در نهایت،وزیر از مجمع فدراسیون حذف شد که این موضوع قطعا مشکلات فیفا و کنفدراسیون در اساسنامه را حل خواهد کرد.


وی ادامه داد: در کلیات استقلال فدراسیون در بحث انتخابات و سایر بخش ها کاملا حفظ شده و در بحث ماهیت هم طبق قوانین جمهوری اسلامی عمل شده است. لذا آنچه اهمیت دارد حفظ استقلال فدراسیون و ارکان آن در بخش های مختلف است. در این میان متاسفانه برخی مطالب در فضای مجازی و در برخی رسانه ها منتشر شد که گروهی به دنبال تخریب فدراسیون بودند و تلاش می کردند در بحث ماهیت اساسنامه،فدراسیون فوتبال را به نوعی مقابل دولت و حاکمیت قرار بدهند اما وقتی متوجه شدند اعضای هیات رییسه خود نیز در بحث ماهیت همگام و همراه با دولت و حاکمیت هستند از این موضوع بسیار ناراحت شده و مرتب قصد داشتند فضای فوتبال کشور را ملتهب کنند.

 

1477584


بهاروند افزود: اصول کارمان بر مبنای شفاف سازی است. دوستانی که مدعی شدند فیفا در نامه روز جمعه 9 خرداد خود از تعلیق سخن گفته و یک هفته ناآرامی را به جامعه تزریق کردند آیا اکنون می توانند از عملکرد خود دفاع کنند؟ آنان مدعی شدند فیفا 80 ایراد را بر پیش نویس اساسنامه فدراسیون وارد کرده آیا می توانند برای آگاهی مردم آن 80 ایراد را بگویند؟چرا باید گاهی اوقات از سوی افراد معدودی شاهد رفتارهای اینچنینی باشیم؟هزینه این رفتار را آیا جز فوتبال جای دیگری می دهد؟


سرپرست فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: مکاتبات میان فدراسیون با فیفا و کنفدراسیون یک موضوع طبیعی است. ممکن است هر روز چند نامه بین المللی به ایمیل فدراسیون فوتبال می آید و تمام آنها بلافاصله پردازش می شوند. اینکه برخی با کلید واژه شفاف سازی تلاش می کنند مفهوم دیگری را منتقل کنند در هیچ سازمانی پذیرفتنی نیست. هر نهادی برای خود اصول اداری و قانونی دارد و به همین دلیل تاکید فدراسیون فوتبال قطعا بر این خواهد بود که در صورت انتشار بدون مجوز نامه های داخلی فدراسیون پیگیری لازم و قانونی به عمل آید. روزانه دهها نامه محرمانه و خیلی محرمانه در حوزه های مختلف در وزارت خانه ها،نهادها و سازمان های مختلف رد و بدول می شود.آیا آنها باید افشا شوند؟این یک رویه طبیعی است.


وی ادامه داد:فدراسیون فوتبال با پیروی کامل از قوانین داخلی و تبعیت از الزامات بین المللی و نظرخواهی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال نسبت به اصلاح پیش نویس اساسنامه اقدام کرد.اتفاقی که در نهایت با برگزاری جلسات فشرده به ارسال پیش نویس اساسنامه پیشنهادی به فیفا در موعد مقرر انجامید و در این باب تعاملات بسیار خوبی هم از ابعاد مختلف در سطح کشور انجام گرفت.


سرپرست فدراسیون فوتبال همچنین درباره شروع دوباره رقابت های باشگاهی گفت:مطابق دستورالعمل های صادره از سوی وزارت محترم بهداشت،دستور مربوط به آغاز فاز تمرین و مسابقات تیم های لیگ های مختلف انجام شد.براین اساس مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مسابقات به انجام خواهد رسید.

 

بهاروند در پایان گفت: اینجا می خواهم از رسانه های گروهی که متعهدانه نسبت به فوتبال ملی ادای دین کردند تشکر کنم.حقیقتا فدراسیون فوتبال در بحث های مهمی چون اساسنامه فدراسیون و همچنین از سرگیری رقابت های باشگاهی نمی توانست بدون این همراهی گام های مهم و بلندی بردارد.

دیدگاه‌ها