کد خبر : 1688057 | 17 خرداد 1399 ساعت 16:02 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

اینجا استعداد هست ولی ثبات نه؛

فرناندو تورس: چرا در لیگ ژاپن خداحافظی کردم؟

فرناندو تورس در مصاحبه ای نسبتا طولانی توضیح داده که چرا تیم ساگان توسو را برای آخرین تیم فوتبال خود پیش از بازنشستگی انتخاب کرده بود.

فرناندو تورس: چرا در لیگ ژاپن خداحافظی کردم؟

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو تورس ستاره 36 ساله و سابق تیم های چلسی، لیورپول، اتلتیکو مادرید و آث میلان، فوتبال خود را در جی لیگ ژاپن به پایان رساند و به دو دهه حضور در سطح اول فوتبال دنیا خاتمه داد. او که بیش از 100 بازی ملی و قهرمانی در جام جهانی و یورو را در کارنامه دارد، سال پیش بعد از یک فصل بازی در ژاپن کفش هایش را برای همیشه آویخت و حالا درباره دوران فوتبال خود مصاحبه ای نسبتا طولانی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

 

* کارلوس پویول؛ سرسخت ترین مدافع


سخت است اگر بخواهم یک مدافع را به عنوان بهترین مدافعی که مقابلم بوده انتخابم کنم. ریو فردیناند، نمانیا ویدیچ و جان تری در لیگ انگلیس واقعا خوب بودند اما انتخاب من کارلوس پویول است. او علاوه بر این که مدافع خوبی بود، جوانمردانه بازی می‌کرد و من همیشه دوست داشتم که مقابلش بازی کنم. من خودم را برای رویارویی با پویول آماده می‌کردم و تلاش داشتم تا با عبور از او، گلزنی کنم. در لیگ جزیره هم توموآکی ماکینو مدافعی بود که قابلیت های زیادی داشت و چشمگیرترین مدافع جی لیگ برای من بود. ما همیشه در حین بازی و بعد از بازی کلمات مثبتی را باهم رد و بدل می‌کردیم.

 

* جی لیگ را همیشه دنبال می‌کردم


من جی لیگ را دنبال می‌کردم و علاقه زیادی به کنگو ناکامورا هافبک تیم کاوازاکی فرونتاله داشتم، او استایل بازی فعالانه ای دارد و من عاشق تماشای بازی او بودم؛ توپ را بین خطوط دریافت می‌کرد و چرخش ماهرانه ای داشت و با توپ های تند و تیز موقعیت سازی می‌کرد. من چنین فوتبالیستی را دوست دارم و می‌توانم ساعت ها بازی اش را نگاه کنم.

 

1428553

 

* در آکادمی بارسا بوده و حالا رئال؛ موفق خواهد شد!


تاکفوسا کوبو بازیکن 19 ساله ژاپنی را می‌شناسم. او استعداد بالا و پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارد و امیدوارم بازیکنی که باید، باشد. فکر می‌کنم ممکن است چنین شود چون در مصاحبه هایش فروتنی را حس کردم و در عملکردش هوش بالا را. بعد از بازی در آکادمی بارسلونا اسپانیایی را یاد گرفته و حالا عضو رئال مادرید است و به صورت قرضی در مایورکا بازی می‌کند. من فکر می‌کنم او شانس موفقیت در اسپانیا را دارد به شرطی که زیاد بازی کند.

 

* در فوتبال ژاپن ثبات وجود ندارد


من در لیگ ژاپن استعدادهای بسیار زیادی را دیدم اما به خاطر وضعیت نه چندان خوب مربیگری در این کشور، آن ها به سمت پیشرفت حرکت نمی‌کنند. مربیان باید از نظر فنی در سطح بالایی باشند و همچنین زندگی روزمره را هم به بازیکنان آموزش دهند، من اینجا بعضی از بازیکنان حرفه ای را دیدم که رفتار کودکانه ای دارند. همچنین در فوتبال ژاپن ثبات زیادی نیست، یک تیم قهرمان می‌شود سال بعد در منطقه سقوط است. از این موارد زیاد دیده ایم.

 

* از آمدن به ژاپن پشیمان نیستم


وقتی به ساگان توسو آمدم تیم در منطقه سقوط بود و هدف ما این بود که نگذاریم این اتفاق رخ دهد. این وضعیت سختی برای من و دیگر بازیکنان بود اما تسلیم نشدیم و توانستیم به هدف برسیم. بازی با یوکوهاما مارینوس را به خاطر دارم که نیمه اول یک گل زدم و بازی به تساوی رسید اما با این نتیجه ما سقوط می‌کردیم، ر در نیمه دوم گلزنی کردیم و هواداران بیشتر و بیشتر تشویق کردند و گل سوم را هم زدیم. هرگز آن لحظات را فراموش نمی‌کنم و از آمدن به جی لیگ ژاپن و خداحافظی در اینجا پشیمان نیستم.

دیدگاه‌ها