کد خبر : 1688076 | 17 خرداد 1399 ساعت 17:10 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

با توضیح فریبرز محمود زاده؛

زمان نقل و انتقالات تابستانی مشخص شد

الریاضیه عربستان نوشته است از 26 شهریور تا 8 مهر بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا به صورت فشرده برگزار می شود و 15 آذر هم شاهد برگزاری بازی نهایی در یکی از کشورهای غرب آسیا خواهیم بود.

زمان نقل و انتقالات تابستانی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز خبر رسمی برگزاری بازی ها را اعلام نکرده است اما به نظر می رسد خبر منتشره در الریاضیه عربستان درست باشد چون شیوع ویروس کرونا زمان زیادی را برای برگزاری بازی ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته و اگر قرار نباشد بازی ها به صورت فشرده و به صورت متمرکز در یکی از کشورها برگزار شود عملا امکان به پایان بردن بازی ها وجود ندارد و این موضوع برگزاری فصل آتی بازی ها را هم با چالش مواجه خواهد کرد.

حالا این سوال مهم پیش می آید تیم  های حاضر درلیگ قهرمانان آسیا با نفرات گذشته در این بازی ها حاضر خواهند شد یا می توانند نفرات جدید جذب کنند یا اگر با نفرات گذشته در بازی ها حاضر شوند چه زمانی می توانند بازیکن جدید بخدمت بگیرند؟

 

فریبرز محمود زاده – مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره می گوید:« در مباحثی که پیرامون برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده این موضوع هم پیش بینی شده است. نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این است پیش از شروع ادامه بازی های لیگ قهرمانان تیم ها فرصت پیدا کنند بازیکنان جدید را به ترکیب اضافه کنند. این یک احتمال است و هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا این تصمیم را عملی کند  ما هم به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که پنجره نقل و انتقالات تابستانی بین پایان بازی های لیگ برتر فصل جاری و شروع بازی های باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا باز شود تا هم تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بتوانند بازیکنان جدید بخدمت بگیرند و هم 12 تیمی که در این بازی ها حضور ندارند. با این اتفاق همه تیم های لیگ برتری فرصت مشترک برای جذب بازیکن به دست خواهند آورد. »

 

طبیعی است پنجره نقل و انتقالات تابستانی دراین دوره از نظر بازه زمانی کوتاه تر از دوره های قبل باشد و این به خاطر از دست رفتن زمان به خاطر شیوع ویروس کرونا است. با این حال تقسیم بندی زمان از سوی سازمان لیگ برتر برای در نظر گرفتن پنجره نقل و انتقالات تابستانی حرفه ای بوده چرا که با توضیح فریبرز محمود زاده پنجره نقل و انتقالات تابستانی با پایان بازی های این فصل لیگ برتر باز می شود و پیش از شروع بازی های لیگ قهرمانان آسیا بسته می شود. این تقسیم بندی موجب ایجاد عدالت در جذب بازیکن بین همه تیم های لیگ برتری می شود. چرا که ممکن است بازی های فصل آینده لیگ برتر کمی دیرتر از شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا آغاز شود. در این صورت زمان برای هر 16 تیم لیگ برتری برای جذب بازیکن یکسان خواهد بود.

دیدگاه‌ها