کد خبر : 1688108 | 17 خرداد 1399 ساعت 20:55 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

هنوز مشغول جنگیدنم و تسلیم نمی‌شوم

ستاره فرمول یک: 2020 مهمترین سال زندگی ماست

همیلتون قهرمان شش‌باره‌ی جهان فرمول یک، راجع به تبعیض و ناملایماتی که در کودکی به دلیل رنگ پوستش با آن مواجه بوده، سخن گفت.

ستاره فرمول یک: 2020 مهمترین سال زندگی ماست

به گزارش "ورزش سه"، پس از روزها همراهی با جنبش برابری‌خواهی که در اعتراض به قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا در سراسر جهان شکل گرفته، لوییس همیلتون از تجربه‌ی شخصی خود و آزار دیدن به دلیل رنگ پوستش سخن گفته است.

 

همیلتون در هفته‌ی گذشته با انتشار پستی در اینستاگرام خود از سکوت خانواده‌ی فرمول یک در قبال این جنایت ناعادلانه گلایه کرد و موجب شد تا راننده‌ها و تیم‌های مختلف نیز با انتشار بیانیه‌هایی از این جنبش حمایت کنند.

 

این آخرین حرفهای این ستاره بزرگ فرمول یک است:

*من هر روز مطالعه می‌کنم تا تلاش کنم از همه‌ی چیزهایی که در مبارزه‌ی ما با نژادپرستی اتفاق می‌افتد مطلع باشم و این باعث شده که خیلی از خاطرات دردناک کودکی‌ام را دوباره به یاد بیاورم. خاطرات روشنی از مشکلاتی که من وقتی کودک بودم با آنها رو‌به‌رو شدم، مشکلاتی که مطمئنم بسیاری از شما که نژادپرستی و تبعیض را تجربه کرده‌اید نیز با آنها مواجه بوده‌اید.

 

*من بسیار اندک از تجربیات خودم صحبت کرده‌ام چرا که به من آموخته بودند همه‌چیز را توی خودم نگه دارم، ضعف نشان ندهم، آنها را با سلاح عشق بکشم و روی پیست شکستشان بدهم. اما خارج از پیست من کتک خوردم و قربانی زورگویی و قلدری بودم و تنها راهی که می‌توانستم با این چیزها بجنگم این بود که یاد بگیرم چطور از خودم دفاع کنم. برای همین به کلاس کاراته رفتم. اثرات منفی این چیزها اما بی‌اندازه است.

 

1501351

 

*به این دلیل است که من این مدلی رانندگی می‌کنم. خیلی عمیق‌تر از پرداختن به یک ورزش است، من هنوز مشغول جنگیدنم. خدا را شکر که من پدرم را داشتم، یک چهره‌ی سیاه‌پوست قوی که می‌توانستم از او الگو بگیرم، کسی که می‌دانستم مرا درک می‌کند و بی‌قید و شرط در هر شرایطی کنار من می‌ایستد.

 

1501353

 

 

*همه‌ی ما این شانس را نداشته‌ایم اما ما باید با هم در کنار کسانی بایستیم که کسی را نداشته‌اند تا به او تکیه کنند و از آنها حمایت کند. ما باید متحد شویم.

 

*من متعجب بودم که چرا سال 2020 از ابتدا اینقدر نفرین‌شده و نحس به نظر می‌رسید، اما الان کم‌کم دارد باورم می‌شود که 2020 ممکن است مهمترین سال از زندگی ما باشد، جایی که ما بالاخره موفق می‌شویم این ظلم و ستم اجتماعی و سیستماتیک بر اقلیت‌ها را تغییر دهیم‌.

*ما فقط می‌خواهیم زندگی کنیم، شانس برابر در تحصیل و زندگی داشته باشیم و از قدم زدن در خیابان یا رفتن به مدرسه یا از ورود به فروشگاه‌ها، حالا هر فروشگاهی باشد، نترسیم.ما به اندازه‌ی هر فرد دیگری مستحق این هستیم. برابری برای آینده‌ی ما مهم است. ما نمی‌توانیم دست از این نبرد بکشیم.

 

1501352

 

*من یک نفر که هرگز تسلیم نخواهم شد.

دیدگاه‌ها