کد خبر : 1688143 | 17 خرداد 1399 ساعت 22:12 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون باید پاسخگو باشد نه وزیر

واعظ آشتیانی:استعفا گرفتن از بعضی‌ها فقط کار حضرت عزراییل است!

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال معتقد است که حرف های رئیس سابق فدراسیون درباره قرارداد ویلموتس متناقض و غیرقابل باور است.

واعظ آشتیانی:استعفا گرفتن از بعضی‌ها فقط کار حضرت عزراییل است!

به گزارش" ورزش سه" واعظ آشتیانی در ارتباط با شرایط امروز فدراسیون و فوتبال ایران گفت:" ما هرچه می کشیم از بی خردی و خود بزرگ بینی بعضی افراد است. برخی فکر می کنند خیلی می دانند در حلی که هیچی نمی دانند."

 

او افزود:" حضور افراد ناکارآمد موجب ضربه خوردن به یک تشکیلات و حیف و میل بیت المال می شود. قراردادی که با سرمربی تیم ملی بسته شد هیچ شفاف سازی صورت نمی گیرد و هیچ کسی هم پاسخگو نیست. مشکل فوتبال ایران است که مدیریت در آن باندی و قبیلهای است. اگر در باشگاه ها هم چنین اتفاقاتی رخ می دهد نشات گرفته از بالای هرم(فدراسیون فوتبال ) است."
واعظ آشتیانی همچنین گفت:" در همان زمان که قرارداد ویلموتس بسته شد رسانه ها تلاش کردند که مبلغ را اعلام کنید اما آقایان از پاسخ دادن طفره رفتند. امروز اما شاهد هستیم که رئیس سابق فدراسیون فوتبال مدعی است که وزیرورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی نقش داشته است. جالب است که ایشان از یک طرف در گذشته ادعای استقلال می کرد و حالا مدعی است که وزیرورزش در انتخاب ایشان نقش داشته است. این پارادوکس را نمی توان درک و باور کرد."

 

او اضافه کرد:" یکی از فاکتورهای مدیرموفق این است که شفاف سازی داشته و پاسخگو باشد اما آقایان نه شفافیت داشتند ونه پاسخگو بودند." مدیرعامل سابق استقلال درارتباط با نقش نهادهای نظارتی هم گفت:" نظارت بر فدراسیون فوتبال برعهده وزیرورزش است و شاید برخی از کارشناسان وزارت ورزش این بضاعب نظارتی را خوب نمی شناسند و کارشان را خوب انجام نمی دهند. ما نباید تمام کارها را به دوش قوه قضایه بیندازیم. چرا سازمان ها تشکیلات خودشان را نظارت عالیه نمی کنند که تاوان پیگیری اش را باید قوه قضاییه بدهد. سازمان بازرسی کل کشور هم می تواند به این ماجراها ورود کند. اما متاسفانه آقایان در این سال ها یک نوع فیفا هراسی به راه انداختند و پشت آن پنهان شده اند. برخی رسانه ها هم در ایجاد این فضای فیفا هراسی نقش فعال ایفا کردند و این باعث شد تا نظارت جدی و عملیاتی صورت نگیرد و آقایان هرکاری دلشان می خواهد انجام بدهند."

 

او ادامه داد:" آقای کفاشیان چند وقت قبل در یک مصاحبه گفت فیفا را گول زده ایم.این چه ادبیات و چه مدیریتی است؟ این حرف ها و این رفتار برای کشور هزینه درست می کند. بعد می خواهد این لغت را تغییر بدهد اما نمی داند که اتفاقی که نباید افتاده است. این نشان می دهد که چقدر فضای مدیریتی ما آماتور است که گفتمان هایمان بار سنگینی را برای کشور ایجاد می کند. باید مارادونا را رها کرد و آقایان را گرفت."

 

واعظ آشتیانی در ارتباط با ماجرای پیشنهاد مربی تیم ملی از سوی انجمن فرهنگی ایران و هلند گفت:" من اعتقادم این است که اگر انتقادی هم هست باید منصفانه باشد. اگر این انجمن مربی را معرفی کرده در نهایت مسئولیت برعهده کسانی است که تصمیم گیری کرده و انتخاب کردند. قطعا فدراسیون فوتبال کمیته فنی دارد و رئیس فدراسیون به تنهایی نمی تواند چنین تصمیمی بگیرد. معتقدم نباید به ماجرای پیشنهاد مربی از سوی این انجمن سختگیرانه نگاه کنیم. "

 

او درباره نقش وزیر در این اتفاقات هم گفت:" همه می دانند که من یکی از منتقدان وزیر ورزش بوده و هشتم اما این دلیل نمی شود که انصاف را زیرپا بگذاریم. وزیر به فدراسیون گفته این پیشنهاد را بررسی کنید و این دلیلی برای عقد قرارداد نمی شود. متاسفانه آقایان هرجا به گره کور می خورند پای یک فرد یا سیستم را وسط می کشند." او اضافه کرد:" اگر فدراسیون استقلال دارد می توانست نامه وزیر را بایگانی کند پس وقتی این کار را نکرده نمی تواند بگوید ما استقلال داریم. نکته اینجا است که وزارت ورزش تاکیدی نداشته و فدراسیون فوتبال و کمیته فنی باید پاسخگو باشند. "

 

واعظ آشتیانی با انتقاد دوباره رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و نقش عدم مدیریت در مشکلات امروز گفت:" در دوران رئیس اسبق نه شفاف سازی بود و نه پاسخگویی. هرچه گفتند قرارداد ویلموتس را منتشر کنید پاسخ ندادند و طفره رفتند. امروز هم باید مشخص شود اگر درست قرارداد بسته اند که از محکمه سربلند بیرون می آیند اما اگر نه باید به افکار عمومی و مراجع قضایی پاسخگو باشند." او افزود:" متاسفانه نه فقط در ورزش بلکه در عرصه های دیگر دو واژه مهم فراموش شده است؛ استعفا و پاسخگویی. کسی استعفا نمی دهد تا حضرت عزرائیل خدمتشان برسد."

 

او گفت:"به نظرم گل طلایی را کفاشیان با آن جمله که سرفیفا را کلاه گذاشتیم گفت. این ادبیات در ذهن فیفا می ماند و دستگاه های بین المللی نوع دیگری به ما نگاه می کنند. اگر دیپلماسی درست داشته باشیم کسی نمی تواند ایراد بگیرد اما این رفتار و حرف ها نشات گرفته از یک تفکر آماتور و تاریخ مصرف گذشته است. من مطمئنم فیفا به خاطر همین حرف کفاشیان در اصلاح اساسنامه جدیت و دقت بیشتری به خرج داده است تا باردیگر فریب نخورد."

دیدگاه‌ها