کد خبر : 1688187 | 18 خرداد 1399 ساعت 10:19 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

موضع سازمان لیگ در مورد محرومیت آبی و قرمز

زمان تقریبی نقل و انتقالات تابستانی مشخص شد. قرار است تیم های باشگاهی حد فاصل پایان بازی های لیگ برتر و شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان جدید خود را جذب کنند.

موضع سازمان لیگ در مورد محرومیت آبی و قرمز

به گزارش "ورزش سه"، به تازگی وزارت ورزش و جوانان و در پی مشکلات که تیم های آبی و قرمز در جذب بازیکنان خارجی به وجود آوردند و موجب طرح پرونده های متعددی در فیفا شدند، اعلام کرده این دو تیم تا اطلاع ثانوی حق جذب بازیکن خارجی را ندارند!

 

اما موضع سازمان لیگ در این باره چیست؟ آیا این دستور نقض خواهد شد؟ یکی از اعضای سازمان لیگ در این باره گفت:« این یک تصمیم داخلی است و برای ما قابل احترام است و به آن ورود نمی کنیم. بر اساس قانون حق طبیعی تیم های آبی و قرمز است از بازیکنان خارجی در ترکیب بهره ببرند و در فصل جدید هم نسبت به خرید بازیکنان خارجی اقدام کنند. وزارت ورزش و جوانان مالک دو تیم آبی و قرمز است و محدودیتی که ایجاد کرده یک تصمیم درونی است و سازمان لیگ به آن ورود نخواهد کرد. کما اینکه تیم های متعددی در لیگ برتر هستند که به خاطر توان مالی بازیکن خارجی جذب نمی کنند. هر چند با توجه به حضور تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بهتر است این دو تیم از همه ظرفیت ها برای موفقیت بهره ببرند. از سویی باید نظارت ها روی جذب بازیکنان خارجی قوی تر شود تا این مشکلات به وجود نیاید. سازمان لیگ هم در تلاش است حضور خارجی ها را در تیم های لیگ برتری محدودتر کند و دراین راستا به زودی قوانین سخت گیرانه ای وضع می شود تا خارجی هایی که با تیم های لیگ برتری قرارداد امضاء می کنند، کیفیت بالایی داشته باشند.»

 

گفتنی است کارگروه جذب بازیکن خارجی در فدراسیون فوتبال به دنبال ارایه طرحی در هیات رییسه است که به موجب آن تیم های دارای پرونده در فیفا تا زمانی که پرونده های مالی آنها مختومه نشود قادر به جذب بازیکن خارجی نباشند. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت ورزش و جوانان این محرومیت را با باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی برای تیم های آبی و قرمز خواهد برداشت یا نه.

 

دیدگاه‌ها