کد خبر : 1688189 | 18 خرداد 1399 ساعت 10:44 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال در ویتنام؛ ۳۰ هزار نفر به استادیوم رفتند!

لیگ ویتنام در حالی آغاز شد که ظرفیت ورزشگاه سی هزار نفری نام دینه به طور تمام و کمال پر از تماشاگر بود.

فوتبال در ویتنام؛ ۳۰ هزار نفر به استادیوم رفتند!

به گزارش" ورزش سه"، ششم ژوئن (دیروز) دنیل دیویس گزارشی را از ویتنام برای دیلی میل انگلستان ارسال کرد که انتشارش باعث تعجب طرفداران فوتبال شد. در روز نخست برگزاری لیگ ویتنام، حضور پرتعداد طرفداران در ورزشگاه آن هم در شرایطی که هنوز بسیاری از کشورها حاضر به آغاز مسابقات نیستند، عجیب بود؛ خصوصا این که در سکوهای سه ورزشگاه کشور ویتنام، نه خبری از فاصله اجتماعی بود و نه ماسک و دستکش.

 

در روزی که نام دینه در مقابل حریف خود ویتل شکست خورد، ۳۰ هزار طرفدار در استادیوم خانگی این تیم حضور داشتند و هیچ سکوی خالی به چشم نمی‌خورد. یکی از آن ها به خبرنگار رویترز در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌ترسد به کرونا مبتلا شود، گفته است: «اگر میترسیدیم، ورزشگاه وضعیت اینطوری نداشت و هرگز به استادیوم نمی‌آمدیم. اقدامات برای سلامتی ما خوب است و ما از شرایط کنونی لذت می‌بریم».

 

در کشور ویتنام ۳۲۸ مورد مبتلا به کرونا شناخته شده‌اند و به نوشته دیلی میل هیچ کس با این بیماری جان خود را از دست نداده، هرچند که منابع غیررسمی از درگذشت چهار نفر خبر می‌دهند. با این حال کنترل بیماری سبب شده تا علاوه بر فوتبال، پروازهای هوایی و مراکز اقتصادی هم کار خود را از سر بگیرند.

 

در مقابل در استادیوم البته تب سنجی انجام می‌شد و در داخل ورزشگاه نیز ماموران تاکید داشتند که حاضران ماسک به صورت داشته باشند اما تاکیدی برای رعایت این نکات وجود نداشت.

 

ویتنام به خاطر برنامه جامع قرنطینه و آزمایش کرونای پرتعداد و گسترده، مورد تحسین بسیاری از کشورها قرار گرفته است. تصمیمی که این کشور برای از سرگیری مسابقات فوتبال با حضور تماشاگران گرفته، از زمین تا آسمان با وضعیت اروپا متفاوت است؛ اروپایی که انگلیس و اسپانیا در آن هنوز فوتبال را آغاز نکرده‌اند و در هفته های آینده بدون تماشاگر کار را از سر خواهند گرفت.

 

البته نباید فراموش کرد که تصمیم دولت های کره جنوبی، همچنین کشورهای اروپایی و... برای برگزاری بدون تماشاگر مسابقات، یک رفتار محتاطانه و صحیح است که برای کنترل بیماری و جلوگیری از بازگشت به وضعیت یکی دو ماه پیش، لازم بوده است.

 

با این حال کاپیتان تیم ملی ویتنام کوئنگوک در این باره می‌گوید: هواداران راضی هستند، ما را با دیگر کشورها مقایسه نکنید. بازگشت فوتبال بعد از کرونا نشان می‌دهد که ما به چه شکلی با این بیماری مبارزه کرده‌ایم.

 

1501410

 

1501411

 

1501412

 

1501414

 

دیدگاه‌ها