کد خبر : 1688222 | 18 خرداد 1399 ساعت 12:54 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس یوفا اعلام کرد

شوک‌آور: احتمال بازگشت لوشامپیونا بعد از تعطیلی!

یوفا اعلام کرد این احتمال وجود دارد که لیگ1 فرانسه تا پیش از 2 آگوست (12 مرداد) به صورت مسابقات پلی‌آف دوباره از سر گرفته شود.

شوک‌آور: احتمال بازگشت لوشامپیونا بعد از تعطیلی!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ1 فرانسه تنها لیگ بزرگ اروپایی بود که در میانه بحران اپیدمی کرونا با تصمیم مقامات این کشور تعطیل شد و پاری سن ژرمن صدرنشین به عنوان قهرمان این فصل لیگ معرفی شد. ولی حالا یوفا اعلام کرد که با وجود تصمیم مقامات فرانسه ممکن است این لیگ تا پیش از تاریخ 2 آگوست یعنی 12 مرداد، به صورت پلی‌آف از سر گرفته شود.

 

1501211

 

وقتی فرانسه تصمیم گرفت لیگ1 را تعطیل کند پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان معرفی شد و دو تیم مارسی و رن که در رتبه‌های دوم  و سوم جدول قرار داشتند هم جواز حضور در لیگ قهرمانان را بدست آوردند. دو تیم آمیان و تولوز هم که در قعر جدول حضور داشتند به لیگ2 سقوط کردند.

 

در این مدت باشگاه لیون که به دلیل قرار داشتن در رتبه هفتم جدول نتوانسته سهمیه اروپایی بدست بیاورد بیشترین اعتراض را به تصمیم فرانسه داشت. رئیس این باشگاه حتی تهدید کرده بود که علیه حکومت فرانسه اقدام قانونی انجام خواهد داد.

 

1500864

 

حالا الکساندر سفرین، رئیس یوفا در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد:" قبل از هر چیز باید اعلام کنیم که تصمیم‌گیری درباره شکل و فرمت رقابتهای ملی به عهده فدراسیونهای ملی است. به خصوص با توجه به شرایط خاص بحران کرونا و تهمیداتی که هر کشور برای مبارزه با این شرایط در نظر گرفته. ولی همانطور که یوفا چند هفته پیش اعلام کرد تصمیم مقامات فرانسوی برای تعطیلی فصل خیلی زود اتخاذ شد".

 

1492495

 

رئیس یوفا در ادامه گفت:" با اینحال، با توجه به اینکه فدراسیونهای ملی می‌توانند در همکاری با مقامات مسئول کشورشان تاریخ مناسبی برای شروع مجدد رقابتهای ملی هر کشور تعیین کنند، تاریخ 2 آگوست 2020 تاریخ مناسبی برای پایان دادن به رقابتهای ملی است".

 

 

 

دیدگاه‌ها