کد خبر : 1688391 | 19 خرداد 1399 ساعت 09:13 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

خبری که رییس فیفا هم آن را رد کرد

هر کشوری در آسیا لیگش را برگزار نکند تیم های باشگاهی اش از حضور در مسابقات بین المللی محروم خواهند شد.

خبری که رییس فیفا هم آن را رد کرد

به گزارش "ورزش سه"، این خبری بود که در روزهای اخیر نقل محافل فوتبالی شده بود و این طور وانمود شد که سازمان لیگ برای برگزاری ادامه بازی های لیگ تحت فشار است! در حالی که واقعیت چیز دیگری است و اگر سازمان لیگ به دنبال برگزاری بازی ها در ایران است به چند دلیل است. یکی اینکه کرونا در ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی مهار شده و از سویی تیم ملی با توجه به اینکه 17 مهر باید در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف هنگ کنگ برود نیاز به حضور بازیکنان داخلی در بازی های لیگ به منظور آماده سازی دارد و از همه مهمتر از سر گیری دوباره فوتبال به نشاط جامعه کمک خواهد کرد. همه اینها به کنار؛ برگزاری لیگ موجب می شود سازمان لیگ برای تعیین تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با چالش مواجه نشود.

 

کشورهای متعددی هستند که به بهانه کرونا لیگ خود را تعطیل کرده اند. جالب اینکه رییس فیفا در پیامی که دیروز منتشر کرد به تصمیم این کشورها با بیان این جملات احترام گذاشت و گفت:« فوتبال در حال آماده سازی است و شما در کشورهای مختلف در شرف از سرگیری مسابقات هستید. این امر برای ما و همه فوتبال دوستان در سراسر جهان امید به آینده به همراه می آورد. اگرچه ما باید درک کنیم و به تصمیمات متفاوت احترام بگذاریم. به ویژه برای آنهایی که برای حصول اطمینان درباره ازسرگیری به نحوی که برای همه بی خطر باشد نیاز به وقت بیشتری دارند. صبوری و درک بخصوص این روزها بسیار مهم است.»

 

قرار است فوتبال دوباره در ایران با بازی فولاد – استقلال در چارچوب جام حذفی و روز 4 تیر استارت بخورد و بازی های لیگ برتر نیز از 8 تیر دنبال خواهد شد. در این روز بازی های هفته بیست و دوم برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها