کد خبر : 1688607 | 20 خرداد 1399 ساعت 11:35 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

رحیم استرلینگ

اقلیت‌ها نه مربی فوتبال می‌شوند نه مدیر

رحیم استرلینگ ستاره منچسترسیتی می‌گوید برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال باید مربیان و مدیرانی از اقلیت‌ها در بالاترین سطح این ورزش مشغول به کار شوند.

اقلیت‌ها نه مربی فوتبال می‌شوند نه مدیر

به گزارش "ورزش سه"، رحیم استرلینگ ستاره سیاه‌پوست منچسترسیتی می‌گوید مقابله با نژادپرستی در دنیای فوتبال نباید بعد از پایان تظاهرات این روزها علیه نژادپرستی در کشورهای مختلف به فراموشی سپرده شود. او یکی از راهکارهای مقابله با نژادپرستی در فوتبال را حضور مربیان و مدیرانی از اقلیت‌های نژادی در بالاترین سطوح این ورزش می‌داند.

 

1501863

 

استرلینگ مدتها است که علیه نژادپرستی در فوتبال فعالیت می‌کند. او در گذشته از نژادپرستی به عنوان یک بیماری یاد کرده بود و آن را مهمترین مساله امروز جامعه انسانی دانسته بود. استرلینگ با اشاره به وضعیت مربیان تازه‌کاری مثل استیون جرارد، فرانک لمپارد، سول کمپ‌بل و اشلی‌کول می‌گوید به نظر می‌رسد در این حوزه هم نژادپرستی در کار است.

 

استرلینگ در این باره گفت:" به مربیان جدید این روزها نگاه کنید. استیون جرارد، فرانک لمپارد، سول کمپ‌بل و اشلی کول. این همه همه بازیکنان بزرگی بوده‌اند و همه در تیم ملی انگلیس بازی کرده‌اند. همه آنها مدارک مربی‌گری یکسانی گرفته‌اند و صلاحیت مربی‌گری در باشگاه‌های بزرگ را دارند".

 

ستاره منچسترسیتی در ادامه صحبتهایش گفت:" اما همینطور که می‌دانید به دو نفر از این جمع فرصتی که در اختیار دو نفر دیگر قرار گرفته داده نشده. این دو نفر هم از قضا سیاه‌پوست هستند. باید به مربیان سیاه‌پوست هم فرصتهای درست و برابر داده شود. باید به مردم فرصتی که استحقاقش را دارند داد. از حدود 500 بازیکن لیگ برتر یک سوم‌شان سیاه‌پوست هستند ولی ما در مدیریت تیمها و کادر فنی هیچ نماینده‌ای نداریم".

 

 

 

 

دیدگاه‌ها