کد خبر : 1688643 | 20 خرداد 1399 ساعت 14:14 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

جمله‌ای غیرمنتظره که از دهان تاج پرید!

شفافیت ناگهانی پاداش کی روش در جام جهانی!

نه میثاقی برنامه ای برای پرسش درباره قرارداد کارلوس کی‌روش ریخته بود و نه تاج به قرارگیری در این چالش علاقه‌ داشت اما ناگهان این دو خود را در میان مشاجره‌ای دیدند که نقش اول آن مرد پرتغالی سابق نیمکت تیم ملی بود.

شفافیت ناگهانی پاداش کی روش در جام جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، اگر قرار باشد یک دستگاه کامپیوتری میزان تنش لفظی در مصاحبه – مناظره شب گذشته بین مهدی تاج و محمدحسین میثاقی را بررسی کند، خروجی‌اش نمودار پرنوسانی خواهد بود که البته یک نقطه اوج غیرمنتظره هم داشت؛ جایی که بحث به صورت ناخواسته روی قرارداد کارلوس کی‌روش رفت و به یک ابهام جدی آن پرداخته شد. این که چرا باوجود ثبت پاداش ده درصدی جام جهانی در قرارداد سرمربی پرتغالی، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که 20 درصد به کی‌روش پاداش بدهد؟

 

در لحظاتی که محمدحسین میثاقی ماجرای قرارداد ویلموتس را پیش کشیده و با عنوان «گران ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران» به پرسشگری از رئیس سابق فدراسیون فوتبال مشغول بود، تاج در ابتدا تلاش کرد تا با گذر از مبلغ 7 میلیون و 750 هزار دلار (مجموع قرارداد)، به رقم 2.2 میلیون دلاری برای هر سال از حضور مارک ویلموس بپردازد و در گام بعدی برای این که ثابت کند چنین عنوانی درست نیست، به قرارداد سرمربی پیشین تیم ملی که اتفاقا خودش بسته بود، اشاره کرد تا بحث جدید باز شود.

 

مهدی تاج در ابتدا با لحن همیشگی‌اش پرسید: «دو و دویست بالاترین بود؟» بعد که میثاقی از او خواست تا موارد مشابه یا بالاتر را مثال بزند، وی گفت: «ما سالی که 1.4 میلیون به آقای کی‌روش دادیم با بونوس (پاداش) و ده درصد (پاداش جام جهانی) چقدر شد؟» تاج که سعی می‌کرد با طرح پرسش از میثاقی، مناظره را به سود خود ادامه دهد و اطلاعات مجری را به چالش بکشد، با یک نکته غیرمنتظره مواجه شد. میثاقی به او گفت: «شما یک 2 میلیون یورو یعنی 20 درصد از پاداش جام جهانی را به ایشان پرداخت کردید».

 

بعد از این جمله میثاقی بود که اولین لغزش ها در کلام تاج دیده شد و وی خود را در مقام پاسخگوی برای موضوعی دانست که برایش آماده نبود. بنابراین به ایجاد شادی اجتماعی از صعود تیم ملی به جام جهانی اشاره کرد و گفت که «کار بسیار خوبی کردیم». میثاقی دوباره پرسید: «اما در قراردادش 10 درصد بود، چرا 20 درصد پرداخت کردید؟» در این لحظه اخم های تاج در هم رفته و او با لحنی تند و البته کنترل شده گفت: «توافق کردیم!» رئیس سابق فدراسیون فوتبال همچنین برای مشروعیت سازی از این تصمیم، پای هیئت رئیسه را هم به داستان باز کرد و گفت که این توافق آنجا انجام شده و اگر بتواند تیم را به جام جهانی ببرد باید 20 درصد پاداش بگیرد!

 

میثاقی البته از این نکته گذر کرد و به موضوع بازی های دوستانه و پاداش پیروزی در این مسابقات رسید اما این شاید یکی از اولین تنش هایی بود که البته در ادامه به شکلی تصاعدی در شدت و زمان افزایش پیدا کرد و باعث شد تا حتی مهدی تاج درخواست پخش آیتم برای استراحتی کوتاه را کند.

 

با این حال مسئله پاداش کارلوس کی‌روش از جام جهانی، چیزی است که در ماه های گذشته هم به آن اشاره شد. در قرارداد کارلوس کی‌روش مبلغ 10 درصد پاداش از جام جهانی 2018 برای شخص او در نظر گرفته شد که این رقم پس از توافق با فدراسیون فوتبال به 20 درصد هم افزایش پیدا کرد. یعنی در حالی که قرار بود کی‌روش حدود 800 هزار دلاری بگیرد اما رقم دریافتی پاداش برای او و دستیارانش به 2 میلیون و 414 هزار و 70 دلار رسید که معادل یک چهارم از کل درآمد ایران از حضور در جام جهانی بود.

 

شاید میثاقی که اولین سال حضور در برنامه فوتبال برتر را به این شکل سپری می‌کند، می‌توانست با سماجت بیشتر روی این موضوع نکات مهم تری را هم از زبان تاج بگیرد اما همین که رئیس سابق فدراسیون فوتبال به افزایش 10 درصدی این پاداش اشاره کرد، خود مسئله مهمی بود که نباید به سادگی از آن گذشت.

 

پیش از این و در ماه گذشته بحث موضوع پرداخت اضافه به کارلوس کی‌روش و سهم 20 درصدی او از پاداش جام جهانی مطرح شده بود که این مسئله از سوی امور مالی فدراسیون فوتبال تکذیب شده و اضافه پرداختی را به موضوع معوقات سرمربی پیشین تیم ملی ایران ربط داده بودند. اما تاج به صورت غیرمنتظره ای از افزایش 10 درصدی پاداش کی‌روش خبر داد و حالا باید اعتراف کرد که خبر اولیه درباره این موضوع که البته واکنش های منفی زیادی را هم در پی داشت، درست بوده است.

 

سلیمانی خزانه دار فدراسیون گفته بود: پاداش صعود به جام جهانی هشت میلیون دلار بود که ۱۰ درصد از این مبلغ ۸۰۰ هزار دلار می‌شود. از طرفی ۹۰۰ هزار دلار بابت قرارداد کی‌روش از جام جهانی تا جام ملت‌ها از این محل پرداخت شد که جمعا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار می‌شود. از قبل از جام جهانی نیز ما دستمزد کی‌روش را به طور کامل پرداخت نکرده بودیم و از همین طریق حقوقش پرداخت شد.

دیدگاه‌ها