کد خبر : 1689312 | 24 خرداد 1399 ساعت 10:12 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

صادق درودگر، عضو هیات رییسه سازمان لیگ

منع حضور خارجی ها در لیگ برتر؛ امکان پذیر نیست

به تازگی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر ورزش جوانان خواسته است ترتیبی اتخاذ کند که حضور بازیکنان و مربیان خارجی در تیم های لیگ برتری همانند تیم های دسته اولی منع شود.

منع حضور خارجی ها در لیگ برتر؛ امکان پذیر نیست

به گزارش "ورزش سه"، صادق درودگر از اعضای هیات رییسه سازمان لیگ اجرای این تصمیم را غیر ممکن می داند و در این باره می گوید: «از آنجایی که لیگ برتر به صورت حرفه ای برگزار می شود ما نمی توانیم حضور خارجی ها را در تیم های لیگ برتری منع کنیم و اگر این کار را انجام دهیم فوتبال ایران از حالت حرفه ای خارج می شود. البته می توانیم این حضور را محدود کنیم. به طور مثال بگوییم هر تیمی می تواند دو بازیکن خارجی به خدمت بگیرد.»

 

به تازگی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده تیم های استقلال و پرسپولیس نمی توانند بازیکن خارجی به خدمت بگیرند و این به خاطر پرونده های متعددی است که علیه این تیم ها در فیفا از سوی بازیکنان خارجی شکل گرفته است. سازمان لیگ هم اعلام کرده این یک تصمیم درون خانوادگی است و به آن ورود نمی کند. علاوه بر این کارگروه حضور بازیکنان خارجی در تیم های لیگ برتری که از سوی سازمان لیگ تشکیل شده پیش از باز شدن پنجره تابستانی این فصل قوانین جدیدی را وضع خواهد کرد. بر این اساس قوانین سخت گیرانه تری برای حضور خارجی ها در تیم های لیگ برتری تدوین خواهد شد تا از این پس شاهد حضور خارجی های بی کیفیت در تیم های لیگ برتری نباشیم. هم چنین مقرر شده تیم هایی که بدهی مالی دارند تا زمان تسویه حساب با بازیکنان خارجی قادر به بخدمت گیری بازیکن جدید نباشند.

 

دیدگاه‌ها