کد خبر : 1689814 | 26 خرداد 1399 ساعت 15:17 | 14.4K بازدید | 1 دیدگاه

اینبار نقش جهان سامان می‌گیرد؟

دومین ورزشگاه کشور، پاسوز وعده‌های تمام‌ناشدنی !

سال ها است که بحث تکمیل ورزشگاه نقش جهان یکی از اولویت های استان اصفهان به شمار می رود ولی این ورزشگاه هنوز و پس از سال ها هنوز به شکلی که مدنظر مسئولان بوده، نرسیده است.

دومین ورزشگاه کشور، پاسوز وعده‌های تمام‌ناشدنی ! 

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه نقش جهان پس از نزدیک به یک دهه در مهرماه سال 1395 افتتاح شد و حالا چند سالی می شود که طلایی پوشان استان اصفهان در این ورزشگاه بازی های خانگی‌شان را برگزار می‌کنند.


با این حال این ورزشگاه پیر که پس از بازسازی شرایط بهتری پیدا کرده، نواقص زیادی هم دارد و هنوز شرایط استفاده از ظرفیت این ورزشگاه 75 هزار نفری فراهم نشده است.


در کنار استادیوم نقش جهان فضاهای زیادی وجود دارد که مسئولان استان اصفهان را چند سالی می شود که به فکر تدوین طرح جامع این ورزشگاه انداخته است.

 

1503282


جالب اینکه طرح جامع ورزشگاه نقش جهان در سال ها 1391 توسط غلامحسین محمودیه معاون فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مطرح شد تا در کنار زمین چمن این استادیوم، پیست دوچرخه سواری، دریاچه قایقرانی و جاده تندرستی هم ایجاد شود ولی تمام این طرح ها پس از 10 سال هنوز روی صفحات کاغذ باقی مانده اند و حالا مدیر جدید ورزش اصفهان طباطبایی که به تازگی جانشین سلطان حسینی شده، حرف های مشابهی را به زبان آورده است ! 


امروز پس از سال ها بار دیگر در جلسه ای که میان مدیران کل ورزش استان ها و وزیر ورزش به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، طرح جامع ورزشگاه نقش جهان توسط طباطبایی مطرح شد و مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این زمینه گفت:« با توجه به اهمیت ورزشگاه نقش جهان برای استان اصفهان و ضرورت موضوع، بهتر است هرچه سریعتر طرح جامع ورزشگاه نقش جهان با هماهنگی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در محدوده ۳۰۰ هکتار تدوین شود که در این طرح اولویتهای ورزش استان در نظر گرفته شود.» 

 

1503284

 

او سپس به داوطلبانی اشاره کرد که در بخش خصوصی حضور دارند و  آماده اختصاص بودجه برای تکمیل طرح جامع هستند و اضافه کرد:« در حال حاضر 5 نفر از سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان داریم که آمادگی سرمایه گذاری به مبلغ 250 میلیارد تومان در ورزشگاه نقش جهان دارند، با اجرای طرح جامع ورزشگاه نقش جهان می توان از ظرفیت های بخش خصوصی بیشتر استفاده کرد.» 


ورزشگاه نقش جهان نزدیک به 4 سال پس از بازسازی، با مشکلات بسیاری به خصوص در فضای بیرونی، جاده های ارتباطی، پارکینگ ها و ... روبرو است و باید دید تدبیر مسئولان استان اصفهان برای بهبود شرایط و امکانات این مجموعه ورزشی بزرگ چگونه خواهد بود؛ اینکه آیا به زودی شاهد تغییرات اساسی در نقش جهان خواهیم بود یا باز هم این حرف ها در حد وعده و وعید باقی خواهند ماند و همچنان گرد و خاک و ترافیک سنگین بیرون از دومین ورزشگاه بزرگ ایران اولین چیزهایی خواهند بود که اهالی ورزش و مردم اصفهان و ایران با آن مواجه می شوند.

 

1503280

دیدگاه‌ها